Arkana Skrevet 11. juli 2006 #21 Skrevet 11. juli 2006 Jaja, har opplevd langt værre jeg og, særlig på sørlandet en sommer.. Men synes dette var ille nok jeg. Hater å se tykke lyn som slår ned i bakken i "horisonten".. Kanskje jeg har bedre utsikt jeg som bor i 8. etasje Blir alltid skikkelig anspent og løper til vinduet for å sjekke været hvis jeg hører litt rumling, og så finner jeg ut at det bare er en lastebil som kjører forbi eller noe, og så føler jeg meg litt dum.. ← Bor høyt oppe selv, med god utsikt. Synes det er så koselig å sitte på balkongen og se på lyn og tordenvær. En sommer, to år siden tror jeg?, var det mye torden og en kveld hørtes det ut som om det smalt rett over oss. Skikkelig høyt var det.
Chiquita Skrevet 11. juli 2006 #22 Skrevet 11. juli 2006 Bra det gikk bra med deg! ← Jeg ble jo ikke truffet direkte da, bare indirekte... Det hadde nok vært værre om jeg hadde kommeg meg ut og blitt truffet direkte ja
Gjest Pet Skrevet 11. juli 2006 #23 Skrevet 11. juli 2006 Jeg ELSKER lyn og tordenvær foresten ← Jeg også! Men det var desverre ikke noe særlig fres i det som gikk over her i stad...
Gjest Fruktfat Skrevet 11. juli 2006 #24 Skrevet 11. juli 2006 (endret) Fruktfat: Hvordan kan man se på lynet hvis man ikke kan stå nær vinduet egentlig? :klø: ← uff, jeg bare tulla med deg (men om du står langt inn i rommet ser man jo fortsatt ut av vinduet/lyn) Endret 11. juli 2006 av Fruktfat
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2006 #25 Skrevet 11. juli 2006 uff, jeg bare tulla med deg (men om du står langt inn i rommet ser man jo fortsatt ut av vinduet/lyn) ← Og jeg som trodde på deg Syntes det hørtes litt rart ut da.. Men man skal vel ikke stå nær vinduet uansett trodde jeg.
villemo69 Skrevet 12. juli 2006 #27 Skrevet 12. juli 2006 Er livredd for tordenvær selv jeg......Uff og skikkelig ille også. Kjenner angsten komme krypende bare det blir meldt fare for torden på værmeldinga. Jeg setter meg alltid midt i rommet og drar for gardinene og setter på høy musikk slik at jeg ikke hører og ser det så godt. Men jeg sitter med puls på 200 hele tiden for det. I tillegg har vi hytte i indre Østfold.....og der tordner det jo nesten aldri Nesten så jeg ikke tørr å være på hytta om sommeren og høsten.
Gjest gjest1 Skrevet 12. juli 2006 #28 Skrevet 12. juli 2006 Uff, det er skikkelig fælt tordenvær over Oslo nå.. Og jeg er så sinnsykt redd for det Såvidt jeg tør å ha på dataen nå, pleier vanligvis å dra ut alt som er av ledninger. Noen som kan roe ned en stakkars liten pie? ← Her også var det grusomt vær i går. Vi tok ut alt som var av kontakter.
