Gå til innhold

Hvilken nettleser er best?


Gjest Kitz

Anbefalte innlegg

Har selv aldri vært borti andre enn IE, men lurer på hva dere mener om de andre i forhold? Hvilke erfaringer har dere? er det lett å bytte mellom forskjellige nettlesere? Mister man lagret info som feks linker lagret i Favoritter om man bytter frem og tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Aethra

Har prøvd IE, Opera, Firefox og Safari bl.a., og min favoritt blant disse er Safari. Safari er oversiktlig, raskere og generelt sett mer brukervennlig enn IE. Firefox er litt treig, og Opera kan du ikke blokkere reklamen på med mindre du betaler eller koder, og det er ikke aktuelt for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet fra IE til Opera for en tid siden og etter litt startproblemer så ble jeg kjempefornøyd. Alle mine favoritter ble med over.

Har også såvidt prøvd Firefox, men likte rett og slett ikke layouten, så den fikk bare en halvhjertet sjanse hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sorte Får Bææ
Har selv aldri vært borti andre enn IE, men lurer på hva dere mener om de andre i forhold? Hvilke erfaringer har dere? er det lett å bytte mellom  forskjellige nettlesere? Mister man lagret info som feks  linker lagret i Favoritter om man bytter frem og tilbake?

Ingen er "best", fordi mennesker er forskjellige. Firefox har muligheter for utvidelser og det er ikke en ting man ikke kan utvide med. Opera har flere funksjoner rett etter installasjon, men har begrensede muligheter til utvidelser og vil gjerne at du skal bruke bittorrent-klienten deres, som i seg selv er utrolig irriterende.

Både Opera og Firefox kan importere innstillinger og bokmerker fra IE. Det er lett å bytte nettlesere og du kan ha alle installert samtidig. Prøv begge i en uke hver og gjør deg opp din egne meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for raske svar. Tror jeg skal prøve meg frem etter tips fra dere. Maskinen kan ikke risikere å krasje som følge av å bytte mellom nettlesere? Er ganske grønn på data når det kommer til stykket kan dere skjønne. :icon_lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, den kræsjer ikke. Jeg har både IE og Opera på min og bruker av og til begge samtidig. Det er noen få sider som Opera ikke takler særlig bra, så da må jeg switche over.

Glemte forresten å si noe om hva jeg liker med Opera i forrige innlegg ;) . Synes den er veldig oversiktlig og så liker jeg løsningen med mail integrert i nettleseren samt en del fikse muligheter til å filtrere mail. En annen fordel er mulighetene til å legge inn små notater.

På siste versjon har jeg også mulighet til å legge inn en del kjekke widgets med alt fra "været i dag" til kalkulator og omregningstabeller.

Men jeg er helt enig med Slangen, prøv deg fram til du finner den som du liker best.

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opera kan du ikke blokkere reklamen på med mindre du betaler eller koder, og det er ikke aktuelt for meg.

Det er intet mindre enn direkte feil. Opera for desktops er gratis, og har vært det en god stund. Opera 9 har også reklameblokkingsfunksjonalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aethra
Det er intet mindre enn direkte feil. Opera for desktops er gratis, og har vært det en god stund. Opera 9 har også reklameblokkingsfunksjonalitet.

Ikke sist jeg sjekket - men bra hvis det fungerer nå! Er bare å bøye seg i støvet å beklage hvis jeg er feilinformert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...