Gå til innhold

Transe som brud


Gjest Gjest_Line_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Line_*

Har funnet jenta i livet og skal gifte oss neste aar. Jeg liker og kle meg som jente med kjoler og annet jente ting, hun aksepterer,liker, det. Har en plan om aa gifte meg i brudekjole. Har noen gjort det i norge. Vil presten akseptere det at vi begge bruker brudekjole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Cosmic Girl

Først og fremst: Gratulerer!

Skjønner godt du vil gifte deg i brudekjole, og håper presten godtar det Tror ikke du kan få et endelig svar her på KG, men at du får sjekke opp litt med de forskjellige prestene i kirkene som er aktuelle. Tror det vil være opp til den enkelte prest å bestemme. Lykke til :) !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke skjønne at noen prest skal kunne nekte deg å ha på deg kjole. Kan man ikke gifte seg i pretty much hva man vil da?

Men det kan jo henne forloveden din synes det hadde vært koselig å få være de eneste brude og skinne litt på bryllupsdagen sin. Selvom hun godtar det sånn til vanlig mener jeg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Transe36

Var hos skredderen i dag og proevde kjolen paa. DEn var helt nydeleg, bare noe smaa justeringer saa faar jeg den.

Gleder meg som ett barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere pratet med presten om dette enda? Selv om det ikke står noe sted at at prester ikke kan vie to personer i kjole, så har presten full rett til å nekte å vie folk på "personlig grunnlag". Håper dere finner en prest som ikke er alt for gammeldags og at dere får drømmebryllupet! Grattulerer masse. Får vi se bilder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har funnet jenta i livet og skal gifte oss neste aar. Jeg liker og kle meg som jente med kjoler og annet jente ting, hun aksepterer,liker, det. Har en plan om aa gifte meg i brudekjole. Har noen gjort  det i norge. Vil presten akseptere det at vi begge  bruker brudekjole.

Jeg har ikke hørt om noe slikt før, men det er ikke noe i veien for at dere gjennomfører et slikt bryllup. Det er ingen lovbestemt kleskode for hvordan brudepar skal være kledd - og det er vel gjennomført et og annet nudist-bryllup også. Det som ikke er tillatt er samme-kjønn-ekteskap, men det noe annet enn det du tenker på.

Når det gjelder presten, da er det slik at en prest ikke kan tvinges til å vie noen, og en prest kan nekte av det som kalles samvittighetsgrunner. Jeg håper dere finner fram til en prest som kan vie dere. Skulle det være vanskelig, da kan dere godt komme tilbake til meg. Jeg er prest og kan vie dere. Det spiller ingen rolle for meg hva slags klær dere velger å bruke.

Lykke til!

Mvh. Knut.

Pastor.

Endret av Pastor Knut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere pratet med presten om dette enda?  Selv om det ikke står noe sted at at prester ikke kan vie to personer i kjole, så har presten full rett til å nekte å vie folk på "personlig grunnlag". 

Når jeg tenker meg om vil det være ulogisk av meg som prest å nekte andre å bruke kjole, selv ifører jeg meg min prestekjole :-) Så la meg se: brudepar i kjole og prest i kjole ... he he.

Mvh. Knut.

Pastor.

Ps. Husker godt første gang jeg brukte prestekjolen og måtte lære å løfte den opp så jeg ikke snublet i trappen opp til prekstolen. :-)

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Transe 36

Takk Pastor Knut. Du er en real prest.

Hentet brudekjole og jeg bare saa nydeleg i den. Fikk tatt bilde av meg ogsaa. Reiser snart hjem til Norge og vil da lete etter en prest og en kirke vi kan gifte oss i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Pass på å få den skreddersydd iallfall da :) Det bedre enn hvis du bruker en beregnet på kvinner, da kan det se litt "skuldrete" ut. Presten er en julenisse hvis han ikke godtar sånt :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Transe 36

Hvis du hadde lest alt saa ville du se at den var skreddersydd.

Slekta har gitt opp meg som gutt.

Ekte slekta mi godtar jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Pastor Knut. Du er en real prest.

Hentet brudekjole og jeg bare saa nydeleg i den. Fikk tatt bilde av meg ogsaa. Reiser snart hjem til Norge og vil da lete etter en prest og en kirke vi kan gifte oss i.

Takk for hyggelige ord. Jeg håper du får et supert bryllup akkurat som du ønsker deg det. Og skulle det skjære seg med presten, så send meg beskjed, og jeg vier deg der du måtte ønske det - bare det ikke er for høyt. Jeg hater høyder :-)

Lykke til og alle gode ønsker til deg og din tilkomne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 17 år senere...
Annonse

[1] Category widget

Jeg har prøvd noen brudekjoler og det blir snart at jeg kjøper en

Anonymkode: 6df1b...6ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...