Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Candy Pie

Hehe, er så mange morsomme folk ute å går :P

Om jeg får det som jeg vil det skal jeg jobbe som nattvakt på en bensinstasjon etter vært, lurer på om jeg kommer borti noen skrudde folk jeg også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Swipper

Om jeg får det som jeg vil det skal jeg jobbe som nattvakt på en bensinstasjon etter vært, lurer på om jeg kommer borti noen skrudde folk jeg også :P

Du skal nok ikke se bort ifra det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.

Forbered deg også på stamkunder som blir stående noen timer fordi "du har jo iiingenting å gjøre"...sukk.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ms_kwang

Og ja, mens jeg er inne på å ha snakket med kunder om telefoner; En gang spurte jeg en person hva han brukte telefonen til. Han tenkte seg godt om og svarte "Vel, her om dagen vasket jeg den på 90 grader i maskina" Meg: *paff* "åja.. uhm.. men når du ikke vasker den, hva bruker du den til da?" "hmm. hammer?"

Måtte være en eldgammel Nokia modell, de tåler ABSOLUTT alt xD

(ok de tåler ikke å bli tatt med til en mekanisk linje på VGS..heller ikke å bli knust av tbanen.. men sånn..normale ting..miste den i vann..drukne i sprit..øl åpner..hammer..bli vaska på 90 grader...bli glemt i fryseboks i ett par dager...:fnise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(ok de tåler ikke å bli tatt med til en mekanisk linje på VGS..heller ikke å bli knust av tbanen.. men sånn..normale ting..miste den i vann..drukne i sprit..øl åpner..hammer..bli vaska på 90 grader...bli glemt i fryseboks i ett par dager...:fnise:)

...spille fotball med.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O___o

jeg sitter i kassa i en matbutikk.. standard komentarer er:

når jeg spør om de vil ha pose, kommer det alltid svar som: "tror du jeg har store lommer nok?" nei, ikke når de har handlet for 1000 kr!! :sur:

eller så sier de "ja, jeg klarer jo ikke spise opp alt dette på en gang"

så har vi et system som heter safepay, slik automat man putter småpenger inn på.. standard kommentar er: jeg vant, jeg vant! når det kommer småpenger tilbake..

noen ganger blir jeg såååå sinna!

<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

:skratte: :skratte: :skratte: :skratte: :skratte: :skratte: :skratte: :skratte: :skratte: :skratte: :skratte: :skratte: :skratte: :skratte: :skratte: :skratte: :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest O___o

Jeg har ikke jobbet i butikk selv, men sto bak en mann i kø i en dagligvarebutikk.

Gutten i kassa kan ikke ha vært mer enn en dag over 18 år og hadde skilt " UNDER OPPLÆRING " på brystet og småskalv og virket veldig nervøs.

Foran meg i køen står mr. Asshole i 70-80årene. Han ber om å få 2 poser.

Men gutten klikket på en eller annen knapp som gjorde at 4 poser ble lått inn.

Mr. Asshole ble R A S E N D E

og ga guttungen en real verbal rævkjøring.

"JEG HATER AT DERE GJØR SÅNN. OG DET SKJER OFTE. OG DERE ER BARE UT ETTER Å TJENE PENGER. FY FAEN DERE ER NOEN SLEIPE JÆVLER!!! :kjefte: :kjefte: :kjefte: "

Det hører vel med til historien at plastikkposene kostet 0,5.- pr stykk og mannen ble rundlurt for 1,-

(...Hvilket jeg la ut for ham...)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tidligere jobbet i butikk, og på mandager skifter vi ut forrige ukes tilbud. Dessverre går jo dette bare så fort som det går når man får 400 lapper i hånda og alt skal skiftes ut innen butikkens åpningstid, noe som gjør at prisene jo blir feil hylle vs. kasse, og dette er utrolig irriterende. Men når man står i kassen vet man jo ikke hvilke lapper som er skiftet og hvilke som ikke er det, og da bruker vi strekkode og forandrer når kunden sier ifra at prisen er feil. Helt håpløst, men butikken var ikke bemannet for å fikse dette utenfor åpningstidene. Uansett:

Jeg slår inn en pose poteter, 39,90

Kunde (mann 70+): Jeg tror det står en tier billigere borte på hylla

Jeg: Åja, da skal jeg sjekke det og så skal du selvfølgelig få den til 29,90 hvis det stemmer

Kunde: Bra

Jeg ser lappen ved å gå et par skritt ut av kassa, kunden har rett og jeg slår ut igjen tieren til kunden

Kunde: Hva faen tror du at du driver med?!

