Bondenisse Skrevet 4. juni 2012 #1501 Skrevet 4. juni 2012 Wow, nå har jeg lest gjennom alle 75 sidene. Kunder kan være grusomme, artige og rett frem dumme. Selv har jeg jobbet både i butikk, gatekjøkken, bar, restaurant , bensinstasjon og bilettluka på ett skisenter. Fra bilettluka: Alle kunder må he key card (ett magnetisk plastikkort som fylles på med heiskort) og det blir alltid mye bry med dem. "Jeg har dem i bilen" "jeg har mange hjemme." hva skal jeg gjøre med det da? Springe hjem til deg å hente dem? Hent dem selv eller kjøp nye! Desse kortene KAN ha plass til flere lag med innhold, men det kommer an på hva som er innpå fra før. Klippekort kan f.eks ikke kombineres med dagskort. Det fører til lange diskusjoner med kundene som må velge mellom å bruke klippene, slette klippene eller kjøpe ett nytt kort. Flere ganger har de trua me d å ringe avisa eller aldri komme tilbake. Har aldri stått noe i avisa og at de ikke kommer tilbake gjør ingenting. Vi har mange hyggelige kunder vi, klarer oss uten surpompene. Det går en veg rett gjennom skisenteret og vi har heiser og bakker på begge sider. Mange kommer og lurer på hvor de får kjøpt bilett til den andre siden, jeg svarer "her" som sant er, da kommer det "til denne siden da?" jeg forklarer at billetten gjelder for hele anlegget, på begge sider. De glupeste spør da hvor de kan kjøpe til bare en av sidene. Så er det de som forventer seg at jeg skal være tankeleser. De kan gi meg key cardet og bankkortet. Jeg skal tydeligvis forstå at de skal ha ett dagskort/klippekort/3timers kort for barn/voksen og vite pin-koden på kortet deres. Noen gir meg ett key card og sier "fyll på det her" jeg: " med hva?" kunde"det som har vært der før". Kortet har da ofte vært sesongkort for en tiåring. Dette skjer gjerne i slutten av sesongen. Jeg spør bare pent den voksne mannen om han skal ha ett sesongkort for barn jeg, da kommer det raskt at han skal ha dagskort til seg selv. Så er det de som skal krangle på reglene. Aldersgrense for barn er 15 år. Vi har ett veldig godt tilbud på familiepakke der en får med to voksne og ubegrenset antall barn. En mann kom og kjøpte denne pakken og ble meget misfornøyd med at han ikke fikk med sin eldste sønn på 17. Jeg henviste til reglene som hang på utsiden og han ga seg etter ett par minutter. Køen var på dette tidspunktet ganske lang (ca en halvtime) så jeg ble ganske forfjamset da kona dukket opp og begynte å skjelle meg ut. De hadde da alltid fått han med i familiepakken før, og dette var helt på trynet. Han var jo en del av familien selvom han ikke var barn lenger. Etter mye gjentaking om at jeg hadde regler jeg måtte følge, det var umulig for meg å slå inn tre voksenkort i familiepakken og bla bla bla spurte hun så om hvorfor hun hadde fått han med før. Jeg sa det kunne vere en feil fra vår side at vi hadde glemt å spørre om alder på barna (selvom jeg vet vi er utrolig flinke på det. Terper skikkelig) eller (angret i det sekundet jeg sa det) så måtte hun ha løyet om alderen på barna sine. Hun ga heldigvis opp tilslutt. Markedssjef fikk med seg siste bit av opptrinnet men rakk ikke gripe inn før hun var borte men roste meg for måten jeg takla henne på, det var helt greit å miste fat ingen litt etter ett kvarters krangling. Dagen etter fikk han en sint Mail der kjerringa krevde at det umiddelbart ble satt inn penger for verdien av kortet hun måtte kjøpe ekstra på kontoen hennes. Han sendte bare en link til vilkårene for å handle hos oss tilbake. Mange 13-16 åringer blir veldig sjokkerte over å måtte vise leg. Noen sier de ikke har men så finner de frem bankkortet for å betale. Jeg ler innvendig og ber om å få kortet istedenfor å gi dem kortterminalen, snur det og ojsann, du er jo 16 du. "nei, det er broren min sitt" og mange andre fine bortforklaringer. Så er det de som får foreldrene til å sende sinte mailer med en kopi av leg på og krever pengene tilbake. Det går ikke, du må ha leg på kjøpstidspunktet. Og de som " min sønn datter er under 16. Hun måtte kjøpe voksenbillett hos dere selvom h*n er barn. Jeg krever differansen satt inn på min konto **** ** ***** "Dette barnet er da gjerne 15 og derfor definert som voksen. Og de som mener vi er ansvarlige for været da. "Kan du love sol imorgen?" " hva blir været om to uker?" Folk kjøper kort av oss om morgenen når det er fint ver og kommer og klikker helt i fistel når det blir snøstorm ett par timer etterpå. Det er selvfølgelig vår feil, vi skulle vite at det ble snøstorm selvom himmelen var blå og veimeldinger ikke sa noe storm. Tror dette innlegget er langt nokk, kan ta mer fra de andre stedene senere.... 7 1
rotekopp1989 Skrevet 4. juni 2012 #1502 Skrevet 4. juni 2012 hahaha, denne tråden er helt fantastisk!! :D Jeg jobber i kassen i en stor sportsbutikk, hvor butikken er delt opp i ulike avdelinger (klær, ski/sykkel, villmarksutstyr osv). Når man skal bytte eller returnere noe må man henvende seg inne i den enkelte avdeling. Hadde en kunde som skulle returnere noen ting, men som ikke hadde med kvittering. Skrev derfor på en lapp hvilke varer han hadde med seg, og henviste han videre til den første avdelingen (som er RETT rundt hjørnet). Kunde: hvilken avdeling? Meg: sportsavdelingen, den første avdelingen. Det er en disk rett bortenfor tredemøllene på høyre side *peker* Kunde: hvor da..? Meg: gjentar det samme igjen, og peker på nytt... Kunde: jeg skjønner ikke hvor det er jeg.. Meg: ....går enda nærmere avdelingen, og peker...(man unngår ikke å se raden av tredemøller, eller disken som har et STORT skilt over..) Kunde: ååja, der ja! Der har jeg vært, men jeg bare kom ut igjen her jeg.. Meg: Jeg slår deretter tingene hans i retur i kassen, siden han har med seg en svær koffert med vekter, og skal få slippe å gå inn igjen i butikken med denne og sier at han desverre ikke kan få penger tilbake, da han ikke har med kvittering, men at han kan få en tilgodelapp. Kunde: Må jeg bruke den lappen her..? Meg: Neida, du kan bruke den lappen på alle våre varehus i hele landet Kunde: for jeg skal handle noen ting på XXXXX (annen sportsbutikk). Kan jeg bruke tilgodelappen der? Meg: desverre, tilgodelappene gjelder nok bare for våre butikker. Kunde: er du sikker på det?? Meg: ja, det er jeg helt sikker på. Kunde: okei.. takk for hjelpen.. Kunden begynner å gå ut av butikken, men snur seg en siste gang: er du HEEEEELT sikker på at jeg ikke kan bruke tilgodelappen hos XXXXX?? Meg: Ja. Ha en fin dag! Av og til går det veldig sakte rundt oppi topplokket til enkelte.. 11 1
Bondenisse Skrevet 5. juni 2012 #1503 Skrevet 5. juni 2012 Da jeg jobbet på Statoil som lå rett ved siden av en ferjekai kom alltid folk inn og ville ha rutetider og vegforklaringer. Jeg hadde fergeruta i skuffa jeg og prøvde så godt jeg kunne å hjelpe dem. Ikke alltid like lett for turister å finne frem. Em gang var det en ung mann som skulle til Oslo, GPSen sa han skulle til fergen men den var ute av drift. Jeg prøvde så godt jeg kunne å forklare den andre vegen som er fergefri, rett frem og tar 5 minutter lengre å kjøre. Han slet veldig med å forstå at det ikke var ferger. Dette var jo tross alt nordvestlandet. Så kommer neste spørsmål. "Kan jeg kjøre der med bil?" jeg sier "ja, du kan til og med kjøre der med vogntog." "hæ? Må jeg ha vogntog for å kjøre der?" jeg får forklart han hva jeg mente og går tilbake til vegforklaringen, det er egentlig ganske rettet frem, men han forsto likevel ikke hva jeg mente. Tilslutt spør han pent om jeg vil være med og vise veien? Hadde egentlig veldig lyst å si ja. Fyren var kjekk, og Det var en time igjen til sommerferien min. Hadde vell ikke gjort så mye om jeg stengte en time før? Fortsatt litt redd for at fyren tok feil på Strynefjellet og havnet i Geiranger... 10
Binta Ba Skrevet 5. juni 2012 #1504 Skrevet 5. juni 2012 Overhørte en hyggelig en på McDonalds idag: Kassadama: Ja, værsågod? Kunden: En cheeseburger. Kassadama: En cheeseburger, ja, noe å drikke? Kunden: Nei, men altså, cheeseburgern må være UTEN ost. Kassadama: ( smiler litt når hun ser ned ), en cheeseburger uten ost, ja. Kassadama roper så til kokken bak "en HAMBURGER!" 26
shoppedilla Skrevet 7. juni 2012 #1505 Skrevet 7. juni 2012 Nå har jeg lest gjennom alle 76 sidene Utrolig morsomt og deilig å se at det ikke bare er meg som irriterer meg over kundene til tider. Har hørt veldig mye rart, men det får jeg skrive senere! Alt fra kjeft i 10min fordi jeg slo inn en pose til kunder som ikke vil handle hos oss fordi vi ikke hadde rett tomater.. 1
Sessipn Skrevet 7. juni 2012 #1506 Skrevet 7. juni 2012 Ei dame på rundt 40-50 år kommer til kassa med ei ferdigkake som vist nok smakte helt forferdelig. Kaken så ikke helt bra ut og det lukta rart så jeg sa til kunden at hun skulle få igjen pengene for den. Jeg måtte bare ha tak i et kort for å slå ut varen. Men det var vist ikke bra nok, jeg skulle SMAKE på kaken for å kjenne hvor rart den smakte. Svarte at det kan jeg dessverre ikke, har gluten allergi. Kunden ga seg ikke fortsatte å mase om at jeg måtte smake. Prøvde å forklare at jeg trodde på henne, men det hjalp heller ikke. Det hele endte med at dama kastet kaken etter meg, skrek noe om hvor forferdelig kundeservicen hos oss var og gikk før hun fikk igjen pengene. 27
Minya Skrevet 8. juni 2012 #1507 Skrevet 8. juni 2012 Ei dame på rundt 40-50 år kommer til kassa med ei ferdigkake som vist nok smakte helt forferdelig. Kaken så ikke helt bra ut og det lukta rart så jeg sa til kunden at hun skulle få igjen pengene for den. Jeg måtte bare ha tak i et kort for å slå ut varen. Men det var vist ikke bra nok, jeg skulle SMAKE på kaken for å kjenne hvor rart den smakte. Svarte at det kan jeg dessverre ikke, har gluten allergi. Kunden ga seg ikke fortsatte å mase om at jeg måtte smake. Prøvde å forklare at jeg trodde på henne, men det hjalp heller ikke. Det hele endte med at dama kastet kaken etter meg, skrek noe om hvor forferdelig kundeservicen hos oss var og gikk før hun fikk igjen pengene. Ting noen folk klarer å få seg til å gjøre altså...
rotekopp1989 Skrevet 8. juni 2012 #1508 Skrevet 8. juni 2012 Ei dame på rundt 40-50 år kommer til kassa med ei ferdigkake som vist nok smakte helt forferdelig. Kaken så ikke helt bra ut og det lukta rart så jeg sa til kunden at hun skulle få igjen pengene for den. Jeg måtte bare ha tak i et kort for å slå ut varen. Men det var vist ikke bra nok, jeg skulle SMAKE på kaken for å kjenne hvor rart den smakte. Svarte at det kan jeg dessverre ikke, har gluten allergi. Kunden ga seg ikke fortsatte å mase om at jeg måtte smake. Prøvde å forklare at jeg trodde på henne, men det hjalp heller ikke. Det hele endte med at dama kastet kaken etter meg, skrek noe om hvor forferdelig kundeservicen hos oss var og gikk før hun fikk igjen pengene. like greit at hun glemte å få med seg pengene, da
Strange Doll Skrevet 10. juni 2012 #1509 Skrevet 10. juni 2012 Skulle pakke inn en gave, hadde lagt papiret på disken og lagt boken oppå, før kunden ser på meg og utbryter.. NEI du pakker for stygt... jeg må vel gjøre det selv da! Hadde ikke fått begynt å pakke inn engang! 3
Wonders Skrevet 11. juni 2012 #1510 Skrevet 11. juni 2012 ring ring... Får man fradrag på skatten når man har restskatt? *For det 1. har du ringt feil... :natti: 3
suliman Skrevet 11. juni 2012 #1511 Skrevet 11. juni 2012 Jeg jobber på butikken til mora mi der vi mellom annet selger garn. Hver gang jeg er der kommer det inn eldre damer og sier: jeg skal ha tråd. Så spør jeg hva slags tråd, de ser dumt på meg og svarer "STRIKKETRÅD". Hallo... det heter garn og det burde de vite. (Vi selger også TRÅD, da snakker vi om SYTRÅD). En gang stod jeg der alene. Ei sur dame kom inn og skulle ha et forkle, og to matchende grytekluter. Gryteklutene var hengt opp på en knagg og hun mente på at hun skulle ha 50% rabatt fordi de var "pakket ut". Det var de ikke, de var bare hengt opp, alle andre gryteklutene som ikke var hengt opp hadde heller ingen innpakning. Etter mye mas og sinte kommentarer fra kvinnen skulle hun bare kjøpe et forkle. Jeg hadde kø ved kassen og ville bli fort ferdig med denne fæle kvinnen så de andre fikk slippe fram. Da jeg var ferdig med betalingen spurte jeg pent om hun ville ha en pose og fikk et svakt svar som jeg oppfattet som "nei". Jeg la forkleet foran henne på disken og fikk et surt blikk. Med høy røst slengte hun ut "herregud, det er normalt å brette fint sammen og gi en pose!!!" Jeg gadd ikke svare, brettet forkleet og ga det til henne i en pose. Jeg tenkte at jeg endelig var kvitt kjerringa, så snur hun seg og begynner å kjefte om at jeg ikke har grunn til å bli sur på henne og blablabla. Jeg hadde fremdeles kø, og de stakkars kundene måtte vente på at kunden fra helvete skulle dra seg ut. Jeg såg på henne og svarte "er ikke sur på noen jeg," før jeg snudde meg mot de andre og beklaget at de måtte vente så lenge. Makan til drittkjerring. 1
Gjest Thessie! Skrevet 11. juni 2012 #1512 Skrevet 11. juni 2012 ring ring... Får man fradrag på skatten når man har restskatt? *For det 1. har du ringt feil... :natti: Jeg får stadig telefoner av folk som ringer feil. Den verste var da en oppskaket dame ringte og sa at en dame var død. Jeg hadde nettopp begynt i jobben så jeg kjente ikke alle som jobbet der. Jeg regnet derfor med at det var en som jobbet i butikken det var snakk om, og fikk hjertet i halsen. Men det viste seg at hun skulle ha ringt et sykehjem i nærheten. Både butikken og sykehjemmet har stedsnavnet i navnet, og mange ringer derfor feil.
Gjest Sol Jenta Skrevet 11. juni 2012 #1513 Skrevet 11. juni 2012 Dette var min egen tabbe, men forteller likevell Kunde: en softis jeg: jepp, fint eller grovt brød? Hører litt knising i bakgrunnen. Kunde: fint. Tok en kjekks fram og fyllte på. Jeg: Hva vil du ha på? Han: Rekesalat! Først da gikk det opp for meg at jeg hadde vært i "pølseverden". Vi lo oss ihjel begge to! 19
Gjest babyfirefly91 Skrevet 11. juni 2012 #1514 Skrevet 11. juni 2012 hadde en mann som kom inn på coop prix når jeg jobbet der å spurte om glidemiddel :gjeiper: synes det var litt rart...jeg henviste han til kondomeriet!
Wonders Skrevet 13. juni 2012 #1515 Skrevet 13. juni 2012 en tanke til Amerikanske politifolk.. se opp for aunti acid 7
inlovewith Skrevet 13. juni 2012 #1516 Skrevet 13. juni 2012 Jeg har også jobbet i butikk og opplevd mye rart. Jeg hadde en gammel mann i kassa som hørte veldig dårlig Han: Jeg pre-senil, så du snakke høyt Jeg: Det er greit! Trenger du pose? Han: Ja, takk! Jeg: Vil du ha kvitteringen? Han: Hva?? Jeg: Vil du ha med deg kvitteringen? Skal jeg legge den i posen din? Han: Nei, men jeg vil gjerne ha med deg hjem! Usj.... For en liten stund tilbake var det også en dame i 50-åra som ville bytte en is. Hun: Isboksen var åpen når jeg kom hjem! Jeg: Oida, men det skal ikke være noe problem å bytte den altså! Hun: Og det verste var at noen hadde spist av den!! Jeg: Umh.... *ringer på sjefen* Sjefen holdt på å le seg ihjel, og det endte faktisk opp med at hun fikk ny is! Tviler veldig på at noen hadde smakt på isen hennes inne i butikken 3
Lykkelitenen Skrevet 13. juni 2012 #1517 Skrevet 13. juni 2012 For en liten stund tilbake var det også en dame i 50-åra som ville bytte en is. Hun: Isboksen var åpen når jeg kom hjem! Jeg: Oida, men det skal ikke være noe problem å bytte den altså! Hun: Og det verste var at noen hadde spist av den!! Jeg: Umh.... *ringer på sjefen* Sjefen holdt på å le seg ihjel, og det endte faktisk opp med at hun fikk ny is! Tviler veldig på at noen hadde smakt på isen hennes inne i butikken Absolutt sansymlig og mulig! Har flere ganger funnet åpnede småis, sjokolader, knekkebrødpakker og yoghurtbeger på vår lokale rema, så at noen har åpnet en isboks og spist av den i butikken skal man ikke se bort i fra. 5
Pawn Hearts Skrevet 13. juni 2012 #1518 Skrevet 13. juni 2012 Hauger av morsomme historier her! Jeg kommer ikke på noen gode egenopplevde i farta, men her er iallfall en vits som passer godt med temaet (funker bare på engelsk): A lady walks into an ice cream shop and asks the man at the counter for some chocolate ice cream. The man says, "Sorry ma'am, we're fresh out". The women says, "Ok, then just give me some chocolate ice cream please". The man replies, "Sorry ma'am, I just told u we're out". The woman then says, "Really? Sigh...ok, then I'll just have some chocolate ice cream". The man by this point just stares at her for a moment and finally replies, "Look lady, say 'van' as in vanilla..." The woman replies in a perky voice, "Ok, van!". The man then says, "Ok, say 'straw' as in strawberry..." The lady once again replies cheerfully, "Straw!". The man says, "Good, now say 'FREAK' as in chocolate..." The lady thinks for a moment and then remarks to the man, "Wait a minute, there's no 'freak' in chocolate!". To this the man replies, "THAT’S WHAT I’VE BEEN TRYING TO TELL U!!!!!" 10
Gjest ms_kwang Skrevet 13. juni 2012 #1519 Skrevet 13. juni 2012 Hauger av morsomme historier her! Jeg kommer ikke på noen gode egenopplevde i farta, men her er iallfall en vits som passer godt med temaet (funker bare på engelsk): A lady walks into an ice cream shop and asks the man at the counter for some chocolate ice cream. The man says, "Sorry ma'am, we're fresh out". The women says, "Ok, then just give me some chocolate ice cream please". The man replies, "Sorry ma'am, I just told u we're out". The woman then says, "Really? Sigh...ok, then I'll just have some chocolate ice cream". The man by this point just stares at her for a moment and finally replies, "Look lady, say 'van' as in vanilla..." The woman replies in a perky voice, "Ok, van!". The man then says, "Ok, say 'straw' as in strawberry..." The lady once again replies cheerfully, "Straw!". The man says, "Good, now say 'FREAK' as in chocolate..." The lady thinks for a moment and then remarks to the man, "Wait a minute, there's no 'freak' in chocolate!". To this the man replies, "THAT’S WHAT I’VE BEEN TRYING TO TELL U!!!!!" Dødsbra
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå