Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

*klipp*

Den hadde jeg som sjef i spillbutikk også! Meg og en kollega på jobb, spør kunden om han skal ha hjelp, og sier nesten ja helt til han ser det er meg som spør, da sier han nei. Ser han hele tiden kikker på noe og først når kollegaen min kommer forbi drar han tak i han og spør om halo spillet (som den gang var nytt)! Kollegaen min rister oppgitt på hoder, sier han bare spiller sportsspill og han må heller høre med meg som allerede hadde runda det flere ganger (et par uker etter det kom :gjeiper: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som kunde i andre butikker opplever man mye rart og noen av de tingene som blir sagt er bare så langt bak mål jeg mer enn en gsang har blitt stått og måpe.

Lørdag var det kaos i en kiosk ettersom det var problemer med linjene deres og de fleste som betalte med kort da måtte på reserveløsning. Nå er det slik at ikke allt ting kan gjøres når man har reserveløsning, blandt annet fikk man ikke ta ut penger og kundene fikk ikke betale tipping med kort, i tillegg til at ikke alle kort faktisk fungerer med reserveløsning. Folk gikk kort og godt i fistel over dette... Til tross for at de ansatte flere ganger sa høyt og tydelig at man ikke kunne betale tipping med kort og helst burde betale varer generelt med kontakter fikk ikke folk dette med seg og ble kjempesur når de skulle betale og fikk beskjed om at det ikke gikk. En voksen kvinne begynte å smelle over denne tippingen og true med at om hennes rekker gikk inn og hun ikke fikk tippet, så skulle kiosken anmeldes osv osv. En ennen kjærring sto bare som en idiot og stirret på han bak kassen før hun så fint utbryter "Og hva har du tenkt å gjøre med dette da...Jeg skal ha varen min, kan du ikke ta betalt er det ditt tap..."

Det fantastiske er at det er en minibank rett utenfor, så det tok en to minutter å faktisk hente kontanter om man ville tippe eller ikke hadde kort som fungerte på reserveløsning...

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som kunde i andre butikker opplever man mye rart og noen av de tingene som blir sagt er bare så langt bak mål jeg mer enn en gsang har blitt stått og måpe.

Lørdag var det kaos i en kiosk ettersom det var problemer med linjene deres og de fleste som betalte med kort da måtte på reserveløsning. Nå er det slik at ikke allt ting kan gjøres når man har reserveløsning, blandt annet fikk man ikke ta ut penger og kundene fikk ikke betale tipping med kort, i tillegg til at ikke alle kort faktisk fungerer med reserveløsning. Folk gikk kort og godt i fistel over dette... Til tross for at de ansatte flere ganger sa høyt og tydelig at man ikke kunne betale tipping med kort og helst burde betale varer generelt med kontakter fikk ikke folk dette med seg og ble kjempesur når de skulle betale og fikk beskjed om at det ikke gikk. En voksen kvinne begynte å smelle over denne tippingen og true med at om hennes rekker gikk inn og hun ikke fikk tippet, så skulle kiosken anmeldes osv osv. En ennen kjærring sto bare som en idiot og stirret på han bak kassen før hun så fint utbryter "Og hva har du tenkt å gjøre med dette da...Jeg skal ha varen min, kan du ikke ta betalt er det ditt tap..."

Det fantastiske er at det er en minibank rett utenfor, så det tok en to minutter å faktisk hente kontanter om man ville tippe eller ikke hadde kort som fungerte på reserveløsning...

Da ville jeg svart. "Varen er ikke din før du har klart å betale for den." Hva gjør vedkommende om hun handler på et marked hvor de ikke tar kort? Tar hun bare varen med seg og sier "ædda bædda nå var varen gratis na na na na na na...?"

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte kunder er vannvittig utålmodige. Jeg har ansvaret for å svare på henvendelser som kommer til post@..... epostadressen på jobben og der kommer det ofte prisforespørsler på f.eks. hvitevarepakker. Vi prøver å svare fortest mulig, helst samme dag som henvendelsen kommer, men senest dagen etter.

Når jeg kom på jobb torsdag morgen ringte telefonen. Det var en illsint kunde som hadde sendt oss en epost og ikke fått svar, noe han synes var svært dårlig. Jeg beklaget selvsagt dette og lovet å ta tak i det umiddelbart. Jeg ble passe oppgitt da det viste seg at fyren hadde sendt epost i 22-tiden onsdag kveld, omtrent 5 timer etter at butikken stenger. Det er vel litt optimistisk å tro at man får svar umiddelbart når man sender epost flere timer etter stengetid?? *sukk*

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, kanskje jeg skal skrive inn de tingene som jeg har opplevd med kunder og deres mobiltelefoner? Er mye rart som foregår der skjønner dere! :)

- På fredag var det ett eldre par inn på butikken der jeg jobber. De var såpass gamle at damen gikk med rullator og mannen var rimelig krumbøyd. Kan vel tippe at de var ett sted mellom 75 og 85år. Plutselig begynner mannens mobiltelefon og ringe. Den polyfoniske versjonen av... "Schnappi das kleine krokodill" strømmer ut i butikken. Slet ganske greit med og holde maska da, men verre ble det da damen han var sammen med begynte å synge: "Schni Schna Schnappi, Schnappi Schnappi Schnapp" i tillegg. HAHA, man må bare elske slike mennesker! :fnise:

- En mann i 50åra sto i kassen min og skulle betale. Han er av den typen som er kjent for å være litt furten og snurt. Ikke en spesielt hyggelig kunde med andre ord. Rett før han skulle til å sette i kortet ringer telefonen hans og den nette ringetone i mp3-verson lyder som følgende: "You selfdestructiv , little girl..." Jepp, fyren hadde "Maria Mena's - All This Time" som ringetone. Han ble rimelig rød i toppen da jeg spurte om det var hans telefon som ringte! Han har oppført seg siden. :laugh:

- En yngre mann, sikkert rundt 20år hadde akuratt gitt meg penger og sto og ventet på vekslepengene da mobilen hans ringer/mottar tekstmelding RIMELIG høyt: "Plaffplaff *skytelyder* THIS IS A ROBBERY!!" Fyren var himla kjapp med å forklare at det var mobilen. Kanskje ikke den beste å spille av på nærbutikken liksom? :sjokkert::skratte:

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, kanskje jeg skal skrive inn de tingene som jeg har opplevd med kunder og deres mobiltelefoner? Er mye rart som foregår der skjønner dere! :)

- På fredag var det ett eldre par inn på butikken der jeg jobber. De var såpass gamle at damen gikk med rullator og mannen var rimelig krumbøyd. Kan vel tippe at de var ett sted mellom 75 og 85år. Plutselig begynner mannens mobiltelefon og ringe. Den polyfoniske versjonen av... "Schnappi das kleine krokodill" strømmer ut i butikken. Slet ganske greit med og holde maska da, men verre ble det da damen han var sammen med begynte å synge: "Schni Schna Schnappi, Schnappi Schnappi Schnapp" i tillegg. HAHA, man må bare elske slike mennesker! :fnise:

Sikker på du ikke har vært med i en episode av bingobanden?

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne var egentlig litt fin..

"Hvordan kan ei lita pie som deg kunne så veldig mye om dette?"

Etter at jeg hadde svart på ørtogførti spørsmål fra en langt over normalen krevende kunde. Og dette var spørsmål type "hva heter det og det og det på latin", så var veldig gøy at jeg klarte hans intense spørrerunde. Han har plaget folk på det viset før, men tror han gav opp nå. :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne var egentlig litt fin..

"Hvordan kan ei lita pie som deg kunne så veldig mye om dette?"

Etter at jeg hadde svart på ørtogførti spørsmål fra en langt over normalen krevende kunde. Og dette var spørsmål type "hva heter det og det og det på latin", så var veldig gøy at jeg klarte hans intense spørrerunde. Han har plaget folk på det viset før, men tror han gav opp nå. :fnise:

Den har jeg fått når jeg jobbet på bensinstasjon...en kar som prøvde seg på diverse spørsmål om olje, luft i dekk, måling av dekk-spor, vinduviskere, osv..

Hvordan kan ei jente som deg alt dette da?

Tjah..training?:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på du ikke har vært med i en episode av bingobanden?

Tja, helt sikker kan man jo ikke være. :fnise:

Når du nevner det, så kan det ha virket litt slik. Må følge med på neste sesong da kanskje? Er det ikke slik at de har plikt til å opplyse om det før det sendes på TV?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, helt sikker kan man jo ikke være. :fnise:

Når du nevner det, så kan det ha virket litt slik. Må følge med på neste sesong da kanskje? Er det ikke slik at de har plikt til å opplyse om det før det sendes på TV?

Jeg tror de har opplysningsplikt men kanskje du står i bakgrunnen og ikke direkte er med? Nå må jeg og følge med for å se. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny epost episode på jobb i dag.

Kunde ringer ca. kl. 11 for å etterlyse en faktura kollegaen min skulle sendt på epost. På det tidspunktet var kollegaen min opptatt med en kunde og jeg sa jeg skulle gi beskjed og be ham ta tak i det når han ble ledig. Det ble en ganske hektisk periode, mye telefoner og kunder i butikken, så det var rett og slett ikke tid til å scanne fakturaer og sende eposter. Sånne ting må vente når butikken er full av folk. Omtrent klokken 12 ringer samme kunde igjen og er illsint for at at h*n ikke hadde mottatt noe faktura og mente vi var et forferdelig useriøst foretak som var så trege. Jeg forsøkte å forklare at det hadde vært hektisk i butikken, men snakket for døve ører. Hadde mest lyst til å spørre vedkommende om h*n hadde vært fornøyd om h*n hadde vært kunde i butikken og blitt oversett mens jeg satt ved PC'n og svarte på eposter. Tviler sterkt på at det hadde vært tilfelle... Er godt mulig kollegaen min hadde vært treg med å sende fakturaen, men å ta helt av for at man ikke får noe svar innen en time fra man ringer en butikk og etterlyser noe synes jeg faktisk er temmelig utidig. Jeg lover aldri ting innen et gitt tidspunkt, nettopp fordi man aldri vet hva dagen bringer.

Kjenner jeg savner kontorjobben min litt innimellom, men samtidig er det gøy å være tilbake i butikk igjen. Hadde det bare ikke vært for de forbanna kundene.... ;-)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra kunden sitt synspunkt så er det jo litt rart at dere både er i butikken og svarer på epost, kanskje han ikke forsto det? Jeg tror jeg ville antatt at et eget kontor tok seg av sånne ting, så om jeg tok kontakt ville jeg ikke regnet med å måtte vente på at dere ekspederte kunder for eksempel.. Spørs jo litt hvor stor butikken er såklart :)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra kunden sitt synspunkt så er det jo litt rart at dere både er i butikken og svarer på epost, kanskje han ikke forsto det? Jeg tror jeg ville antatt at et eget kontor tok seg av sånne ting, så om jeg tok kontakt ville jeg ikke regnet med å måtte vente på at dere ekspederte kunder for eksempel.. Spørs jo litt hvor stor butikken er såklart :)

Jeg ser poenget ditt, absolutt :) Vi er en relativt liten bedrift med 5 ansatte, 4 kundebehandlere (jeg er kundebehandler og markedsansvarlig) og 1 daglig leder. Dette dreide seg om en kunde som har vært i butikken flere ganger og på grunn av problemer med bankterminalen da h*n hentet varer h*n hadde bestilt hadde kollegaen min sagt han skulle sende kunden en faktura på epost. Kollegaen min sitter i butikken og dette er kunden fullstendig klar over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på fiskebrygga i kristiansand. Der hagler det inn med rare spørsmål fra kunder:

" Hei, den torsken som svømmer oppi kummen der. Er den fersk?"

" Tørrfisken er den fersk?

" kan du åpne de levende krabbene slik at jeg kan se om det er mat i dem?"

Den beste er en kunde ringer inn. " Hei, har dere hode til rød torsk?, Nei, men vi har levende torsk. "ja er det hodet på den?"

Noen ganger er det temmelig vanskelig å holde masken, spesielt når gammle men kommer inn å bare må snakke med sjefen min, for jeg er jo jente og kan umulig noen ting om fisk.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min første jobb var i ferskvaredisken i en matbutikk. Og hver lørdag kom det en gammel mann inn og spurte om akkurat det samme, samtalen gikk omtrent slik:

Han: "Har du kyllinglår også?"

Meg: "Ja, det har vi"

Han: "Hvordan finner du bukser som passer da?"

Morsomt første gangen, men den tiende er det litt vanskelig å le...

Hadde også de fine kundene som kom inn i butikken to på seks (vi stengte seks på lørdager, samme gjør Lotto), gikk for å handle og tok seg god tid. Så kommer de til tippinga og blir sure fordi jeg sier vi har stengt. Jeg forklarer at det er Norsk Tipping som stenger Lottoen og at jeg ikke kan gjøre noe med dette, men det er visst min skyld. Fikk også beskjed om at jeg bare skulle selge en lottokupong så trengte vi ikke si det til noen...

Alltid like morsomt når jeg fikk høre at ting var min skyld, som om en 15 år gammel ekstrahjelp bestemmer når Norsk Tipping stenger salget...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på fiskebrygga i kristiansand. Der hagler det inn med rare spørsmål fra kunder:

Den beste er en kunde ringer inn. " Hei, har dere hode til rød torsk?, Nei, men vi har levende torsk. "ja er det hodet på den?"

Noen ganger er det temmelig vanskelig å holde masken, spesielt når gammle men kommer inn å bare må snakke med sjefen min, for jeg er jo jente og kan umulig noen ting om fisk.

Igjen...... :skratte:

Endret av Cordelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...