Gå til innhold

Dere som bruker hormonfri prevensjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva bruker du og hvordan fungerer det? Hvorfor har du valgt akkurat dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kondom, fordi jeg ikke vil forstyrre kroppen min med å ta ting i egene hender, vil ha barn en dag, og ikke noe skal ligge til grunn får at jeg ikke skal få det.

Og jeg vil ikke gå opp og ned i vekt,

blødninger med panikk angst,

og faktisk ha en misstanke av at,,,,hmmm håper dette funket selv omjeg var litt sein med pilla....

Man kan gjøre kondom sexy oxo...gutter som sier det er turn off når dama drar frem kondom har ikke fått seg en eneste real omgang, bekymringsfri sex !

• Liker 1
  • 8 år senere...
Skrevet

Kondom, foreløpig det greieste. Har tenkt litt på slik en babycomputer, men foreløpig er jeg litt for redd for å bli gravid til å stole på den :fnise:

Skrevet

jeg har brukt Lady-comp i 12 år og kan absolutt anbefale det! Det positive er selvsagt at du ikke fyller kroppen med hormoner, at det er enkelt å bruke og at du kan planlegge graviditetene dine.

Bakdelen er at en del av måneden har du rødt lys, da du er fruktbar, og må passe deg for evt graviditet. Jeg brukte en stund pessar i denne fasen men det ble for mye hassle, rett og slett. så de siste årene har vi kun hoppet av i svingen... selv om jeg vet at det ikke er idiotsikkert..... Det har dog gått bra for oss de siste 8 årene og vi har myye sex- ca daglig/annenhver dag (kondomer er uaktuelt i lengden når man er i fast forhold så det er blitt slik).. En "bakdel" er også at du må måle relativt jevnlig for å få så mye grønt lys som mulig. spes fra mensen og frem mot EL, slik at den kan få registrert temp.økningen din så nøyaktig og raskt som mulig. etter 2-3 dager med høy temp får du grønt lys. Det går jo raskt å måle da, 30 sek under tunga på morgenen så har du gjort det..

Da vi ville få barn, var det enkelt å plotte inn sexen etter når jeg hadde El, og vips- gravid. :) Det er fordeler og ulemper ved all prevensjon, men dette er altså det alternativet jeg er kommet til med flest positive og færrest negative sider. :)

Den fungerer slik at du måler tempen under tunga hver morgen med en dings som er festst til apparatet og deretter får du lyssignaler som indikerer fruktbarhet. Mensen må plottes inn hver mnd. Jeg ble selv gravid en gang jeg brukte LC og det ikke var planlagt, men det var på GULT lys,.. Gult er jo det samme som rødt, i følge bruksanvisningen... Jeg bare gamblet på at det var en syklus uten EL, siden alle har det- men det var det visst ikke ;) Så husk: KUN grønt..

Da jeg kjøpte for 12 år siden kostet den 4000 kr ca, aner ikke nå.. du har i alle fall tjent det inn igjen på noen år med piller fx;)

Anonymous poster hash: feb34...af8
Skrevet

Pessar og kondom. Pessar om sexen foregår i senga, kondom ellers.

Skrevet

Pessar og kondom. Pessar om sexen foregår i senga, kondom ellers.

Ingen blivende løsning om man har sex daglig i årevis..

Skrevet

Ingen blivende løsning om man har sex daglig i årevis.. Anonymous poster hash: feb34...af8

Kanskje ikke for deg, men for oss har det fungert godt.

• Liker 1
Skrevet

Kanskje ikke for deg, men for oss har det fungert godt.

Jøss. Har ikke like ofte sex dere da kanskje? ;) Kan ikke se for meg hvordan jeg skulle orket kondom hver gang vi hadde sex i årevis? Ikke minst han? Hater ikke alle menn kondomer? Jeg brukte selv pessar et par år men syntes i grunn det ble alt for mye styr å ordne med hver gang, lite spontant..

Skrevet

Hva bruker du og hvordan fungerer det? Hvorfor har du valgt akkurat dette?

Kobberspiral, for å slippe hormoner. Var litt vondt å sette den inn da jeg ikke har født barn, men det varte i 30 sekunder.

Eneste ulempen er at jeg har litt vondere mensensmerter, men det er to paracet så er det over.

Skrevet

Kobberspiral, fordi jeg ikke vil tilsette kroppen min masse dritt som hormonprevensjon medfører.

Jeg hadde vondere mensensmerter de første 2 årene, pluss litt lengre mensenperioder. Men nå, etter ca 3 år med dette så har jeg egentlig ingen andre bivirkninger enn litt brunlig utflod dagene før og etter mensen.

Skrevet

Jøss. Har ikke like ofte sex dere da kanskje? ;) Kan ikke se for meg hvordan jeg skulle orket kondom hver gang vi hadde sex i årevis? Ikke minst han? Hater ikke alle menn kondomer? Jeg brukte selv pessar et par år men syntes i grunn det ble alt for mye styr å ordne med hver gang, lite spontant.. Anonymous poster hash: feb34...af8

I all verden! Må du disse mitt sexliv, som du ikke vet noe om, bare fordi vi får det til å fungere med kondom og pessar? Jeg ser ingen grunn til å utlevere hva min mann syns om kondomer, eller å gi deg en detaljert beskrivelse av vårt sexliv. Det funket ikke for dere, det funker for oss. Deal with it.

• Liker 3
Skrevet

Cerazette. Fungerer som bare det. Har ikke reagert på p piller med hormoner tidligere og gjør det heller ikke nå. Etter at jeg begynte har jeg hatt mensen annenhver mnd. Score!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...