Gjest Fruktfat Skrevet 11. juli 2006 #1 Skrevet 11. juli 2006 jeg hadde time hos gynekologen senere denne uka for å ta den årlige celleprøven. tidlig en morgen ringte de fra legekontoret og sa de hadde fått en ledig time og at jeg kunne komme tidligere; samme morgen klokken 09.30. jeg hadde akkurat fått avgårde alle til skole og jobb, og klokka var allerede kvart på ni. det tar minst 35 minutter å kjøre dit, så jeg hadde det litt travelt. som de fleste andre kvinner liker jeg å freshe meg opp litt der nede før en GU, men nå hadde jeg helt enkelt ikke tid til en grundig rengjøring, så jeg tok bare kluten som lå ved vasken på badet og vasket meg litt kjapt der nede så jeg ihvertfall så presentabel ut. da det var gjort slengte jeg den i skittentøyskurven, kasta på meg klærne og hoppet i bilen for å råkjøre til timen min. behøvde bare å vente noen minutter før det var min tur. ettersom jeg -som vi alle- har gjort det her noen ganger før, satte jeg meg vant opp i stolen, kikket opp i taket og lot som om jeg befant meg i paris eller et annet herlig sted. legen kom inn og jeg ble jo litt forundret da han sa "oj sann, her har vi virkelig anstrengt oss!". jeg svarte ikke og sukket litt lettet da han var ferdig. resten av dagen gikk som den bruker; rydding, handling og matlaging. da skolen var ferdig og min 6år gamle datter lekte for seg selv, ropte hun fra badet: "mamma, hvor er kluten min?" jeg sa at jeg hadde kasta den til vask og at hun bare skulle ta en ny. hun svarte:"nei, jeg må ha akkurat den som lå ved vasken! jeg hadde pakket inn alt glitteret mitt i den." ...
Arkana Skrevet 11. juli 2006 #7 Skrevet 11. juli 2006 Den historien har jeg hørt mange ganger, og for flere år siden, så jeg tror nok ikke den er sann (om ikke det var akkurat Fruktfat som startet historien og den har vandret verden rundt). Har også hørt den i England, i en litt annen versjon, da dreide det seg ikke om en klut men en dame som forvekslet en form for intimspray med glitterspray. Men rasende morsom, det er den!
Gjest Kitz Skrevet 11. juli 2006 #8 Skrevet 11. juli 2006 Uansett utrolig morsom historie, sann eller ikke. LItt OT, celleprøver er vel vanligere å ta hvert tredje år etter fylte 25 og ikke hvert år?
Arkana Skrevet 11. juli 2006 #11 Skrevet 11. juli 2006 LItt OT, celleprøver er vel vanligere å ta hvert tredje år etter fylte 25 og ikke hvert år? ← Ja, det er det som er anbefalt. Men i enkelte andre land, som USA, går man hvert år, og med en mye mer utfyllende undersøkelse enn det som er vanlig i Norge (f.eks. er det alltid brystundersøkelse i tillegg, selv når de er så unge som 16-17 år).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå