lykkeknotten Skrevet 12. juli 2012 #1701 Skrevet 12. juli 2012 Sikker på at det ikke er butikken du jobber i som er dårlig merket siden halvparten av kundene tror de er på Jernia? Nå ble jeg skikkelig nysgjerrig. Har du noen gang funnet ut hva "Skruf sterk porsjon" betyr? Det er en type snus. 2
Pawn Hearts Skrevet 12. juli 2012 #1702 Skrevet 12. juli 2012 Det er en type snus. Ah, ja vel. Skikkelig fin høflighetsfrase. Den skal jeg også begynne å bruke (men helst ikke på steder hvor man får kjøpt snus).
Strange Doll Skrevet 12. juli 2012 #1703 Skrevet 12. juli 2012 "det var alt for dyrt syns jeg" og kommentaren av den typen. hva skal jeg gjøre da? gi rabatt pga syt?
Gjest Sol Jenta Skrevet 12. juli 2012 #1704 Skrevet 12. juli 2012 Ah, ja vel. Skikkelig fin høflighetsfrase. Den skal jeg også begynne å bruke (men helst ikke på steder hvor man får kjøpt snus). Poenget var jo at kunden ikke gadd å si hei! Han bare overså at hun sa hei ig sa hva han skulle ha 2
Linn&co Skrevet 12. juli 2012 #1705 Skrevet 12. juli 2012 Godt du er jente da, ellers hadde det vel blitt hakket flauere... Jepp!
She_Leiva Skrevet 13. juli 2012 #1706 Skrevet 13. juli 2012 Nå ble jeg skikkelig nysgjerrig. Har du noen gang funnet ut hva "Skruf sterk porsjon" betyr? Det er massevis av morsomme historier her, men det er én ting som irriterer meg. Det er alle dere som lar dere irritere av kunder som i et forsøk på å være hyggelige kommer med en dårlig og forslitt vits. Dette leste vi alt om i løpet av de første 20 sidene eller noe sånt, så nå er det dere som gjentar dere selv og går i samme fella som kundene dere kritiserer. Gi oss mer skruf, takk! Det er vel mer det at han sier hva han skal ha, for han skal ha snus, istedet for å si hei. Så når jeg stopper opp for å hilse på han, så overser han hilsenen og turer frem med sine egne saker. Om dette hadde vert en "forslitt vits", så hadde han vel ikke gjort det hver dag i flere år uten å forklare meg at han tuller? Og han skal FAKTISK ha snusen, det er ikke noe han bare sier. Poenget mitt var kunder som overser meg totalt, ikke kunder som er irriterende.
She_Leiva Skrevet 13. juli 2012 #1707 Skrevet 13. juli 2012 Ah, ja vel. Skikkelig fin høflighetsfrase. Den skal jeg også begynne å bruke (men helst ikke på steder hvor man får kjøpt snus). Går det bra med deg? 4
Lykkelitenen Skrevet 13. juli 2012 #1708 Skrevet 13. juli 2012 "det var alt for dyrt syns jeg" og kommentaren av den typen. hva skal jeg gjøre da? gi rabatt pga syt? Slager! Samme med "Koster den så mye?!" og "Er ikke denne på tilbud da?". 1
Minya Skrevet 13. juli 2012 #1709 Skrevet 13. juli 2012 Slager! Samme med "Koster den så mye?!" og "Er ikke denne på tilbud da?". Hadde en sånn en i dag. Når bananene begynner å bli stygge, pakker vi omtrent to kilo en fruktpose og selger dem for 10 kroner posen. I dag var det en kar som klagde på at den posen kostet ti kroner, bananene var jo så stygge!? Men da kjøper du ikke den posen da, sa jeg, men heller de fine bananene som koster 16 kroner kiloen. 2
Gjest gjest17 Skrevet 13. juli 2012 #1710 Skrevet 13. juli 2012 Hadde en sånn en i dag. Når bananene begynner å bli stygge, pakker vi omtrent to kilo en fruktpose og selger dem for 10 kroner posen. I dag var det en kar som klagde på at den posen kostet ti kroner, bananene var jo så stygge!? Men da kjøper du ikke den posen da, sa jeg, men heller de fine bananene som koster 16 kroner kiloen. Folk er og blir gjerrigknarker tydligvis :-)
Chord Skrevet 13. juli 2012 #1711 Skrevet 13. juli 2012 Noen av dere som jobber i en sportsbutikk her? Ingen av dere som har skrevet om en mann som kom og skulle betale for noen fiskesluker (som er innpakket i plast) og lurte på om plasten måtte tas av før fiskesluken tas på fiskesnøret? Isåfall; kvinnen ved siden av var meg, og jeg kan forsikre om at det var en (dårlig?) spøk 7
Ibanez Skrevet 14. juli 2012 #1712 Skrevet 14. juli 2012 (endret) Nå ble jeg skikkelig nysgjerrig. Har du noen gang funnet ut hva "Skruf sterk porsjon" betyr? Skruf er et snusmerke, og sterk porsjon er sterk porsjon. Folk sier/spør gjerne om dette da det ofte ligger bak kassen Edit: mobilen hang seg opp og det er tydeligvis kommet flere svar for lengst Endret 14. juli 2012 av Ibanez
Pawn Hearts Skrevet 14. juli 2012 #1713 Skrevet 14. juli 2012 Går det bra med deg? Takk, det går helt fint, selv om varmen er litt plagsom. Jeg bor i et land hvor snus ikke er så vanlig, så jeg tok ikke den skruf-greia med en gang (men ser jo nå at den gir mening, selv om fyren virker litt blåst). Tenkte da inni meg at det tydeligvis var "Skruf sterk porsjon" som var en høflighetsfrase i hans ører, men tok det raskt tilbake. Innså at det ble å legge seg på ett veldig lavt nivå. Han er akkurat likedan uansett hva jeg sier. Thihi. Det var din egen spøk jeg tillot meg å spinne litt videre på. Poenget mitt var at hvis man først skal erstatte "hei" og "ha det" og andre vanlige høflighetsfraser med "Skruf sterk porsjon", gjør man lurt i å unngå å bruke frasen i situasjoner der man kan bli misforstått. Hvis "hei" i et gitt miljø betydde "en halvliter", ville man jo sagt noe annet med mindre det var en halvliter man var ute etter. Kanskje ikke så veldig morsomt, men det overrasket meg at ingen så sammenhengen. Helt off topic, men det kan kanskje belyse poenget: Jeg hørte om en dame med begynnende afasi som måtte kvitte seg med telefonen fordi hun alltid sa "Hurra!" når noen ringte henne. 2
cha Skrevet 15. juli 2012 #1714 Skrevet 15. juli 2012 Jeg jobber i en interiørbutikk,og jeg fulgte en dame rundt om i butikken for å hjelpe henne å sette sammen noe pynt. Damen kom i kassen for å betale, og sier: "Selger du røyk?" Eeeeh, hvor har du vært de siste 10 minuttene?? Du har vel fått med deg at vi ikke er i en kiosk eller matbutikk...
slask Skrevet 16. juli 2012 #1715 Skrevet 16. juli 2012 (endret) Hos oss koster dobbel bacon og dobbel ost ekstra. 15 kroner ekstra for bacon, 8 for ost. Kunde: Jeg skal ha to store baguetter med trippel ost og trippel bacon på begge. Ta med tre brus også, du. Jeg: Ja, det blir 264,-, takk. Kunde: Hæ, hva er dette for noe piss?! Jeg har aldri sett maken! (roper på kona si) HO SIER AT DET KOSTER 264,-, DETTE SKAL VI TA OPP MED SJEFEN! HVA HETER SJEFEN? Dette skjedde på jobben på mandag. Det står klart og tydelig at dobbel ost og dobbel bacon koster EKSTRA på vinduene og på alle plakatene våre.. Kanskje en som ikke var vant til en baguette koster 4-5 ganger så mye som i matbutikken bare fordi den er smurt opp i løpet av 30 sekunder, noe som egentlig er horribelt, men likevel vanlig. ....eller at brusen koster 2-3 ganger butikkpris. Noen irriterer seg stadig over sånt, meg inkludert. Ikke alle vet at junkmat-sjappene må innkreve mye mer enn normal avanse pga eiendomshaiene som opererer med høy utleie.....siden de selger i relativt lite antall. Endret 16. juli 2012 av slask 2
Samosa Skrevet 16. juli 2012 #1716 Skrevet 16. juli 2012 Kanskje en som ikke var vant til en baguette koster 4-5 ganger så mye som i matbutikken bare fordi den er smurt opp i løpet av 30 sekunder, noe som egentlig er horribelt, men likevel vanlig. ....eller at brusen koster 2-3 ganger butikkpris. Noen irriterer seg stadig over sånt, meg inkludert. Ikke alle vet at junkmat-sjappene må innkreve mye mer enn normal avanse pga eiendomshaiene som opererer med høy utleie.....siden de selger i relativt lite antall. Og det er mitt problem fordi..? Hvis han ikke har lyst til å betale så mye for mat (noe som ER forståelig) så kan han se å komme seg til h... ut av butikken. Er det MITT problem, en butikkmedarbeider, at maten er dyr? Skal jeg få kjeft for det? Og han kunne ha fått den samme baguetten uten trippel ost og bacon for 58 og bare 17 kroner for drikke. Skjønner faktisk ikke at det er mulig for sånne folk å overleve med så lav IQ (sarkasme). 4
Maestro Skrevet 17. juli 2012 #1717 Skrevet 17. juli 2012 Kunde: Hei, jeg skal ha med meg en kaffe mocca! Meg: Vil du ha med hvit eller vanlig lys sjokolade? Kunde; Hva er forskjellen..? *jeg viser frem begge sortene, belgisk sjokolade* Kunden; ÅH, er jo bare fargen som er forskjellen! Trodde at de fleste visste at hvit sjokolade er søtere enn lys brun... 4
Paw Skrevet 17. juli 2012 #1718 Skrevet 17. juli 2012 Kunde: Hei, jeg skal ha med meg en kaffe mocca! Meg: Vil du ha med hvit eller vanlig lys sjokolade? Kunde; Hva er forskjellen..? *jeg viser frem begge sortene, belgisk sjokolade* Kunden; ÅH, er jo bare fargen som er forskjellen! Trodde at de fleste visste at hvit sjokolade er søtere enn lys brun... Det visste ikke jeg. Eller.. Har ihvertfall aldri tenkt noe over det 2
Satan_bak_kassa Skrevet 19. juli 2012 #1720 Skrevet 19. juli 2012 Har lest igjennom hver side i denne tråden, og kjenner meg igjen i nesten alt. Jobber selv på kanskje Norges mest trafikkerte bensinstasjon, det har jeg gjort i snart 4år. Det er mange av situasjonene jeg har lest om, som jeg også får daglig, men jeg tror det har med at jeg er mann (og til tider kan se en smule ufrivillig narkoman ut da jeg har kronisk lilla ringer under øynene) som gjør at kunder finner det vanskeligere å smelle med brødboksen til meg. Det slår selvfølgelig begge veier, det har vært tilfeller hvor folk tar tak i meg fysisk, eller jeg rett og slett nesten har vært redd for å bli utsatt for grov vold. Men etter snart 4år i jobben begynner jeg å bli allergisk mot kunder. Jeg har da begynt å gjenspeile kundene som kommer inn, så servicen de får går hånd i hånd med hvordan de behandler meg. Har fortsatt tilgode å faktisk få den klagen så mange kunder truer med. Bite me liksom... Har xxxx antall tilfeller jeg kan bidra med, men de er nærmest identiske med mye av hva som er sagt så skal heller komme med noe jeg finner direkte frekt av kunder. De kommer til kassa, og når de skal betale kontant kaster de/ legger de pengene bastant på kassa når jeg står der som en idiot med hånda fremme. Akkurat som om hvis de kommer i kontakt med hånden min vil deres egen plutselig bryte ut i flammer eller hva som verre er.. Moro at de strekker ut hånden SIN når jeg skal gi tilbake veksel. Jeg svarer med samme mynt. Så kan de dumme kundene prøve å fiske opp alle kronestykkene mens jeg gir dem det "kjapp deg din j*****" -blikket. Ahhh, takk for meg! 9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå