Gjest Chrizzy Skrevet 10. juli 2006 #1 Skrevet 10. juli 2006 Hvor går grensen for deg? Når vil du si at noe er perverst? Kan man tillate seg alt i fantasien, handler det om det du vil gjøre i virkelighet? Hva er perverst for deg?
Gjest splæsj Skrevet 11. juli 2006 #2 Skrevet 11. juli 2006 Tja, det finnes bra pervers og dårlig pervers. Kan godt være litt pervo i senga, det er bare bra. Dårlig pervers er sex med dyr, barn og døde mennesker. Samt mye annet. Hva som er perverst varierer nok veldig etter kultur og sosial bakgrunn. Husker jeg leste et sted at det var et folkeslag som syntes misjonerstillingen var veldig pervers og uanstendig.
Gjest KA Skrevet 11. juli 2006 #3 Skrevet 11. juli 2006 I fantasiene er alt lov. De er jo bare fantasier uansett. For min del deler jeg mine fantasier mellom vanlige og mørke. De vanlige fantasiene er de jeg enten har gjort, eller kunne tenke meg å gjøre. Hva disse fantasiene går ut på er ikke den store hemmeligheten. Men så har jeg også mørke fantasier. Her er det sjeldent at jeg selv opptrer. Dette er fantasiene som kun tenner meg som fantasier, altså kun i teorien. De fleste personene her er navnløse, ansiktsløse. Straks de får en identitet blir det bare ekkelt. Dette er fantasiene som jeg aldri kunne funnet på å gjennomføre i praksis -- de tenner meg rett og slett ikke i det virkelige liv. Her eksisterer ikke samfunnets restriksjoner og tabu -- kun mine egne. Disse fantasiene er og forblir hemmelige -- bl.a. fordi folk flest ikke ville forstå dem. Ihvertfall ikke åpenlyst. Jeg synes det er helt greit at folk har sine egne mørke fantasier. Ingen av oss velger vårt eget tenningsmønster uansett, så det er ikke noe noen kan lastes for. Det er først når disse mørke fantasiene befinner seg på den vanlige siden at man kan kalles pervers. Som nevnt er det forskjell på harmløs pervers og farlig pervers, selv om også de harmløse perverse gjerne blir uglesett. Men så lenge det ikke er til skade for noen, må folk få gjøre hva de enn vil for meg.
Gjest Chrizzy Skrevet 11. juli 2006 #4 Skrevet 11. juli 2006 (endret) Ingen av oss velger vårt eget tenningsmønster uansett, så det er ikke noe noen kan lastes for. ← Godt poeng Endret 11. juli 2006 av Chrizzy
Gjest Chrizzy Skrevet 11. juli 2006 #5 Skrevet 11. juli 2006 (endret) !.... Endret 11. juli 2006 av Chrizzy
Arkana Skrevet 11. juli 2006 #6 Skrevet 11. juli 2006 Med tanke på at pervers betyr unaturlig og sykelig unormal synes ikke jeg dette er et ord som hører hjemme innen seksualitet, hvis vi ser bort fra den typen som er skadelig/krenkende for andre (pedofili, nekrofili osv). Det er mye jeg ikke ville prøvd og som jeg ser på som litt ekkelt, men jeg synes ikke man skal gå så langt som å kalle det perverst bare fordi det er noe for spesielt interesserte. Jeg synes mange er litt for raske til å sette negative stempler på ting de selv ikke liker. I fantasien er alt tillatt.
Gjest Chrizzy Skrevet 11. juli 2006 #7 Skrevet 11. juli 2006 Med tanke på at pervers betyr unaturlig og sykelig unormal synes ikke jeg dette er et ord som hører hjemme innen seksualitet, hvis vi ser bort fra den typen som er skadelig/krenkende for andre (pedofili, nekrofili osv). ← Jo, du har jo rett i det. Men det er sjeldent man hører/bruker det ordet uten at det er forbundet med sex.
QueenB Skrevet 11. juli 2006 #8 Skrevet 11. juli 2006 Alt som har med urin eller ekskrementer å gjøre er ekkelt perverst.
CoolDuckie Skrevet 11. juli 2006 #9 Skrevet 11. juli 2006 (endret) Hvor går grensen for deg? Når vil du si at noe er perverst? Kan man tillate seg alt i fantasien, handler det om det du vil gjøre i virkelighet? Hva er perverst for deg? ← Aktiviteter som skader mennesker eller andre levende vesener, er for meg over grensen mht. reell utfoldelse. Fantasi er aldri perverst så lenge det forblir fantasi. Dog kan man nok stille spørsmål ved den underliggende dynamikken bak enkelte fantasier. Pedofile fantasier og/ eller voldsfantasier hos menn kan være et dårlig tegn mht. faktisk senere utøvelse av uakseptable, skadelige seksuelle aktiviteter. Strengt tatt er kanskje dette vitenskapelig uavklart, men at seksualforbrytere ofte har slike fantasier, er vel rimelig klart. Det betyr dog ikke at en kan slutte i motsatt retning, at en nødvendigvis vil bli seksualforbryter fordi en har slike fantasier... CD Endret 11. juli 2006 av CoolDuckie
Gjest KA Skrevet 11. juli 2006 #10 Skrevet 11. juli 2006 Det avhenger vel av hva slags fantasi det er, hvorvidt man kommer til å gjøre noe med dem. F.eks. fantaserer jeg gjerne om trekant, men det er ikke noe jeg må gjøre. Om anledningen skulle by seg, ville jeg vel ikke nekte -- men så er ikke trekant noe ulovlig, heller. Og ihvertfall i mine øyne, ikke umoralsk. Men om det hadde vært det, tror jeg nok det hadde vært fullt mulig for meg å styre meg. Det er da vitterlig andre ting jeg tenner på også. Det vil jeg tro er tilfelle for de fleste som har pedofile fantasier, også. De vet det er ulovlig, og synes selv det er galt, og kommer aldri til å utøve fantasiene. Det er da ingen som har bare pedofile fantasier. Så er det de som ikke føler behov for å aktivt søke å utforske sine forbudte fantasier, men som kanskje kan sprekke om de ble tilnærmet. Kun de aller færreste søker aktivt etter sex med mindreårige. Det er ikke unormalt å finne mindreårige seks uelt attraktive, for den seksuelle lavalderen er ikke noe som er genetisk imprentet i oss. Det er kun et lovverk som sier at alt under 16 (i Norge) er fy-fy -- men det er jo ikke slik at jenter plutselig blir seksuelt interessante på 16-års dagen. Eller gutter, for den saks skyld. Men det er da også de som tenner på seksuelt umodne individer, altså barn. Dette er ikke sunt, men det er vel de fleste klar over selv. Og det er ikke sikkert de har dette som en "vanlig" eller "aktiv" fantasi. Det finnes vel neppe noen troverdig statistikk, men det er nok flere enn vi tror som har pedofile fantasier blant sine "mørke" fantasier. Men "mørke" fantasier mener jeg er fullstendig harmløse. Jeg kan si såpass at blant mine "mørke" fantasier er bl.a. incest et tema. Disse fantasiene dreier seg imidlertid ikke om min familie, og heller ikke om meg eller noen jeg faktisk kjenner. Familiene i disse fantasiene er generiske, ansiktsløse personer som ikke eksisterer i virkeligheten. Det er selve idéen, selve konseptet jeg tenner på. I virkeligheten blir det imidlertid annerledes. Jeg så en gang en bror og en søster kline -- jeg kjente dem knapt, men jeg ble kvalm. Likevel mente jeg at så lenge de er ansvarlige måtte de bare få holde på for min del (de var godt voksne begge to). Men jeg ville slett ikke se på.
Gjest Gjest_lillemor_* Skrevet 20. juli 2008 #11 Skrevet 20. juli 2008 I fantasiene er alt lov. De er jo bare fantasier uansett. For min del deler jeg mine fantasier mellom vanlige og mørke. De vanlige fantasiene er de jeg enten har gjort, eller kunne tenke meg å gjøre. Hva disse fantasiene går ut på er ikke den store hemmeligheten. Men så har jeg også mørke fantasier. Her er det sjeldent at jeg selv opptrer. Dette er fantasiene som kun tenner meg som fantasier, altså kun i teorien. De fleste personene her er navnløse, ansiktsløse. Straks de får en identitet blir det bare ekkelt. Dette er fantasiene som jeg aldri kunne funnet på å gjennomføre i praksis -- de tenner meg rett og slett ikke i det virkelige liv. Her eksisterer ikke samfunnets restriksjoner og tabu -- kun mine egne. Disse fantasiene er og forblir hemmelige -- bl.a. fordi folk flest ikke ville forstå dem. Ihvertfall ikke åpenlyst. Jeg synes det er helt greit at folk har sine egne mørke fantasier. Ingen av oss velger vårt eget tenningsmønster uansett, så det er ikke noe noen kan lastes for. Det er først når disse mørke fantasiene befinner seg på den vanlige siden at man kan kalles pervers. Som nevnt er det forskjell på harmløs pervers og farlig pervers, selv om også de harmløse perverse gjerne blir uglesett. Men så lenge det ikke er til skade for noen, må folk få gjøre hva de enn vil for meg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå