Gå til innhold

Svimlet etter GU!

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har sjelden behov for å gå til lege og når jeg gjør det, er det alltid rutinesaker; eks GU. Jeg gruer meg alltid, er litt hypkonder - når jeg er forkjølet tenker jeg det verste og når jeg sitter i venterommet er jeg sikker på at de finner noe veldig ille.. I dag etter GU ble jeg skikkelig svimmel, skulle betale og det ble helt hvitt for øynene mine og jeg ble gele i bena..De kom med rullestol som jeg måtte sette meg ned i... Dette har skjedd et par ganger hos lege før; jeg er ofte litt nervøs for hva som skal skje og om de "finner" noe.. jeg svimlet også ved syn av blod ( mitt eget ) og når folk forteller "ekle" sykehushistorier blir jeg kvalm! Det skal sies at jeg aldri ellers er svimmel, har hodepine, eller smerter av noe slag. Har jeg legeskrekk eller noe?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Meg igjen - tilleggskommentar: når jeg har svimlet med mitt eget blod, så har det ikke vært skrubbsår,men kutt, slike som kjennes i hele i kroppen.

Gjest gjest1
Skrevet

Det kan nok hende du har litt legeskrekk ja, men det er ganske normalt. Grunnen til at du besvimer er sikkert en kombinasjon av at du stresser, er nervøs og "glemmer å puste".

Gjest Gjest
Skrevet

Hei! Jeg ble også skikkelig svimmel/uvel etter en GU en gang. Pleier aldri å bli sånn, men jeg var noen måneder gravid og fablet vel litt oppi hodet mitt om babyen og undersøkelsen osv og ble direkte uvel. Har ikke legeskrekk, og dette har skjedd bare en gang, så det har vel litt med dagsformen og at man er litt nervøs og anspenner seg litt!

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har sjelden behov for å gå til lege og når jeg gjør det, er det alltid rutinesaker; eks GU. Jeg gruer meg alltid, er litt hypkonder - når jeg er forkjølet tenker jeg det verste og når jeg sitter i venterommet er jeg sikker på at de finner noe veldig ille.. I dag etter GU ble jeg skikkelig svimmel, skulle betale og det ble helt hvitt for øynene mine og jeg ble gele i bena..De kom med rullestol som jeg måtte sette meg ned i... Dette har skjedd et par ganger hos lege før; jeg er ofte litt nervøs for hva som skal skje og om de "finner" noe.. jeg svimlet også ved syn av blod ( mitt eget ) og når folk forteller "ekle" sykehushistorier blir jeg kvalm! Det skal sies at jeg aldri ellers er svimmel, har hodepine, eller smerter av noe slag. Har jeg legeskrekk eller noe?

Vil nok heller definere det som litt angst og ikke direkte legeskrekk siden du går til legen.

Å bli svimmel eller besivme kan for noen være en helt vanlig reaksjon på frykt/stress og det kan jo høres ut som om du følte det slik.

Er ikke noe å bekymre seg for, det er en psykisk reaksjon og helt ufarlig :klem:

Skrevet

Jeg har det sånn når det gjelder blodprøver (både å ta prøver og å snakke om det), alt som har med knokler og bein å gjøre, og hvis jeg ser mine egne blodårer blir jeg skikkelig uvel.

Det ligger selvsagt i psyken, og jeg har blitt bedre. Nå besvimer jeg stort sett ikke av blodprøver. Jeg tvinger meg selv til å tenke på helt andre ting, og sier til den som tar prøven at de må snakke med meg om andre ting. Da går det bra!

Gjest Gjest
Skrevet

BEsvimer også av ekle sykehushistorier som har med bein og knokler å gjøre. Harde ting. Klarer ikke tenke på det..

Besvimte en gang på skolen fordi en i klassen hadde brekt kravebeinet, bare jeg så bandasjen hans gikk jeg i gulvet.

Besvimte også på jobb, jobbet ved et sykehjem, da en hadde brekt lårhalsen og dette ble utgradert på rapport..

Men blod og alt annet går fint..

Planen min er sykepleien, så satser på jeg blir herdet med dette når det gjelder brudd og sånn..

Ikke noe kult å ha det sånn.. jeg har besvimt på hver eneste førstehjelpstime.. tenker alt over på meg selv liksom..

Gjest Gjest
Skrevet
BEsvimer også av ekle sykehushistorier som har med bein og knokler å gjøre. Harde ting. Klarer ikke tenke på det..

Besvimte en gang på skolen fordi en i klassen hadde brekt kravebeinet, bare jeg så bandasjen hans gikk jeg i gulvet.

Besvimte også på jobb, jobbet ved et sykehjem, da en hadde brekt lårhalsen og dette ble utgradert på rapport..

Men blod og alt annet går fint..

Planen min er sykepleien, så satser på jeg blir herdet med dette når det gjelder brudd og sånn..

Ikke noe kult å ha det sånn.. jeg har besvimt på hver eneste førstehjelpstime.. tenker alt over på meg selv liksom..

he,he.har det akkurat som deg.tåler ikke beinbrudd og slikt,men blod og operasjoner går greit :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...