Jeg: Nei, den kostet jo 29,90 akkurat som du sa, så da får du jo tilbake tieren din

Kunde: Det her skjer hver forbanna gang jeg er i en butikk! Du er med i mafiaen og det er så alt for jævlig, din drittkjerring!

Jeg: Jeg beklager så mye, men noen ganger rekker vi ikke å få alle prislappene på plass til butikken åpner, men da får du den jo selvfølgelig til prisen som står på hylla. Her har du tieren din.

Kunden: DIn jævla mafiahore!! Dere slår inn feil pris, og pengene går selvfølgelig rett i lomma så dere kan leve i luksus mens vi andre må jobbe og slite for maten. Du er så forbanna mafia at du ikke merker det selv engang

Jeg: Jeg beklager at du opplever det sånn, men jeg er nok ikke med i noen mafia. Jeg har fast timelønn og tjener ingenting om jeg skulle være så uheldig å slå inn en vare til feil pris, så det er noe jeg virkelig prøver å unngå.

Kunde: Du er faen meg så frekk at halvparten kunne vært nok. Arrestert skulle du vært, din lille mafia. Lure en gammel mann med potetprisen. Dere er like hele gjengen, men du er den verste hora av dem alle. MAFIA sier jeg MAFIA. Jeg vet hvordan du ser ut og vet hvor du jobber, din mafialømmel. Du skal aldri få lure meg igjen nei, hå nei, aldri skal jeg handle poteter her igjen heller, trodde ikke mafiaen hadde kommet til denne butikken enda, men der tok jeg feil ja. HORE! MAFIA!

Etter var jeg helt satt ut og mannen tuslet heldigvis ut av butikken, heldigvis fikk jeg et par oppmuntrende smil fra køen, så jeg følte meg litt tryggere på at jeg egentlig ikke hadde gjort noe galt.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O___o

Har tidligere jobbet i butikk, og på mandager skifter vi ut forrige ukes tilbud. Dessverre går jo dette bare så fort som det går når man får 400 lapper i hånda og alt skal skiftes ut innen butikkens åpningstid, noe som gjør at prisene jo blir feil hylle vs. kasse, og dette er utrolig irriterende. Men når man står i kassen vet man jo ikke hvilke lapper som er skiftet og hvilke som ikke er det, og da bruker vi strekkode og forandrer når kunden sier ifra at prisen er feil. Helt håpløst, men butikken var ikke bemannet for å fikse dette utenfor åpningstidene. Uansett:

Jeg slår inn en pose poteter, 39,90

Kunde (mann 70+): Jeg tror det står en tier billigere borte på hylla

Jeg: Åja, da skal jeg sjekke det og så skal du selvfølgelig få den til 29,90 hvis det stemmer

Kunde: Bra

Jeg ser lappen ved å gå et par skritt ut av kassa, kunden har rett og jeg slår ut igjen tieren til kunden

Kunde: Hva faen tror du at du driver med?!

Jeg: Nei, den kostet jo 29,90 akkurat som du sa, så da får du jo tilbake tieren din

Kunde: Det her skjer hver forbanna gang jeg er i en butikk! Du er med i mafiaen og det er så alt for jævlig, din drittkjerring!

Jeg: Jeg beklager så mye, men noen ganger rekker vi ikke å få alle prislappene på plass til butikken åpner, men da får du den jo selvfølgelig til prisen som står på hylla. Her har du tieren din.

Kunden: DIn jævla mafiahore!! Dere slår inn feil pris, og pengene går selvfølgelig rett i lomma så dere kan leve i luksus mens vi andre må jobbe og slite for maten. Du er så forbanna mafia at du ikke merker det selv engang

Jeg: Jeg beklager at du opplever det sånn, men jeg er nok ikke med i noen mafia. Jeg har fast timelønn og tjener ingenting om jeg skulle være så uheldig å slå inn en vare til feil pris, så det er noe jeg virkelig prøver å unngå.

Kunde: Du er faen meg så frekk at halvparten kunne vært nok. Arrestert skulle du vært, din lille mafia. Lure en gammel mann med potetprisen. Dere er like hele gjengen, men du er den verste hora av dem alle. MAFIA sier jeg MAFIA. Jeg vet hvordan du ser ut og vet hvor du jobber, din mafialømmel. Du skal aldri få lure meg igjen nei, hå nei, aldri skal jeg handle poteter her igjen heller, trodde ikke mafiaen hadde kommet til denne butikken enda, men der tok jeg feil ja. HORE! MAFIA!

Etter var jeg helt satt ut og mannen tuslet heldigvis ut av butikken, heldigvis fikk jeg et par oppmuntrende smil fra køen, så jeg følte meg litt tryggere på at jeg egentlig ikke hadde gjort noe galt.

Jeg tror vi har møtt samme monster.

Jeg mener mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på Subway og får oppleve mye rart i løpet av en dag.

En gang gikk det en gutt bort til kassen der man betaler tilslutt og slenger noen penger på disken og sier: Jeg skal ta med, jeg!

Eller de som steller seg i kassa og mens jeg vasker hendene for å begynne å lage mat til dem (som forøvrig er på aandre siden av disken der man bestiller FØRST) og sier de skal ha et spesielt pålegg. Ikke noe om brødtype, det er jo greit nok. Men når man kommer på grønt og spør hva de skal ha, så ser de bare dumt på meg og sier: Jaa, det er det og det pålegget jeg skal ha det som følger med! Når jeg prøver å forklare at det er valgfritt hva man vil ha på. Ser de bare stygt på meg og roper ut hvilke grønnsaker de skal ha. Akkurat som jeg er synsk... Telepati er et must for å jobbe på Subway!

Bah litt frustrasjon ut!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sommerjobb i en jernvarebutikk for noen år siden. Butikksjefen var eneste mangemillionær i småbyen og høyt ansett som helten blant byens fine fruer.

En av byens fine fruer ankommer på sin effektive måte butikklokalet.

Aldrisur: Hei, kan jeg hjelpe deg med noe?

Fruen: Er sjefen (navnet hans) til stede?

Aldrisur: Dessverre, han er ute et ærend.

Fruen: Er sjefen (navnet hans) junior til stede da?

Aldrisur: Nei, han er i Oslo i dag.

Fruen: Ja, tror du virkelig at du kan hjelpe meg da?

Aldrisur: ...Det spørs jo hva...

Fruen: Jeg skal ha en 60 watts lyspære.

Aldrisur: :hakeslepp: Ja, vi får se hva vi kan få til da. :biggrin:

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en kunde som trodde at det å slenge varer på kassen og så gå vekk for å se på andre varer var det samme som å stå i kø. Greit nok i seg selv hadde hun ikke stormet til når jeg ekspediterte en annen kunde, brøytet seg inn forran den andre kunden og utbrøt "Du! Jeg står faktisk i før deg her! Jeg må få betale først!!!!", akkurat som om den andre kunden var en køsniker av verste sort...

Newsflash, du må faktisk stille deg forran disken for å være i kø... Om de ansatte er opptatt med en annen kunde kan du ikke bare slenge varer på disk og gå din vei og så forvente at den ansatte skal komme løpende til for å ekspeditere deg, da må du faktisk stå der selv.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det var faktisk en SE xperia active ;) Har hatt mange morsomme samtaler om både den og Samsung Xcover :)

I dag hadde jeg tidenes rævhøl på linja.

Jeg presenterer meg, sier hvem jeg ringer fra, og spør etter navnet som kommer opp på skjermen min, slik som jeg skal.

Kunde: HVA? Hvem ringer du fra sier du?

Meg: Jeg ringer fra [navn], god kveld!

Kunde: Hvordan fikk du dette nummeret?

Meg: Vel, det kom bare opp på skjermen min det.

Kunde: Men dette er en bedriftstelefon! Du kan ikke ringe denne!

Meg: åja, *ler* Du har bedriftsløsning, da bekl..

Kunde: HVORDAN fikk du dette nummeret? DU kan ikke ringe dette nummeret!

Meg: .. Vel, jeg ringer bare de nummerene jeg får av sjefen..

Kunde: DETTE skal etterforskes! Jeg forlanger å få vite hvordan du fikk dette nummeret!

Meg: Jeg beklager, skulle gjerne ha fortalt deg det, men det er ikke jeg som styrer med listene..

Kunde: DU KAN IKKE RINGE HIT! Neste gang du ringer hit så kommer jeg til å fakturere deg med 450 kr!

Meg: Jeg beklager for dette altså, men hvis du ønsker kan jeg internreservere deg?

Kunde: JEG DRITER I HVA DU GJØR! Men neste gang du ringer meg så kommer jeg til å fakturere deg med 450 kr!

Meg: .. Som sagt, hvis du ønsker kan jeg internreservere deg, slik at..

Kunde: JEG DRITER I DET! Gi beskjed til alle kollegaene dine, neste gang dere ringer meg så fakturer jeg deg!

Meg: Vi har desverre ikke så veldig mye kontroll over hvem vi ringer, men hvis du ønsker kan jeg..

Kunde: JEG HAR LAGRET NUMMERET DITT! Ringer du EN GANG TIL så sender jeg regninga på 450 kr, det er det jeg tar per samtale!

Meg: .. ookei. Hadet.

Her var jeg beklagende og hyggelig helt til siste setning, da var jeg bare møkk lei. Hadde fyren bare holdt kjeft i 30 sekunder og hørt på hva jeg sa så hadde han kanskje fått med seg at jeg skulle reservere han. Men i stedet velger han å kjefte på meg i fem minutter. Men for å si det sånn, samtalen ble spilt av foran hele teamet på slutten, til almenn latter. Han ønsket jo at jeg skulle gi beskjed til kollegaene mine ;)

Forresten fant jeg han på gule sider med navn og nummer, så det kan ikke ha vært så jævlig hemmelig. Haha..

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En personlig favoritt er å være dønn ærlig og redd frem.

Drittkunde: "Hvorfor har dere så mye kø i dag?!"

Meg: "Fordi vi er for få folk og for mange kunder, vel"

Drittkunde: "Øøh, javel"

Drittkunde: (skriker) "....og jeg NEKTER å betale for et produkt jeg ikke har fått, jeg absolutt nekter! Og om dere SÅ MYE SOM PRØVER Å..."

Meg: "Så ikke betal, da"

Drittkunde: "Hva?"

Meg: "ikke betal"

Drittkunde: "Men... hvorfor ikke?" (kunden er nå dritskuffet over å ikke ha en grunn til å skrike)

Meg: "Du sa det selv, du har ikke fått varen"

Drittkunde: "Så lett?"

Meg: "Så lett"

• Liker 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal det selv i helga for første gang. Det kommer visst mange innom som har vært på byen, som sitter på med råne-vennene sine ;D

Håper jeg får noe å fortelle da :P

en gang bestilte ei jente wienerpølse.

"en wiener med pølse takk!.......... ops, wiener med lompe"

hehe hun ble ganske flau.

Noe morsomt er at jeg faktisk dagen før klarte å spørre om en kunde ville ha pølse eller brød til pølsa si..

surr med lompe og brød altså! :P

Også er det de kundene som kommer og bare sier: skal ha en hamburger med pommes frites!

Så jeg spør: "150 gr eller 190 gr eller hva vil du ha?"

"150 gram."

"Skal du ha drikke til?"

"Ja"

"Kan du gå og hente en flaske så jeg får registert den på kassa?"

*kunde henter flaske*

"liten eller stor pommes frites?"

"stor"

"Alt på burgeren?"

"Nei ikke tomat og agurk. Åh, også skal jeg ha med ekstra ost og bacon" (Det siste sier de gjerne etter at de har betalt, så jeg har jo ikke fått tasta inn ekstra ost og bacon på regninga -.- jaja)

Si det med en gang daaaaaaaaaah :P

Endret av hermoine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*kjip mafiagubbe*

:hakeslepp: Hva er det som feiler folk???

*fin oslofrue på leit etter 60watts pære*

Aldrisur: :hakeslepp: Ja, vi får se hva vi kan få til da. :biggrin:

Ja, der har du jo klassikeren; Det var noe jeg lurte på....men det vet vel ikke du.

Nehei, du kan jo spørre og se om jeg klarer å svare. I de tilfellene blir kundene hos meg så satt ut over at jeg både har gode svar og alternative løsninger. Hver gang.

*mumle noe om idiotfolk som tror at vi er en gjeng med numbnuts og tomskaller bare fordi vi sitter i kassa på en dagligvarehandel*

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Swipper

Skal det selv i helga for første gang. Det kommer visst mange innom som har vært på byen, som sitter på med råne-vennene sine ;D

Håper jeg får noe å fortelle da :P

en gang bestilte ei jente wienerpølse.

"en wiener med pølse takk!.......... ops, wiener med lompe"

hehe hun ble ganske flau.

Noe morsomt er at jeg faktisk dagen før klarte å spørre om en kunde ville ha pølse eller brød til pølsa si..

surr med lompe og brød altså! :P

Også er det de kundene som kommer og bare sier: skal ha en hamburger med pommes frites!

Så jeg spør: "150 gr eller 190 gr eller hva vil du ha?"

"150 gram."

"Skal du ha drikke til?"

"Ja"

"Kan du gå og hente en flaske så jeg får registert den på kassa?"

*kunde henter flaske*

"liten eller stor pommes frites?"

"stor"

"Alt på burgeren?"

"Nei ikke tomat og agurk. Åh, også skal jeg ha med ekstra ost og bacon" (Det siste sier de gjerne etter at de har betalt, så jeg har jo ikke fått tasta inn ekstra ost og bacon på regninga -.- jaja)

Si det med en gang daaaaaaaaaah :P

Samme med pølsene på jobben. Alt surret med brød eller lompe også plutselig blir det pølse, også om de skal ha drikke til når de allerede har satt drikken på disken. Haha, unnskylder meg med at det er sent på kvelden :gjeiper:

Også skal de gjerne ha både potetsalat, rekesalat, rå og stekt løk + en ekstra lompe etter jeg har slått det inn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kunde kom inn i butikken, jeg spurte om jeg kunne hjelpe henne med noe. Hun studerte meg opp og ned, og følgende samtale fant sted:

Kunde: Tja.. Dere har ikke noen som er litt eldre her da? (med tilgjort barnestemme)

Meg: Joda, du kan få snakke enten med han (peke) som er 35 og har jobbet her i tre mnd, eller hun (peke) som er 54 og har jobbet her i to uker. Eller du kan ta til takke med meg, som er 29 og har jobbet her i fem år.

Kunde: :rodme:

Endret av Gaby
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I begge tilfellene har jeg jobbet en kort stund, og har enda ikke helt lært meg tipping og post. Den ene gangen kom en kjempesint stamkunde inn og skulle levere tippinga før fristen gikk ut (om ca to minutter) - Jeg var eneste tilgjengelig i kassa, og min kollega løper av en eller annen grunn rundt i butikken og samler tilfeldig papp, i stedet for å ta seg av de stakkars menneskene som samlet seg i kassa mens jeg febrilsk prøvde å finne ut hva i alle dager jeg skulle trykke på på tippekassa(/maskina, whatever).

Kunden begynner å småkjefte på meg fordi jeg ikke er rask nok, og jeg beklager meg gang på gang med at jeg ikke helt har lært meg maskina enda. Mannen skal nemlig tippe på to kort, men betale samtidig for begge. Kollegaen min kommer trippende forbi med armene fulle av papp, og jeg spør om han ikke kan være så snill og hjelpe meg litt. Kollegaen min begynner å kjefte på meg fordi "han har det travelt" og kunden min kjefter fordi han ikke kommer til å rekke fristen, kjerringa hans kjefter fordi jeg ikke kan ekspedere kassa der hun står, og til slutt står alle bare rett opp og ned og kjefter på meg. Enden på visa er at mannen i tippinga river til seg tippekort så hele terminalen holder på å bli med, og stormer ut av butikken - meed kjerringa etter. Og kollegaen min tripper videre med armene fulle av papp, og jeg skjønner ingen ting..

For en pappskalle!!!!!!! :filer:

Haha, denne så jeg skikkelig for meg :fnise: uff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber innimellom som vikar på sentralbordet på sykehuset jeg har fastjobben min. Kan vel ikke akkurat kalle de som ringer "kunder", men endel av de er iallefall ganske.... vel...

Jeg: Sentralbordet.

Dame: Ja hei det er Kari Normann som ringer, nå skal du høre. I 1997 var jeg bla bla bla bla bla bla bla bla bla.....

Jeg: Ok, hvem ....

Dame: Bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla.....

Jeg: Hvem ....

Dame: OGSÅ!!! I 2004 bla bla bla bla bla bla bla bla bla....

Jeg: Unskyld men ....

Dame: Men så viste det seg at bla bla bla bla bla bla bla bla bla....

Jeg: Men ....

Dame: Blablablablablablablablablablablablablablablabla!!! Blablabla!!

Jeg: .......

Dame: Bla bla bla bla bla bla bla bla...Hallo?

Jeg: Ja, hvem er det du vil snakke med?

Dame: Hva mener du? Hvor har jeg kommet? Er jeg ikke kommet til sykehuset?

Jeg: Joda, du har kommet til SENTRALBORDET på sykehuset.

Dame: Jamen så sett meg videre da!!

Jeg: HVOR???? :klaske:

Jeg: Sentralbordet.

Mann: Jeg har fått "fiktivsykdom", hva gjør jeg med det!?!?!

Jeg: Det kan jeg dessverre ikke svare deg på, jeg foreslår at du ringer til fastlegen din. Der kan de nok hjelpe deg.

Mann: Jamen jeg ringer jo til sykehuset! Du må da kunne svare meg på det!

Jeg: Dessverre. Jeg er ikke utdannet lege, så jeg er nok ikke kompetent til å gi deg råd når det gjelder det.

Mann: Hvorfor i helvete tar du tlf på ett sykehus da?!? * smeller på røret*

Jeg: :daane:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...