Gå til innhold

Lurer på noe med Drammen

Fremhevede innlegg

Skrevet

I mange år har jeg hørt et rykte om at oppe på en av de tre høye blokkene man kan se i den ene dalen i Drammen skal det stå et hus(!) Ja, på toppen av en høy blokk skal det altså stå et hus.

Historien er visstnok sånn at på tomta blokkene står, sto det et hus, eieren av tomta/huset ville ikke flytte huset sitt, men var villig til å gå med på at huset ble gjenreist på taket av en av blokkene. Jo mer jeg skriver nå, jo mer føler jeg at dette her er sludder og pølsevev, men det irriterer meg sånn at jeg ikke vet det med sikkerhet!

Jeg kjører ofte forbi Drammen med tog, og det er like irriterende å tenke på dette ryktet hver gang jeg ser disse blokkene. (Det e r faktisk et eller annet man kan skimte på taket på den ene blokka, men jeg vet jo ikke hva, jeg ser ikke så godt.)

Så.. Noen drammensere her som kan ta livet av myten (eventulelt fortelle at denne absurde historien er fakta)?

Videoannonse
Annonse
Gjest agjest
Skrevet

Det finnes flyfoto over Drammen her. Så kan du peile inn blokka og se selv.

Skrevet (endret)

Er fra drammen, men kan da aldri si at jeg har sett noe hus der oppe, og det ser ikke slik ut heller på kartet heller..

Se selv..Se selv..

Endret av Gjest
Skrevet

Ah. takk. (Klarte ikke finne blokkene selv, så kjent er jeg ikke.) Da slår jeg meg til ro med at det bare var oppspinn. Endelig.

Skrevet

Jeg mener at man kan se det huset med det blotte øye når man kjører nordover over Drammensbrua. Er i allefall sikker på at jeg har sett det huset det snakkes om her...........nesten.....uff, nå ble jeg skikkelig usikker her....kanskje jeg bare har trodd jeg har sett det.

Skrevet

Er selv fra Drammen og mener jeg kjenner byen ganske godt men dette var heeelt nytt for meg. Tror kanskje det ville vært en attaksjon jeg burde visst om dersom det stemte så jeg tror du kan ta det med ro med at dette er sludder og vås. Og skulle det stemme så gi meg navnet på den som fikk dette igjennom i kommunen!!

Skrevet
Jeg mener at man kan se det huset med det blotte øye når man kjører nordover over Drammensbrua. Er i allefall sikker på at jeg har sett det huset det snakkes om her...........nesten.....uff, nå ble jeg skikkelig usikker her....kanskje jeg bare har trodd jeg har sett det.

Takk og lov for at det ikke bare er jeg som har hørt om det. :ler: Enig at man ser "noe" oppe på det ene taket..

Men når to fra Drammen her aldri har hørt om det.. Tja..

Skrevet

Hvor er det disse blokkene er?

Skrevet

ER det oppe på Fjell kanskje?

Gjest Gjest
Skrevet
ER det oppe på Fjell kanskje?

Nei, er da de tre blokkene oppe ved Løkkebergene vil jeg tro.
Gjest Catwoman
Skrevet

Dette har jeg aldri hørt om før.

Har du noen link hvor det står om dette fenomenet?

Skrevet

Antagelivis er det de tre blokkene på toppenhaug, er det jeg har trodd.. Forsovit de eneste tre blokkene man kan se når man kjører tog.. Men siden et par fundere på at de har sett noe på toppen av blokkene, husk at man har disse firkantene på toppen av blokker som er til aircondition, inngang til taket o.s.v.. De kan jo fint se ut som hus på avstand..

Skrevet

Toppenhaug, er det åsen bak CC? Jeg kikket nemlig etter 3 blokker da jeg kjørte til jobben i dag, og der oppe ligger det 3 like. Jeg bor i Drammen, men er ikke "innfødt" og er derfor ikke så god på stedsnavn enda...

Den blokka til venstre har da faktisk noe greier oppe på taket som ikke de to andre har. Skal sjekke Google earth, et fantastisk program forøvrig ;)

Skrevet

Fjell, Løkkeberg, Toppenhaug... Aner ikke hvor disse stedene er, eller om blokka ligger på noen av de nevnte stedene. Tre høye, like blokker som man altså kan se fra toget. Link om fenomenet har jeg ikke, jeg har bare hørt at folk har snakket om det. Men jeg vil tro det hadde vært skrevet om det, om det hadde vært sant.

Si i fra om du finner noe på Google Earth, da, Meaty.

Skrevet

Hvis det er de tre blokkene jeg trodde det var, så kunne jeg ikke se noe hus på toppen av noen av dem. Alltid litt spennende med sånne historier. Kanskje en sak for Mythbusters? ;)

Skrevet

Gjest 21:21: Jeg aner en viss sarkastisk tone på innlegget ditt. Jeg hever meg over det! Det må da være lov å lure.

Hvis det er de tre blokkene jeg trodde det var, så kunne jeg ikke se noe hus på toppen av noen av dem. Alltid litt spennende med sånne historier. Kanskje en sak for Mythbusters? ;)

He, he. Ja. Sett Mythbusters på saken! Det som er mest interessant er egentlig hvordan ryktet har oppstått.

Nei, usj. Jeg konkluderer med at det er tull. Får ta med kikkert neste gang jeg skal toge forbi Drammen.

Skrevet (endret)

he he he, er født og oppvokst her, har hørt myten før men det er bare en myte :)

Endret av smulemor
Gjest gjest1
Skrevet

Jeg ble innmari nysgjerrig jeg nå... (Og ikke er jeg fra Drammen, ei heller har jeg hørt denne historien før). Kan ikke noen stikke oppom der og sjekke da? Jeg kan gjøre det selv jeg, må bare ha en knallgod beskrivelse av akkurat hvor dette er...

Skrevet

Det er ingenting på goggle earth, eller finn.no sitt fly fotokart.. Ingen som bor i drammen (av de jeg har spurt) har noen sinne sett noe hus oppå der..

At det er ting oppå der er en annen ting, de har gjerne små firkanter som står der for og komme opp på taket..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...