AnonymBruker Skrevet 30. november 2011 #1381 Del Skrevet 30. november 2011 Vi har en fast kunde som alltid skal krangle på tilbudene våre. Hun Blander annonsene og reklamene med andre lignende butikker og skal krangle høylydt, hver gang hun er innom. Vi som jobber der er inkompetente, vi lyver, vi driver falsk reklame, vi kverulerer og mangler folkeskikk. Har opplevd at andre kunder har blandet seg inn i diskusjonene (på vår side) for å forklare henne at hun da har misforstått noe eller tenker på konkurrentens reklamekampanje, men nei, hun har alltid rett. Samme kvinnemennesket skal også ha varer som vi aldri har hatt i sortemang og påstår hardnakket at hun alltid har kjøpt disse varene hos oss... Vel, vi har ikke hatt disse varene eller merkene de årene jeg og sjefen min har jobbet der (noe som begynner å bli ganske mange år nå) og at hun kaller oss både det ene og andre hjelper jo ikke... Det fantastiske er jo at hun faktisk kommer tilbake på gjevnlig basis. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bobler Skrevet 4. desember 2011 #1382 Del Skrevet 4. desember 2011 Kunde: Hei jeg har to gullfisk i en bolle, hva kan jeg kjøpe. Meg: Det er nok bare en slørhale, men det er ikke sikkert at det går heller. Kunde: Hva med denne *peke* Meg: Nei dessverre det går ikke. Kunde: Denne da?? Meg: Nei, som sagt så er det kun slørhale som KAN gå med gullfisk i en bolle. Gullfisker er kaldtvannsfisker, og nesten alle andre fisker er varmtvannsfisker. I tillegg trenger de en pumpe i akvariumet sitt, og de trenger større plass enn i en bolle. I tillegg er det stor sjangsen for at gullfisken vil spise de andre fiskene. Kunde: Hmm... Hva med disse? *peker på saltvanns-fisk* Meg: *sukk* Nei, det er saltvannsfisk. Kunde: Kan jeg ikke bare hive oppi litt salt da, de var kule! Meg: Nei, det er nok litt mer innvklet enn det. Skal du starte opp et saltvannsakvarium må du regne med minst 10-15.000 kr og du må også vente 6mnd før du kjøpe fisk. Kunde: *Peker på en annen saltvannsfisk* Hva med denne? :murvegg: Meg: Vil du ha kvitteringen? Kunde: Nei den blir ikke spist den! HAHAHAHAHHAHA Jeg hører den setningen 20 ganger i løpet av en dag. DET ER IKKE MORSOMT!!! Kunde: HAR FÒRET GÅTT OPP I PRIS???? Meg: Ja dessverre så har det det. Det er ikke vi som styrer prisene, og råvarene har gått opp, og derfor har leverandøren satt opp prisene. Kunde: Det er jo svindel!!! Det går ikke ann!! Meg: Som sagt så er det ikke vi som styrer det. Skjønner at det er frustrerende, men det er ikke så mye å gjøre med. Kunde: Da syntes jeg FAEN meg at du skal gi meg noen rabatter altså. Meg: Har dessverre ikke mulighet til det. Det er så liten fortjeneste på fòret fra før. Så du må nok betale fullpris. Men du kan få med denne her på kjøpet (En pakke med godis) Kunde: IKKE FAEN. Jeg drar en annen plass. Jævla drittbutikk Litt senere ringte leverandøren meg og lurte på om jeg nettopp hadde hatt en sint kunde. For de hadde blitt oppringt av en rasende fyr som bare bannet og svertet og var ufyselig. Også er det ekstremt mange kunder med chihuahua som spør om det finnes et produkt som gjør at ikke beina dens knekker på vinteren. Er helt overasket over hvor mange som tror at chihuahuaer KNEKKER hvis det er 10-... Hvor i allverden har de det fra? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest badeand1 Skrevet 4. desember 2011 #1383 Del Skrevet 4. desember 2011 Kunde: Hei jeg har to gullfisk i en bolle, hva kan jeg kjøpe. Meg: Det er nok bare en slørhale, men det er ikke sikkert at det går heller. Kunde: Hva med denne *peke* Meg: Nei dessverre det går ikke. Kunde: Denne da?? Meg: Nei, som sagt så er det kun slørhale som KAN gå med gullfisk i en bolle. Gullfisker er kaldtvannsfisker, og nesten alle andre fisker er varmtvannsfisker. I tillegg trenger de en pumpe i akvariumet sitt, og de trenger større plass enn i en bolle. I tillegg er det stor sjangsen for at gullfisken vil spise de andre fiskene. Kunde: Hmm... Hva med disse? *peker på saltvanns-fisk* Meg: *sukk* Nei, det er saltvannsfisk. Kunde: Kan jeg ikke bare hive oppi litt salt da, de var kule! Meg: Nei, det er nok litt mer innvklet enn det. Skal du starte opp et saltvannsakvarium må du regne med minst 10-15.000 kr og du må også vente 6mnd før du kjøpe fisk. Kunde: *Peker på en annen saltvannsfisk* Hva med denne? :murvegg: Meg: Vil du ha kvitteringen? Kunde: Nei den blir ikke spist den! HAHAHAHAHHAHA Jeg hører den setningen 20 ganger i løpet av en dag. DET ER IKKE MORSOMT!!! Kunde: HAR FÒRET GÅTT OPP I PRIS???? Meg: Ja dessverre så har det det. Det er ikke vi som styrer prisene, og råvarene har gått opp, og derfor har leverandøren satt opp prisene. Kunde: Det er jo svindel!!! Det går ikke ann!! Meg: Som sagt så er det ikke vi som styrer det. Skjønner at det er frustrerende, men det er ikke så mye å gjøre med. Kunde: Da syntes jeg FAEN meg at du skal gi meg noen rabatter altså. Meg: Har dessverre ikke mulighet til det. Det er så liten fortjeneste på fòret fra før. Så du må nok betale fullpris. Men du kan få med denne her på kjøpet (En pakke med godis) Kunde: IKKE FAEN. Jeg drar en annen plass. Jævla drittbutikk Litt senere ringte leverandøren meg og lurte på om jeg nettopp hadde hatt en sint kunde. For de hadde blitt oppringt av en rasende fyr som bare bannet og svertet og var ufyselig. Også er det ekstremt mange kunder med chihuahua som spør om det finnes et produkt som gjør at ikke beina dens knekker på vinteren. Er helt overasket over hvor mange som tror at chihuahuaer KNEKKER hvis det er 10-... Hvor i allverden har de det fra? Har man lov til det? oO Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bobler Skrevet 4. desember 2011 #1384 Del Skrevet 4. desember 2011 Har man lov til det? oO Med noen ting ja. Som regel ting som går ut om en mnd eller to, eller som har gått ut av produsjon som vi bare vil ha vekk. Har også lov til å gi prosenter på det meste (hvis jeg ønsker, vel og merke, kan ikke gi til alle og enhver). Kjøper noen et akvarium til 5000kr, så får de gjerne 3-4 planter, en dvd og 10% på dekorasjoner med på kjøpet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 4. desember 2011 #1385 Del Skrevet 4. desember 2011 Også er det ekstremt mange kunder med chihuahua som spør om det finnes et produkt som gjør at ikke beina dens knekker på vinteren. Er helt overasket over hvor mange som tror at chihuahuaer KNEKKER hvis det er 10-... Hvor i allverden har de det fra? Noen folk burde virkelig ikke hatt dyr! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bobler Skrevet 5. desember 2011 #1386 Del Skrevet 5. desember 2011 Kunde: Hei jeg skulle gjerne hatt ei rotte jeg Meg: Åja, da har vi to stk inne. de skal helst selges sammen. Har du noen fra før? Kunde: Nei, det er bare til slangen min. Meg: Da kan jeg dessverre ikke selge deg en. Men vi har frosne mus og rotter. Kunde: Åja.. Da skulle jeg gjerne hatt to rotter til dattera mi jeg!! 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2011 #1387 Del Skrevet 5. desember 2011 Kunde: Hei jeg skulle gjerne hatt ei rotte jeg Meg: Åja, da har vi to stk inne. de skal helst selges sammen. Har du noen fra før? Kunde: Nei, det er bare til slangen min. Meg: Da kan jeg dessverre ikke selge deg en. Men vi har frosne mus og rotter. Kunde: Åja.. Da skulle jeg gjerne hatt to rotter til dattera mi jeg!! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miiva Skrevet 8. desember 2011 #1388 Del Skrevet 8. desember 2011 Kunde: Hei jeg skulle gjerne hatt ei rotte jeg Meg: Åja, da har vi to stk inne. de skal helst selges sammen. Har du noen fra før? Kunde: Nei, det er bare til slangen min. Meg: Da kan jeg dessverre ikke selge deg en. Men vi har frosne mus og rotter. Kunde: Åja.. Da skulle jeg gjerne hatt to rotter til dattera mi jeg!! Fryser dere ned mus??????? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miiva Skrevet 8. desember 2011 #1389 Del Skrevet 8. desember 2011 Kunde: Hei jeg skulle gjerne hatt ei rotte jeg Meg: Åja, da har vi to stk inne. de skal helst selges sammen. Har du noen fra før? Kunde: Nei, det er bare til slangen min. Meg: Da kan jeg dessverre ikke selge deg en. Men vi har frosne mus og rotter. Kunde: Åja.. Da skulle jeg gjerne hatt to rotter til dattera mi jeg!! Fryser dere ned mus??????? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bobler Skrevet 8. desember 2011 #1390 Del Skrevet 8. desember 2011 Fryser dere ned mus??????? Hehe:) Vi kjøper frosne mus, rotter og marsvin som vi selger videre til kunder. Dette er mat til f.eks slanger. De er døde lenge før de kommer til oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2011 #1391 Del Skrevet 8. desember 2011 Bobler: Nyansatt i dyrebutikk? Hører mange festlige jeg. Har hørt alt nevnt hittil, også den med rotter. Pleier bare å fortelle at å fôre levende er en uting, slangen risikerer bitt og infeksjoner, det finnes heller ikke humant. Dessuten er jo ferdigfrosset billigere. "Jeg skal ha kaninmat. Til hunden min" = Royal Canin. "Selger dere laks?" "Er skorpionen ekte?" 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bobler Skrevet 8. desember 2011 #1392 Del Skrevet 8. desember 2011 Bobler: Nyansatt i dyrebutikk? Nei. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 23. januar 2012 #1393 Del Skrevet 23. januar 2012 Her i forrige uke kom det en dame inn i butikken hvor jeg jobber og spurte om vi hadde avfallsposer. Sånne vanlige 30 liters gjennomsiktige eller hvite. Joda, vi har da det, jeg tok henne med bort til der de lå og viste henne den typen vi hadde. Merk; emballasjen på poserullen har et stort rosa rektangel der det står "Avfallsposer" med hvite bokstaver inni. -Er den rosa? spurte hun. -Hva mener du? sa jeg -Er den rosa eller sjokkrosa? Eller er den lilla? -Posene er gjennomsiktige de, svarer jeg. -Det er bare emballasjen som har rosa etikett. -Jammen har dere ingen som ikke er rosa? -...nei, vi har denne typen og posene er IKKE rosa. Nei da skulle hun ikke ha den. Nå skal det sies at dama så ut som hun hadde vært på kjøret i noen år og var kanskje ikke helt edru, men hva er problemet med en rosa etikett på posen som poserullen ligger i? Den kaster man jo bare. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BamseB Skrevet 23. januar 2012 #1394 Del Skrevet 23. januar 2012 Jobbet på Maxbo i studietiden, der foregikk det mye rart... -Kunden skulle ha pappspiker "Da har vi 25 og 35 mm" "Hva er forskjellen på de?" "*laaaangpause* ca en cm..?" -Kunden hadde kjøpt en fire meter lang pakke med panel, den la jeg baki hennes store VW Caravelle, den stakk ut en halvmeter bak bilen. Fikk dritkjeft for den kom aldri i verden til å ligge der helt til hun kom hjem igjen "Vi har henger du kan låne" "Har ikke førerkort" "Jeg setter hengeren utenfor porten etter stengetid så kan din man hente den i kveld" "Nei, det er for sent" "Vi kan kjøre den hjem for deg" "For dyrt" "OK, lykke til!" Dama stappa den fire meter lange pakke inn sidevinduet på bilen sin, jeg løp ut for å stoppe henne, men var for sen. 10 sekunder etterpå.... "KLANG" sa det i et skilt 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ms_kwang Skrevet 24. januar 2012 #1395 Del Skrevet 24. januar 2012 Her i forrige uke kom det en dame inn i butikken hvor jeg jobber og spurte om vi hadde avfallsposer. Sånne vanlige 30 liters gjennomsiktige eller hvite. Joda, vi har da det, jeg tok henne med bort til der de lå og viste henne den typen vi hadde. Merk; emballasjen på poserullen har et stort rosa rektangel der det står "Avfallsposer" med hvite bokstaver inni. -Er den rosa? spurte hun. -Hva mener du? sa jeg -Er den rosa eller sjokkrosa? Eller er den lilla? -Posene er gjennomsiktige de, svarer jeg. -Det er bare emballasjen som har rosa etikett. -Jammen har dere ingen som ikke er rosa? -...nei, vi har denne typen og posene er IKKE rosa. Nei da skulle hun ikke ha den. Nå skal det sies at dama så ut som hun hadde vært på kjøret i noen år og var kanskje ikke helt edru, men hva er problemet med en rosa etikett på posen som poserullen ligger i? Den kaster man jo bare. Hihi, i USA kan man få rosa poser med vanilje lukt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 28. januar 2012 #1396 Del Skrevet 28. januar 2012 Hihi, i USA kan man få rosa poser med vanilje lukt Jeg hadde lille hundeposer med duft en stund, fått i gave fra usa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 28. januar 2012 #1397 Del Skrevet 28. januar 2012 Jeg hadde lille hundeposer med duft en stund, fått i gave fra usa I Ungarn hadde de dasspapir med lukt oO Fantes ikke dasspapir uten lukt, så vi endte opp med det med kamillelukt, for det luktet ikke gamle damer på bingo. Rart når musa lukter blomster etter at du har vært og tissa 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest summer10 Skrevet 1. februar 2012 #1398 Del Skrevet 1. februar 2012 Ikke dop, bare gal afrikkadame. Vi har ganske mange inne av de... Det høres veldig fordømmende ut, men det er noen av de som tror de er verdens navle og som kommer inn med høy skriking, knippsing og en attitude som er til å spy av. Og alle er likt kledd, samme oppførsel og ser egentlig ganske like ut.... Men heldigivs er det ikke mange som er like gal som henne Da hadde jeg sett slik ut på jobb Er klar over at dette er et gammelt innlegg, men hallo? "Bare en gal afrikkadame" ?! Er det greit å skrive slike ting her på Kvinneguiden?! Bare jeg som reagerer på dette? Tydeligvis var det jo det, men.. Syntes man kan prøve å moderere litt her, syntes ikke det er greit med noen former for rasisme, det burde man holde seg for god til selv om vi er på et forum altså.. Jeg har mange dårlige opplevelser med nordmenn, men går ikke rundt og tenker at alle nordmenn, bortsett fra min familie og mine venner er sånn.. Jeg jobber på et sted hvor mange kommer med rasistiske bemerkninger så fort noe ikke går deres vei; f eks hvis vi er utsolgt for en vare, har jeg f eks fått slengt i ansiktet at " DERE JÆVLA INNVANDRERE KAN JO INGENTING OM SERVICE" (jeg er ikke innvandrer engang, men halvt brasilianer, født i Norge av norsk mor..men whatever)for så å henvende seg til en av våre etnisk norske ansatte , og når de kan fortelle at jo, denne varen er vi desverre utsolgt for, da er det plutselig greit.. Har også hatt en kunde som skulle ha sløyfebånd til katten sin til 17.mai, i norske farger. Men det kunne jo ikke jeg hjelpe henne med sa hun, for jeg ante nok ikke hva som var de norske fargene.. Så hun måtte få hjelp av en som var norsk. Også var det en mann som skulle ha "sokker til å gå i fjellet med" som han sa, men det kunne ikke jeg hjelpe han med, for jeg hadde nok aldri vært på et fjell i hele mitt liv og ante ikke noe om det norske klimaet og hva som var passende sokker å ha med seg på fjellet... Jeg er faktisk halvt norsk, og har familie fra Valdres og har vært MYE på fjellet gjennom hele oppveksten, gått Galdhøpiggen 3 ganger osv.. Så jo, jeg har vært på fjellet i Norge. Og om jeg ikke hadde vært halvt norsk med familie fra Valdres, kunne det alikevel hende at jeg hadde vært mye på fjellet?! Er virkelig DRITT lei fordommene mange har, de gir meg ikke en mulighet engang til å vise hva jeg kan før de aviser min hjelp.. Herregud! 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strikkemamma Skrevet 12. februar 2012 #1399 Del Skrevet 12. februar 2012 Hahaha! Denne tråden får meg til å savne å jobbe i butikk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paw Skrevet 30. april 2012 #1400 Del Skrevet 30. april 2012 Mer mer mer 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå