Gå til innhold

Vet han det...?


Gjest -messi-

Anbefalte innlegg

Gjest -messi-

Jeg er ofte på hjemmesida til en gutt jeg syns er søt.

Han har fine bilder der som jeg ikke får til å lagre på min data,

da må jeg jo se på sida hans.

Han har en sånn teller har jeg sett.

Der det står at 634 besøkende har vært på sida.

Kan han se hvor ofte folk er på hjemmesida hans,

og hvem de besøkende er?

Han smiler litt lurt til meg når han ser meg.

Vet han når jeg er på sida hans eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

han kan mulig finne ip'adressen men fra å vite ip'n til å vite hvem som sitter bak er et relativt langt steg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok lite sansynlig at han vet du er innom siden hans om ikke du eller noen andre har fortalt han det, denne telleren forteller kun antall besøkende innom siden Han kan ikke ut i fra den se hvem eller når for den saks skyld. Om han smiler lurt til deg er nok da sikkert av andre grunner. ;)

Endret av Kitz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -messi-

Så hvis jeg logger meg på en hjemmeside 80 ganger iløpet av en dag,

kan den som eier sida se min ip-adresse og tidspunkt for hver gang jeg har vært inne der?

Overdrev med 80 for de som ikke fatta det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett om han på en måte skal kunne finne frem til din IP adresse, noe jeg tviler på at han gjør, så har han ingen mulighet til å finne ut at den tilhører deg, Det er ikke lov til å oppgi slik informasjon til privatpersoner så vidt jeg vet og denne gutten har nok andre ting å ta seg til enn å sitte å sjekke opp IP adresser. ;)

Endret av Kitz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -messi-
Han kan ikke ut i fra den se hvem eller når for den saks skyld. Om han smiler lurt til deg er nok da sikkert av andre grunner.  ;)

:overrasket: Kanskje han syns jeg er rar på håret.. ;)

Men fint at han ikke vet hvem som er der,

for jeg er der endel iløpet av en dag.

Ikke hver dag men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, han har tilgang til å se ip-adressene til de besøkende, men ikke tidspunkt og hvem som har den og sånn. Jeg har eget domene (hjemmeside), og da har jeg tilgang til å se statistikken over bruken av siden min.

Der får jeg opp ip-adresser (og hvor ofte den ip-adressa har vært innom), datoer, hvilke nettlesere som har vært mest hyppigst brukt og sånn.

Hvis du er inne 80 ganger daglig (noe jeg vet du ikke er ;)), så vil han nok sikkert begynne å lure på hvem den ip-adressen tilhører, men uansett så er det ingen fare. Han vet ikke at det er deg, med mindre han vet ip-adressen din (noe som er svært usannsynlig)!

Så jeg må nok si meg enig med Kitz her i at:

Om han smiler lurt til deg er nok da sikkert av andre grunner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Træna
Det er ikke lov til å oppgi slik informasjon til privatpersoner så vidt jeg vet.

Ikke privatpersoner nei. Men hva med nettsider som tilhører band, artister, idrettslag, kunstnere og andre som er mer "offentlige personligheter"?

Jeg har eget domene (hjemmeside), og da har jeg tilgang til å se statistikken over bruken av siden min.

Er det sånn at du får frem hvem som har vært der i løpet av en dag, men ikke nøyaktig tidspunkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, sånn statistikken min er lagt opp så er det sånn. Men det skal visst være mulig å få mere detaljer, tror det er forskjell på hvordan statistikkene er lagt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Hei -messi-!

Jeg vet om en måte du sannsynligvis får lagra bildene hans på. :kgblunk: Trykk på Prt Sc-knappen på tastaturet ditt når du ser på det bildet du vil lagre. Etterpå åpner du et bildebehandlingsprogram, velger Lim inn (eller Paste, dersom du bruker et på engelsk), og vips så har du bildet på dataen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -messi-
Hei -messi-!

Jeg vet om en måte du sannsynligvis får lagra bildene hans på.  :kgblunk: Trykk på Prt Sc-knappen på tastaturet ditt når du ser på det bildet du vil lagre. Etterpå åpner du et bildebehandlingsprogram, velger Lim inn (eller Paste, dersom du bruker et på engelsk), og vips så har du bildet på dataen din!

Ser ikke den knappen du snakker om på tastaturet mitt... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -messi-

Print Screen ja... Prøvde det nå! Wow... Takk for det tipset!

Det var sikkert en grunn til at han gjorde noe så de ikke kunne lagres,

men pytt jeg skal jo ikke bruke de til noe galt...

Nå skal jeg ikke innom sida hans så ofte lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det å oppfordre til å stjele private biler? Er noe som heter copyright.... Bare til ettertanke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Er ikke det å oppfordre til å stjele private biler?

Hverken han eller jeg er gamle nok til å kjøre privatbiler!

Men tenkte på det selv og broren min kjenner han.

Kan få han til å spørre om det er greit for han at noen screen printer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverken han eller jeg er gamle nok til å kjøre privatbiler!

Men tenkte på det selv og broren min kjenner han.

Kan få han til å spørre om det er greit for han at noen screen printer...

Vel, beklager så mye, var nok en d' som skled ut av teksten. ;) BilDer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverken han eller jeg er gamle nok til å kjøre privatbiler!

Men tenkte på det selv og broren min kjenner han.

Kan få han til å spørre om det er greit for han at noen screen printer...

Hehe, tror Kitz mente bilder her, men bra svart :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest -messi-

Hverken han eller jeg er gamle nok til å kjøre privatbiler!

Men tenkte på det selv og broren min kjenner han.

Kan få han til å spørre om det er greit for han at noen screen printer...

Hehe, tror Kitz mente bilder her, men bra svart :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ip-adresser varierer utifra hvilke internett leverandør man har. Men om adressene er tilknyttet bestemte områder rundt om i landet er jeg ikke helt sikker på.

Det vanligste med bredbåndleverandører er å ha faste ip-adresser, det vil si at den ikke vil endres, mens med internett tilkobling hvor man ringer opp, så er det vanlig med dynamiske ip-adresser, adresser som endrer seg for hver gang man kobler seg opp.

Håper det var med på å oppklare litt, jeg er ikke sånn supergod til å forklare, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Jeg ville ikke bekymret meg om copyrighten, det er jo ikke akkurat så bildene skal brukes til noe. Og han kan ikke være så innmari privat angående disse bildene når de ligger ute på nettet. Dermed ser jeg ikke noe galt i å lagre dem på sin egen maskin, hun ser dem jo allerede opptil flere ganger som det er.

Og jeg er egentlig ganske moralsk skrudd sammen. :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Man kan fra enkelte statistikker fint se hvor ofte og hvilket tidspunkt en bestemt IP-adresse er på en side ja. IP-adresser er også knyttet til steder, men hvor mye det varierer kommer an på internettleverandøren. Men folk som kan mye om det, som f.eks min samboer, kan se på en adresse og si at nå er f.eks noen som sitter på Tyholt i Trondheim og ser på sida di. Ip-adressene kan også bli registrert på forskjellige sider, og hvis du da har oppgitt navnet ditt på denne sida, f.eks i et forum eller lignende, kan denne IP-adressen knyttes til deg. Men hvis han skal greie å finne ut av noe sånt, må han være veldig god i data (og muligens ha litt for mye fritid).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...