Gå til innhold

Ubehagelig etter jeg spiser..

Fremhevede innlegg

Skrevet

I de to siste dagene har jeg hatt skikkelig ubehag etter jeg har spist. Det er liksom ikke i halsen, men ikke i magesekken heller, og det brenner på en måte. Den følelsen du får etter å ha tatt en skikkelig sterk shot liksom, og det går ikke over på godt over en time etter jeg har spist. Dette gjør at jeg vergrer meg til å spise. Noen som vet hva dette kan være og eventualt hvordan jeg kan få det til å gå over? Jeg er sulten, og dette er svært lite behagelig.

Videoannonse
Annonse
Gjest Piper
Skrevet

Det kan være katarr du har fått, og burde fått deg en sjekk. Du kan prøve å spise mariakjeks eller andre tørre produkter, for det kan kanskje hjelpe. I verste fall kan det være magesår, men som regel får man katarr før magesåret utvikler seg.

Men du burde gå til legen

Gjest Gjest
Skrevet

Det hadde jeg også, over en lang periode. Ble bare verre og verre og endte med at jeg ikke spiste på 2 uker nesten, og gjekk ned 10 kg. Kom meg til gastroscopi til slutt og det viste seg at jeg har øsofagitt og spiserørsbetennelse. Må ta tabletter mest sannsynligvis resten av livet(er 18), men det er mulig å operere da.

Så vil anbefale deg å dra til legen. Kan jo hende du bare har en katarr/betennelse som Piper skriver. Du får da tabletter som minsker magesyreproduksjonen.

Skrevet

Tusen takk for svar :) jeg var på legen i dag, og han sa at det sansyneligvis er noen bakterier i magesekken min som ikke hører til der. Jeg fikk noen tabletter, så nå skal det nok ordne seg. Forhåpentligvis.

Skrevet

Jeg får sånn vondt i lukkemuskelen i magesekken av alkohol , sterk mat og stress. Noen ganger akutt, da tar jeg meg faktisk en fløteis, det lindrer, eller ett glass fruktsalt enten Samarin eller Nyko. Er arvelig har jeg hørt...

Håper bakteriene blir borte å du ikke har vondt mere da QueenB

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...