Gå til innhold

Menssmerter,

Fremhevede innlegg

Gjest Lizbet
Skrevet

Har mange spørsmål som svirrer rundt i hodet etter at jeg sluttet på pillene. Jeg har vært uten i to og en halv uke nå, når begynner jeg å telle første dag i eventuell syklus - er det den første pillefrie dagen eller venter jeg til jeg får mensen igjen??

Og jeg har i dag gått med dumpe menssmerter, men finner ingen logikk i at jeg skal ha mensen nå, selv om det vel ikke er så mye logikk i noe mens kroppen venner seg til at den må styre seg selv igjen. Kan den komme så tidlig etter at jeg kuttet ut p-pillene? Vet hormonene er ute av kroppen men trodde det tok lengre tid enn som så.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk EL 2 uker etter siste pille og gikk inn i regelmessig syklus (i 2 mnd, så var jeg gravid :) ), fikk menslignende smerter ++ under EL.

Vet ikke hvordan du regner syklus, men antar du regner fra første dag mens?

Gjest Lizbet
Skrevet

Men da første mens etter pilleslutt, ikke blødningen som "skulle" komme fordi det var slutten av brettet?

:klø:

Så frustrerende å ikke finne svarene i lærebøkene mine......

Gjest Gjest
Skrevet

Stemmer, 1 syklusdag er første dag i andre mens du får etter du har sluttet på pillene. Altså IKKE første pillefrie dag.

Har du lest på www.ovusoft.com el sider? Der pleier det gå an å få oversikt over det meste :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...