Gå til innhold

New Orleans til Grand Canyon

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Vi skal ut på biltur i USA. Bla skal vi komme oss fra New Orleans til Grand Canyon på 8 dager. Har ikke lyst til å kjøre særlig mer enn rundt 4t pr dag (max 6t).

Hvilken reiserute ville dere valgt?

Er landskape litt kjedelig på den strekningen når man skal kjøre i så mange dager?

Alle forslag mottas med stor takk :reise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke noe svar til deg, desverre, vil bare få sagt at jeg virkelig misunner deg turen. ;)

Skrevet
Er landskape litt kjedelig på den strekningen når man skal kjøre i så mange dager?

Landskapet er ikke litt kjedelig på den turen, det er forferdelig kjedelig! Jeg har riktignok ikke kjørt der, men jeg har flydd over i klarvær og sitter her med et utmerket veikart over USA. Jeg har også kjørt en del rundt i det sørlige USA og landskapet er ørkenaktig med små variasjoner vil jeg si. Jeg tror m.a.o. at det kan bli en dyr og kjedelig tur. Min anbefaling er derfor at dere flyr fra New Orleans til Las Vegas og kjører derfra til Grand Canyon og heller bruker litt ekstra tid der. North Rim er f.eks. fantastisk! Fra Grand Canyon kan dere evt. ta en avstikker nedover til Texas. Det går også an å nøye seg med å kjøre fra New Orleans til Dallas og deretter fly til Las Vegas.

Hvis dere velger å kjøre, finnes det utallige reiseruter. Jeg vil i så fall anbefale dere å bestille et veikart over USA fra f.eks. Amazon. (Mapquest og Randy McNally leverer gode kart) og ta utgangspunkt i hva dere har lyst til å se og byer dere gjerne vil besøke.

Jeg misunner dere også turen. Gled dere!

Skrevet
Route 66

Route 66 kommer man evt. først inn på fra Oklahoma City og er man forferdelig interessert i eldre europeere som skal gjennoppleve ungdommen på Harley iført heller latterlige antrekk, så er selvfølgelig det veien å velge... Det samme gjelder hvis man er interessert i å betale overpris på dårlige moteller og i det hele tatt oppleve det gjennomkommersialiserte USA.

Gjest Gjest
Skrevet

Tusen takk for svar. Vi flyr fra Dallas til Las Vegas :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...