Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg har jobbet på 7-Eleven i over tre år, og jeg sier det bare:

Vi ler så vi griner av alle idiotene som ikke forstår at man setter koppen under tuten og trykker på "kaffe".

Takk, det var jo hyggelig. Da hadde jeg jo rett i mine mistanker da, at man er en dum idiot fordi man ikke skjønner hvordan man skal bruke den maskinen. Skjønner du hvorfor jeg startet denne tråden eller?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Vi ler så vi griner av alle idiotene som ikke forstår at man setter koppen under tuten og trykker på "kaffe".

Sympatisk.

Gjest Gjesta
Skrevet

Er det virkelig noen som klarer å lage et problem ut av å sette et beger under tuten og trykke "kakao", "kaffe med melk", "cappuccino", osv? Mulig at maskina ser fancy ut (det har jeg ikke tenkt over igrunn), men knappene er jo veldig tydelige og greie. Og dette er bonden i byen som snakker altså, kan telle på én hånd de gangene jeg har vært på en 7Eleven! :ler:

Gjest Gjest
Skrevet

Det mener jeg er dårlig av dere som jobber der. Står dere å ler av kundene bak ryggen dems istedenfor å yte service? Hva med å gå bort å hjelpe til?Selvom dere ansatte kan betjene denne maskinen i blinde, er det vel ikke sikkert at alle andre "ferskinger" klarer det.

Gjest Narnia
Skrevet

Jeg pleier å yte service først, og ler etterpå. Mange kunder blir flaue når de oppdager hvor enkelt det egentlig er å bruke kaffemaskinene. Dessuten vet jo vi som står bak kassa at kunden faktisk aldri har rett.

Men det er jo en kjensgjerning at det meste her i livet må læres, svært få blir verdensmestere ved første forsøk.

Gjest Gjest
Skrevet
Dessuten vet jo vi som står bak kassa at kunden faktisk aldri har rett.

Bra innstilling...

Gjest Gjest
Skrevet
Dessuten vet jo vi som står bak kassa at kunden faktisk aldri har rett.

:overrasket: Er det sånn serviceinnstilling man har for tiden. Det kan forklare en god del ja...

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg pleier å yte service først, og ler etterpå. Mange kunder blir flaue når de oppdager hvor enkelt det egentlig er å bruke kaffemaskinene. Dessuten vet jo vi som står bak kassa at kunden faktisk aldri har rett.

SO?

Det er ikke slik at alle kan alt. Tenk om jeg, som sykepleier skulle ledd av alle som kom inn på legevakten for bagateller, fordi de er usikre på hvordan de renser et helt vanlig skrubbsår?

Gjest Narnia
Skrevet

Nei alle kan ikke alt, det er derfor ting må læres som jeg sa.

Og at kunden aldri har rett er noe vi bak kassa vet, men ikke nødvendigvis praktiserer. (I alle fall ikke der jeg jobber, vi er da både høflige og hjelpsomme overfor kundene)

Skrevet
Og at kunden aldri har rett er noe vi bak kassa vet, men ikke nødvendigvis praktiserer.

Men bare det at dere faktisk tenker det, til tross for at kunden like gjerne kan ha rett, sier ganske mye.

Gjest Ninakanin
Skrevet

:hoho:

Fy søren så hårsåre folk var her da!!

Hør her, de fleste som jobber på 7-Eleven er i alderen 18-22 år. Å komme her og komme her og forvente at dette er en aldersgruppe som faktisk BRYR SEG om kundene er å tro på julenissen og verre ting :ler:

Vi står jo ikke og ler kundene opp i trynet! Vi viser hvordan det skal gjøres, smiler pent og sier "Ha en fin dag!" og vinker koselig adjø. Så snur vi oss og dunker huet i veggen og ber til Gud om at folk snart klarer å gjøre de mest elementære ting selv, sånn at man kan drive effektiv kundebehandling, få fylt på kjølen, satt på plass varer, vasket gulvet, vasket diskene, vasket pizzaskap, micro, stekeovn, gått med søppel, tatt viktige telefoner, registrert filmer, kostet utenfor, vasket vinduene og kaaaaanskje fått satt seg ned i den timebetalte lunsjpausen som gjør at du faktisk ikke HAR rett på pause og kan når som helst kalles ut i butikken igjen.

Yess.

Gjest Narnia
Skrevet

Flott sagt Ninakanin, helt enig med deg :klappe:

Skrevet
Så snur vi oss og dunker huet i veggen og ber til Gud om at folk snart klarer å gjøre de mest elementære ting selv, sånn at man kan drive effektiv kundebehandling, få fylt på kjølen, satt på plass varer, vasket gulvet, vasket diskene, vasket pizzaskap, micro, stekeovn, gått med søppel, tatt viktige telefoner, registrert filmer, kostet utenfor, vasket vinduene og kaaaaanskje fått satt seg ned i den timebetalte lunsjpausen som gjør at du faktisk ikke HAR rett på pause og kan når som helst kalles ut i butikken igjen.

Yess.

Er det noe annet kundene ikke klarer selv som dere må bruke så uforholdsmessig mye tid på enn denne kaffemaskinen?

Gjest Ninakanin
Skrevet
Er det noe annet kundene ikke klarer selv som dere må bruke så uforholdsmessig mye tid på enn denne kaffemaskinen?

Vel, med flere hundre solgte kopper kaffe i døgnet, sier det seg selv at man blir sliten når man til stadighet må hjelpe folk til noe de hadde klart selv om de hadde giddet å se på maskinen før de ber om hjelp.

Tror dette er samme type mennesker som bygger IKEA-møblene helt feil, og sjekker bruksanvisningen, først etter de har fått kjeftet litt på kundeservice.

Og ja, jeg har også måttet hjelpe folk med utallige andre rare ting.

Skulle tro folk satt hjemme på ræva hele dagen og ikke er vant til å gjøre ting sjøl!

Gjest Gjest
Skrevet

:ler:

Det er utrolig hva man klarer å lage en opphetet diskussjon av her inne på Kvinneguiden.

Gjest Ninakanin
Skrevet

Ja!

Bare fordi det kommer en eks-7eleven'er og forteller at JA, vi synes dere er hjernedøde, så tar folk helt aaaaav :ler:

So what!?

Det er sikkert en million ting dere kan kjempebra, som JEG ikke kan!!! :klaske:

Gjest Narnia
Skrevet

Folk spør om hjelp til mye rart.

F.eks. hvilken film de skal leie, hvilke lottotall de skal fylle inn, om jeg kan fylle opp kontantkortet deres, om jeg kan ringe kundeservice her og der, hva ditt og datt inneholder, om jeg kan poste brevene deres, veibeskrivelser osv.

:sprettoy:

Gjest Ninakanin
Skrevet

Jeg elsker spesielt dager som dette:

"Español, Señorita?"

"No, I'm sorry, I only speak English!"

"Si. Interlingua es le lingua auxiliar international de aspecto natural create pro satisfacer le necessitate de communication inter populos de linguas distincte?"

:overrasket:

Gjest Gjest
Skrevet
Folk spør om hjelp til mye rart.

F.eks. hvilken film de skal leie, hvilke lottotall de skal fylle inn, om jeg kan fylle opp kontantkortet deres, om jeg kan ringe kundeservice her og der, hva ditt og datt inneholder, om jeg kan poste brevene deres, veibeskrivelser osv.

:sprettoy:

Vel, du har jo valgt et servicezrke da, så da må du regne med å få mange merkelige spørsmål. Hvis det ikke passer deg, kan du jo finne deg en jobb uten kundekontakt.

Gjest Ninakanin
Skrevet
Vel, du har jo valgt et servicezrke da, så da må du regne med å få mange merkelige spørsmål. Hvis det ikke passer deg, kan du jo finne deg en jobb uten kundekontakt.

:hoho:

Det er ingen som VIL jobbe på 7-Eleven og Narvesen og Mix :hoho:

Vi gjør det fordi vi MÅ!!! Fordi det koster å leve, og vi sansynligvis driver med en utdannelse eller noe annet fornuftig i tillegg, men mååå ha penger til regninger og mat.

De som eier butikkene, DE har valgt å jobbe i service-yrker, og de tåler alle disse rare kundene!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...