Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2006 #1 Skrevet 11. juli 2006 I disse sandaltider liker jeg ikke føttene mine. På helene får jeg alltid sprekker, og de gror aldri ordentlig. Finnes det noen gode kremer som hjelper på dette?
LadyInRed Skrevet 11. juli 2006 #2 Skrevet 11. juli 2006 jeg smører meg en locobase fra apotek hver kveld, hjelper litt.
Xora Skrevet 12. juli 2006 #4 Skrevet 12. juli 2006 Jeg bruker Compeed sin fotkrem mot sprukne hæler. Og så sitter jeg 1-2 ganger i uka med bena i grønnsåpevann, det løsner på hard hud og jeg kan file vekk den døde huden. Min far var også veldig plaget av sprukne hæler om sommeren, fikk store sprekker som ble skikkelig vonde. Han løp orientering i noen år og var ofte ute i myrer og myrvann. Dette hjalp visst veldig bra. Han har vært fin i de siste årene.
Mia72 Skrevet 12. juli 2006 #5 Skrevet 12. juli 2006 Gå til en ordentlig time med fotpleie så de kan fjerne død hud. I de salongene jeg har brukt selger de fine kremer, jeg har en for cracked skin og den lukter pyton men den er så fet og fin at jeg klarer å holde helene fine noen uker før jeg må tilbake til fotpleieren. Husk at føttene skal bære deg hele livet så stell godt med de. Går du med sprekker kan det lett sette seg infeksjoner der.
Wonders Skrevet 12. juli 2006 #6 Skrevet 12. juli 2006 Tar fotbad først, så FET krem. Locobase bruker jeg oxo, smører på ett fett lag asså, på kvelden ved segetid, og tar på tennissokker slik at det virker over natten.
Gjest Lea Skrevet 12. juli 2006 #7 Skrevet 12. juli 2006 Viktig med fet krem, ja. Ikke bare en som gir fukt. Jeg synes at Scholl har gode kremer, men det virker også greit med olje. Ta doble plastposer på beina etter å ha smurt dem skikkelig inn. Ta på et par sokker utenpå. Litt "ekkelt" og klamt, men det fungerer. Fotbad og filing er greit å gjøre unna før du smører.
Mini_me Skrevet 12. juli 2006 #8 Skrevet 12. juli 2006 locobase skal være veldig bra....pass på å file beina godt
Mia72 Skrevet 13. juli 2006 #9 Skrevet 13. juli 2006 Hei!! Mange snakker om å file bena godt, om dere filer for mye lager huden sitt eget forsvar og lager enda mer tykk hud!! Noe filing er bra men ikke for mye jenter da blir det bare enda værre!
Gjest Elfrida Skrevet 13. juli 2006 #10 Skrevet 13. juli 2006 Det er lurt å fil lite og ofte i stedet for masse en sjelden gang. Jeg har en fotfil fra Scholl som ikke er metall, og jeg syns den er mye mere skånsom. Den har en grov og en fin side, og jeg avslutter alltid med den fine siden, for da blir huden glatt, og jeg syns det har blitt mindre tykk hud etter at jeg begynte med det. Fotfila har jeg i dusjen og gir føttene en liten omgang når det trengs. Tar toppen et minutt.
Mia72 Skrevet 13. juli 2006 #11 Skrevet 13. juli 2006 Hei!! Mange snakker om å file bena godt, om dere filer for mye lager huden sitt eget forsvar og lager enda mer tykk hud!! Noe filing er bra men ikke for mye jenter da blir det bare enda værre!
Gjest Elfrida Skrevet 13. juli 2006 #12 Skrevet 13. juli 2006 Mener du at jeg filer for mye? Har myke føtter jeg, ikke noe vill produksjon av hard hud akkurat.
Gjest bente85 Skrevet 13. juli 2006 #13 Skrevet 13. juli 2006 Fotpleien rundt omkring bruker å ha gode kremer mot føttene.
Duracell Skrevet 13. juli 2006 #14 Skrevet 13. juli 2006 (endret) Jeg vet vi skal la skrivefeil ligge, men denne ble bare så utrolig morsom Jeg har ei venninne som heter Helene, så da jeg leste "Sprekker på helene" så ble det bare heeelt feil inni hodet mitt Lykke til med behandling av hælene dine, iallefall Endret 13. juli 2006 av Duracell
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå