Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest suphadupha

Dame som kom og klaget på at fish´n chipsen hennes var fettete. Er vel allment kjent at dette er mat som blir frityrstekt? :murvegg:

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg satt i kassen i dag da det kom en stamkunde. Han er alltid veldig frekk, men i dag gikk han langt over streken.

Jeg slår inn varene hans og han sier til meg at det skulle være 30 % avslag på alle tre varene han skulle ha.

Jeg forklarer at det kun gjelder den ene varen. Så sier han "Ok, then it's 30 % off these two items,"

"No, like I explained it's only on this one." "Take this one out then, I don't want it." Varen var forresten en vest som opprinnelig hadde kostet 429 kroner, og som nå var satt ned til 99 kroner. Man kan ikke forvente å få 30 % avslag på det.

Jeg slår varen ut, og han følger nøye med. Så sier han "I have to make sure it's done right. Because you guys are not very smart."

"Fy faen!" sa jeg, og slang kvitteringen hans bak ved varene hans. Så begynte jeg å ekspedere neste kunde, og da begynte han å mase om jeg måtte hjelpe ham med å finne kvitteringen hans. Det var nemlig min jobb, hevdet han.

"Actually that is not my job. You receipt is not my responsability once I've given it to you. So you have to find it yourself."

Jeg aner ikke om han fant den, men jeg lurer på om jeg kan nekte ham service neste gang basert på det faktum at han er en kronidiot?

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet i en typisk manne-forretning, hvor det ble tatt som en selvfølge at jeg ikke kunne en dritt så lenge jeg var ung jente. "Er det ikke en mann her, du kan vel ingen ting om motorsager?" - det morsomste var jo at så fort jeg spurte mer detaljert hva de egentlig trengte hjelp til, visste de det ikke selv heller. Nok om det.

Vi selger fem-liters kanner med bensin, som er sikret på den måten at du kan skru korken helt rundt, men den må trykkes ned også skrus på for å åpnes. Burde vel ikke være spesielt vanskelig. En dag kom det en kunde og påsto at han hadde fått en åpnet bensinkanne, noe som kunne vært tilfelle siden vi bruker en del bensin på verkstedet og det kunne ha skjedd en glipp. Da jeg kjente på kanna fant jeg ut at den ikke var åpnet, kunden hadde bare misforstått sikringen. Det ble visst fryktelig vanskelig.

Meg: "Den er ikke åpnet, sikringen er bare litt annerledes enn på gamle bensinkanner, se her--"

Kunde: "Du ljuger! Jeg ser da at den er åpnet! Den er jo ikke full en gang!"

M: "Den er nok uåpnet, og en bensinkanne kan jo ikke være fylt helt opp, da ville den eksplodert, så..."

K: "Det er ikke sant! Dere bare lurer kundene for penger dere!!"

M: "Jeg må bare beklage men--"

K: "Jeg vet hva dere gjør! Du åpner hver eneste kanne på lageret og heller av en liter bare for å tjene penger! Dere svindler kundene, alle sammen"

M:"....Jeg tror kanskje du må ta denne diskusjonen med sjefen min..."

Er det mulig sier bare jeg. Jada, selvsagt står vi på lageret, åpner hver eneste kanne og heller av en liter så vi kan tjene mer penger selv... Kjære vene. Har en hel haug andre episoder også, men de kan vi spare til senere.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk kjeft en gang fordi alle Norges hoteller visstnok drev villedende markedsføring om hvor vakker midnattssola er - det var jo umulig å sove, må vite. Sintere turist skal man lete lenge etter. Tørrfisk var heller ikke noe bra, så for å la meg - den da 14 år gamle stuepiken - innse dette, ble en diger pakke tørrfisk tråkket ut over hele hotellrommet.

Snart tilbake - må bare demontere sola og genmanipulere fisk til å smake honning og fløte i tørket tilstand. *sukk*

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame som kom og klaget på at fish´n chipsen hennes var fettete. Er vel allment kjent at dette er mat som blir frityrstekt? :murvegg:

Det er jo litt forskjell på et oljete fiskeskykke rett fra frityrkokeren, og et fiskestykke som har fått hvilt seg litt på en serviett da.

Endret av Chloe-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg står med en kunde og hjelper henne (helt synlig) er det faktisk sinnsykt frekt å buse ut fra kasseområdet "Kan jeg få lov til å betale for meg eller!?!", når du ikke har stått der mer enn noen sekunder. Jeg har sett deg, men jeg må få lov til å avslutte den andre kunden på en hyggelig måte, jeg kan ikke bare slippe det jeg har i hendene og løpe fra. Enda frekkere er det å trekker frem en hel liste når jeg er kommet bort og kreve at jeg finner frem alle tingene til deg. Hva med kunden jeg nettopp sto med og så fint sa "Unskyld, det står en og vil betale, er det greit om jeg bare tar betalt ett øyeblikk?".? Hennes behov betyr ikke noe? Jeg nekter å tro at du ikke hadde klart å finne produktene dine selv, faktisk, innen du hadde funnet produktene dine hadde jeg nok hjulpet ferdig kunden jeg sto med i utganspunket, tatt betalt og stått klar for deg bak disken, men siden du er verdens navle må hun vente.... Og ikke dropp kjøpene dine fordi tilbudsavisen du tok utgangspunkt i gikk ut forrige uke. Det er ok å være prisbevist, det er vi alle, men å sende meg rundt etter produkter, når jeg egentlig hjalp en annen kunde og "bare" skulle ta betalt fra deg ("jeg skal bare betale du, men...") og så si at du ikke vil ha noe? Idiot.

Heldigvis så kunden jeg hjalp i utganspunktet hvordan du var, leste kroppsspråket ditt og hørte toneleiet ditt, så hun var forståelig og medfølende, men pokker heller, neste gang håper jeg det er du som må stå der og vente fordi en av dine likesinnede gjør noe slikt når du er på shopping....

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tarandus

Få ting er så trivelig som kunder som løper inn døra 1 min før stengetid på en lørdag, og bruker gooooooood tid. "jaja, dere stenger snart dere?", for deretter å diskutere hva de skal ha til middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en kunde som gjorde det og ble irritert fordi vi stengte tidligere. resultatet var at hun plukket med seg en vare, brukte laaaaaaaang tid på å se for så å betale for varen som hun fant når hun kom inn. At man ikke vet at det snart stenger er en ting, men når du vet det, krangler på det og så bruker lang tid, da ligger det trass og jævelskap under....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i frisørsalong, hvor vi har drop-in. Så da er det bare å komme å sette seg ned, og vente på tur, så vi vet jo aldri om det er lite eller mye å gjøre der.

Får utrolig mange telefoner fra kunder som spør: "Hvis jeg kommer klokka 5, er det mange som sitter å venter da?" :rolleyes:

Og kunder som mener frisørene skal jobbe overtid, for at de skal ordne håret. "Jammen, hun står over hun, for å ordne håret mitt?!"

Husker også en hendelse fra da jeg begynte som lærling, og det ringte en dame ang. brudeoppsett. Jeg spurte faglig leder, og hun sa 1500,- hvis det bare var oppsett. Jeg fortalte dette til damen, og hun spurte etter prisen på vanlig oppsett. Dette er 500,- kr timen.

Gjett om jeg fikk kjeft, for hun skjønte altså ikke hvorfor det var dyrere for brudeoppsett, og jeg kunne tross alt ingenting, dette skulle hun ta opp med daglig leder og sjefen! Jeg prøvde å fortelle henne at et brudeoppsett tar lenger tid, men nei, jeg kunne fortsatt ingenting og dette skulle jeg få høre igjen senere!

Selvfølgelig ble verken sjef eller daglig leder kontaktet, og jeg hørte aldri noe senere heller :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnnikenSi

Majoriteten av kundene der jeg jobber er som regel hyggelig, men nå er det de vemmelige man husker også! Det som kanskje irriterer meg mest er når folk sniker seg under gitteret mens jeg er i ferd med å lukke det, for å si si at de skal bare "titte" litt. Da må jeg virkelig slite for å holde meg i sjakk altså. En gang var det feil pris på en vare, og selv om jeg beklaget og gav han denne varen til annonsert pris så fortsatte han og kjefte og mase over hvor dårlig det var at vi hadde feil pris på en vare. Huffameien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i frisørsalong, hvor vi har drop-in. Så da er det bare å komme å sette seg ned, og vente på tur, så vi vet jo aldri om det er lite eller mye å gjøre der.

Får utrolig mange telefoner fra kunder som spør: "Hvis jeg kommer klokka 5, er det mange som sitter å venter da?" :rolleyes:

det er jo gjerne et mønster i når det er mest pågang, så det kan jo tenkes at folk egentlig spør om det _vanligvis_ er masse folk kl 5. og det er vel i tilfelle ikke så dumt å spørre om?

og ærlig talt: ser du ikke at det faktisk er en forskjell på fastpris og timepris? Prisen dere tar for brudeoppsett forutsetter jo at det tar 3 timer, noe det ikke akkurat gjør for alle. ;)

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Jeg gidder ikke å bla meg igjennom 100 sider, så vet ikke om noen har nevnt noe på dette tidligere...

men jeg kan ikke fordra noen av svarene jeg får når jeg spørr om kunden skal ha kvittering.

som f.eks. "nei hærregud får ikke noe igjen for det"

har så lyst å skrike..

NEI MEN DET ER DET MANGE SOM GJØR!!!

kan legge til at jobber i en butikk som først og fremst er basert på bedrifter...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

og ærlig talt: ser du ikke at det faktisk er en forskjell på fastpris og timepris? Prisen dere tar for brudeoppsett forutsetter jo at det tar 3 timer, noe det ikke akkurat gjør for alle. ;)

Nei, det gjør ikke det for alle. På bryllupsdagen kan det gjerne ta kortere tid med brudeoppsettet, og da er det jo kjempefint at de 1500,- inkluderer prøvetimer og prøveoppsett. Og tenke seg til, frisøren kan til og med komme hjem til deg. Da ble det visst plutselig billigere med fastpris enn med timespris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jada jada, ingen grunn til å gå rett i forsvarsposisjon her. Forhåpentligvis får kundene litt mer info enn du gav først her i tråden, om det inkludeter prøvetimer eller ikke er jo ganske relevant i denne sammenhengen.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle hjelpe en B-kjendis å ta ut penger på jobben for et års tid siden.

"Hei. Jeg skal ha ut 10.000 fra kontoen min"

"Det skal vi ordne, har du bankkort?" "Nei"

"Ok, da trenger jeg en legitimasjon." "Nei."

"Jo, jeg trenger det, altså.." "Nei."

"Nei, men da får du ikke tatt ut penger heller, dessverre." "Jo."

"Ehm.. Nei, man får ikke tatt ut penger uten legitimasjon, dessverre, sånn er reglene."

"Man trenger ikke legitimasjon når man heter *** ****"

"Jo, jeg må nok ha legitimasjonen, det er blant annet for å kunne dokumentere uttaket dersom pengene f.eks blir trukket to ganger fra kontoen" (ikke heeelt sant, men argumentet om å bevise at man er seg selv bet ikke akkurat på denne mannen nei,og legitimasjon MÅ man ha..)

"Ok, men du får ikke ta noen kopi"

"Nei det går fint, jeg trenger ingen kopi, kun å notere fødselsnummer og et par andre opplysninger" "Bra." Jeg går videre i prossessen, og kommer til punktet der jeg trenger et kontonummer.

"Da kan du taste kontonummeret ditt på terminalen"

"Nei, det skal jeg ikke."

"Ok, hvis du sier det så kan jeg taste det for deg"

"Du må jo finne kontonummeret mitt på maskinen din"

"Vi har ikke den funksjonen, dessverre, da tror jeg du må til banken din"

"Du skal finne kontonummeret mitt, sa jeg"

"Jeg beklager, men det er faktisk ikke mulig. Vi har ikke mer informasjon om kundene enn den de gir oss selv, har ikke tilgang på noe register av noe slag."

"Så dere tror bare at alle skal gå å holde styr på alle kontonummerne sine hele tiden?"

"Nei, ikke egentlig, bare sørge for å ha det med seg om de skal ta ut penger, for vi har dem iallefall ikke her"

Mannen ble dritsur, og historien endte med at kona slepte ham etter seg ut av lokalet og sa "Du kan få låne penger av meg til du har vett på å ta med deg de kontonummerne når du trenger dem". Tydelig at det ikke var første gangen han hadde litt problemer med det..

PLEEEEASE FORTELL HVEM DET ER, :pls: eller gi oss hint vertfall!
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt i kassen i dag da det kom en stamkunde. Han er alltid veldig frekk, men i dag gikk han langt over streken.

Jeg slår inn varene hans og han sier til meg at det skulle være 30 % avslag på alle tre varene han skulle ha.

Jeg forklarer at det kun gjelder den ene varen. Så sier han "Ok, then it's 30 % off these two items,"

"No, like I explained it's only on this one." "Take this one out then, I don't want it." Varen var forresten en vest som opprinnelig hadde kostet 429 kroner, og som nå var satt ned til 99 kroner. Man kan ikke forvente å få 30 % avslag på det.

Jeg slår varen ut, og han følger nøye med. Så sier han "I have to make sure it's done right. Because you guys are not very smart."

"Fy faen!" sa jeg, og slang kvitteringen hans bak ved varene hans. Så begynte jeg å ekspedere neste kunde, og da begynte han å mase om jeg måtte hjelpe ham med å finne kvitteringen hans. Det var nemlig min jobb, hevdet han.

"Actually that is not my job. You receipt is not my responsability once I've given it to you. So you have to find it yourself."

Jeg aner ikke om han fant den, men jeg lurer på om jeg kan nekte ham service neste gang basert på det faktum at han er en kronidiot?

Ooi, sykt frekt! :S Hvor var denne kunden fra?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ooi, sykt frekt! :S Hvor var denne kunden fra?

Ikke at det spiller noen rolle egentlig, men Afrika et sted. Jeg klarer ikke å se hvilken nasjonalitet han har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gressløk

Kunde: hvordan kan DU si at jeg har sølt vann i telefonen min. Du kan ikke bevise det!

Ansatt: Når jeg trykker på telefonen så kommer det vannringer under skjermen, ser du det? det betyr at det på en eller annen måte har kommet vann inn i den.

Kunde: beskylder du meg for å ha badet med telefonen min?!!!!

Ansatt: nei, men kanskje du har hatt den i lommen mens det har regnet. Kan det ha seg?

Kunde: dette er en garantisak, ifølge forbrukerkjøpsloven har jeg 5 års reklamasjonsrett.

Ansatt: det er riktig, men her ser det ut som du har vært litt uheldig med telefonen din selv.

Kunde: nei, det har jeg ikke.

Ansatt: da får vi bare sende den inn da, og se hva verkstedet sier.

Kunde: de kan ikke bevise noe de heller. Jeg kommer til å saksøke butikken for dette.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollegaen min hadde en kunde som kom tilbake med et digitalt steketermometer som ikke virket lenger. Kanskje ikke så rart, siden hun hadde puttet hele greia, med display og alt, inni stekovnen... Det var smeltet til en ugjenkjennelig klump.

I går hadde jeg en kunde som kjøpte en pakke batterier av meg. Fem minutter senere kommer han tilbake, og spør om han kan bytte dem siden han har kjøpt feil størrelse. Jeg sier at det er greit, men ber om å få den pakka han vil bytte inn, siden jeg må slå retur på den. Han gir meg den noe motvillig, og jeg skjønner fort hvorfor. Han hadde revet opp pakningen, men prøvd å kamuflere dette så godt han kunne. Jeg sier at jeg dessverre ikke kan la ham returnere en åpnet pakke, siden vi ikke får solgt den igjen. Han prøver seg med at "den var sånn da jeg kjøpte den". Jeg sier at det vet jeg at den ikke var, spesielt siden strekkoden var revet i to sånn at det blir umulig å scanne varen. Han sa ikke stort etter det, bare puttet batteriene i lomma og betalte for en pakke med nye batterier i riktig størrelse. :fnise:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg gikk på ungdomsskolen så hjalp jeg til i butikken til tante. Der hadde vi en kunde som alltid spurte etter det laktosefri soft flora smøret, å siden vi ikke hadde det prøvde jeg å forklare

Kunde: Hei har dere det blå soft flora smøret?

Meg:Beklager men vi har desverre ikke. Hvis du kan vente litt så kan jeg gå å spørre sjefen om det kan bestilles.

Kunde: Kjapp deg, jeg har ikke hele dagen.

Meg: Sjefen sier at kjeden desverre ikke fører det i sortimentet, men hun skal prate med de som har ansvaret for det om å ta det inn.

Kunde: Denne butikken suger, dere har ingenting og servicen deres suger. Jeg er hustell lærer å trenger det smøret til en av elevene.

Meg: De har blå Soft Flora på Coop Mega og ICA Nær.

Kunden kom flere ganger i måneden å skjelte oss ut, å hun klager fortsatt på den minste ting. Det siste hun klaget på var at når hun skulle ta brødet ut av posen så satt det en ørliten papirbit fast i skorpa fra brødposen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...