Gjest Miloine Skrevet 12. juli 2006 #29 Skrevet 12. juli 2006 Jeg ELSKER lyn og tordenvær foresten ← Jeg også! Men det var desverre ikke noe særlig fres i det som gikk over her i stad... ← Nei, i går var det bare litt buldring og litt blinking! Jeg elsker når det virkelig høljer ned og det braker og gister og........*pang* *herlig* Da går jeg enten ut eller jeg setter meg på balkongen for å beundre naturfenomenet Men for de som er redd dette været er jo litt bråk/blinking - litt for mye
Gjest Gjest_Litago_* Skrevet 12. juli 2006 #30 Skrevet 12. juli 2006 Er livredd for tordenvær selv jeg......Uff og skikkelig ille også. Kjenner angsten komme krypende bare det blir meldt fare for torden på værmeldinga. Jeg setter meg alltid midt i rommet og drar for gardinene og setter på høy musikk slik at jeg ikke hører og ser det så godt. Men jeg sitter med puls på 200 hele tiden for det. I tillegg har vi hytte i indre Østfold.....og der tordner det jo nesten aldri Nesten så jeg ikke tørr å være på hytta om sommeren og høsten. ← Uff, jeg har bodd der. Ikke særlig artig nei (med tanke på tordenværet altså )
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2006 #31 Skrevet 12. juli 2006 Men for de som er redd dette været er jo litt bråk/blinking - litt for mye ← Nettopp! Skjønner at folk synes det kan være spennende, men jeg hadde heller hoppet i fallskjerm enn å sitte ute for å beundre tordenværet når det lyner om ørene for å si det sånn
Gjest BagLady Skrevet 12. juli 2006 #33 Skrevet 12. juli 2006 Da jeg bodde i Trondheim slo lynet ned i Tyholttårnet ei vinternatt, og jeg bodde like ved. Det smalt og ristet så høyt at kjæresten som lå og sov hoppet opp i giv akt Synes det var litt koselig å ligge godt under den varme dyna inntil gutten min jeg
Gjest Miloine Skrevet 12. juli 2006 #34 Skrevet 12. juli 2006 Nettopp! Skjønner at folk synes det kan være spennende, men jeg hadde heller hoppet i fallskjerm enn å sitte ute for å beundre tordenværet når det lyner om ørene for å si det sånn ← Ikke sant! Jeg er redd for edderkopper, og jeg ville også heller ha hoppet i fallskjerm eller rullet meg rundt sammen med en haug av slanger (ufarlige) enn å ha en edderkopp på meg - så jeg forstår din redsel for dette!
Ugla Skrevet 12. juli 2006 #35 Skrevet 12. juli 2006 Liker egentlig ikke torden, men greit nok når jeg er hjemme. Verre er det når jeg er på jobb. Der er mye teknisk (som vi noen ganger får problemer med), pluss at det blir ekstra mye å gjøre når det er tordenvær.
Gjest Pet Skrevet 12. juli 2006 #36 Skrevet 12. juli 2006 Nei, i går var det bare litt buldring og litt blinking! Jeg elsker når det virkelig høljer ned og det braker og gister og........*pang* *herlig* Da går jeg enten ut eller jeg setter meg på balkongen for å beundre naturfenomenet ← Enig! Hele slekta mi på morssiden er forøvrig livredd tordenvær - husker da jeg var på besøk hos mormor som barn - bare de så noen mørke skyer i det fjerne var det å fylle opp termosen med kaffe, på med gummistøvler og ut i bilen! Burde vel ha blitt redd jeg også, men det har jeg altså ikke blitt. Har videreført fascinasjonen til sønnen min, og han lyser opp når han hører det buldrer!
Hottentotten Skrevet 12. juli 2006 #37 Skrevet 12. juli 2006 Jeg er også redd torden.. Synes det er skummelt med alt som kan skje i et tordenvær, men er også redd for de høye lydene og alt bråket. Jeg har en samboer som ofte må ut og jobbe når det tordner for da blir det mye feil, men har heldigvis venner og familie som kan komme.. Var kjemperedd i går, måtte nemlig kjøre hjem og ta ut kontakter.. I det jeg skal låse opp bilen lyner det opp noe innmari og det smeller til! Fikk såvidt låst opp bilen etter mye plundring med nøkkelen.. Er litt av en pyse jeg
Gjest Emera Skrevet 12. juli 2006 #38 Skrevet 12. juli 2006 Da jeg bodde i Trondheim slo lynet ned i Tyholttårnet ei vinternatt, og jeg bodde like ved. ← Det husker jeg! Var et voldsomt smell.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå