Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før pleide jeg å kjøpe kaffe på 7-11. De hadde en sånn grei automat, bare sett en kopp under og trykk på en knapp for den typen kaffe du vil ha. Kaffen var faktisk ganske god også.

Men nå har jeg vært på 7-11 i to forskjellige byer i det siste, og begge stedene har de fått et sånt monster av en kaffemaskin, den ser ut som et romskip og det putrer og ryker fra diverse rør. Er det meningen at vi vanlige dødelige skal betjene denne selv? Jeg har ikke spurt betjeningen i frykt for å bli ledd ut... Kanskje det er mer vanlig å være barista-kokk enn det jeg tror :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest Jersey
Skrevet

hehe...Jeg skjønner akkurat hva du mener ;) Har droppa å kjøpe kaffe de siste gangene jeg har vært der :sjenert:

Gjest Gjest
Skrevet

Uff,ja jeg tør ikke prøve meg på den maskina.

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

eeeh... du trykker fremdeles bare på en knapp for hvilken type kaffe du vil ha og venter til den renner ned i pappkruset, så nei, du trenger ikke være barista for å kjøpe kaffe på 7 eleven. Men en må være i stand til å lese hva som står på knappene og så trykke på den rette ;)

Gjest Gjest
Skrevet
:ler: Første gang jeg skulle kjøpe kaffe etter at de fikk slik maskin sto jeg sikkert i 15 min og leste bruksanvisningen før jeg fikk kaffen. Men det er riktig det at du fortsatt bare trykker på en knapp. :)
Gjest Fruktfat
Skrevet

:ler: tilogmed JEG har klart å bruke den (det tok over et halvt år for jeg skjønte fjernkontrollen t tven t sambo...), og det var på 17mai med masse folk som stod og så på og venta på tur etter meg! er bare å trykke på en knapp ja.

jeg lurte mer på om jeg skulle betale før eller etter jeg hadde tatt kaffe jeg, da... ;)

Gjest Ninakanin
Skrevet

Jeg har jobbet på 7-Eleven i over tre år, og jeg sier det bare:

Vi ler så vi griner av alle idiotene som ikke forstår at man setter koppen under tuten og trykker på "kaffe".

Gjest gjest1
Skrevet

Vi ler så vi griner av alle idiotene som ikke forstår at man setter koppen under tuten og trykker på "kaffe".

Kanskje på tide med en enkel og forklarende lapp, selv om jeg skjønner at dere trenger underholdningen... ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Da kan du kanskje svare på om vi skal betale før eller etter?

Gjest LilSweetie
Skrevet

Det spiller ingen rolle ;)

Gjest Ninakanin
Skrevet
Kanskje på tide med en enkel og forklarende lapp, selv om jeg skjønner at dere trenger underholdningen... ;)

Det var det så var så sykt, vi hadde sikkert tre lapper hengende over hele maskinen til slutt, men folk ser ut til å være født uten hjerne likevel :ler:

Gjest Ninakanin
Skrevet

Så lenge du VET du har penger, så driter vi i om du betaler før eller etter. For din egen del kan det være lurt å trykke på kaffen først, og SÅ betale, og så hente kaffen. Så slipper du å stå der og telle sauer mens du venter på vidunderet.

Men å finne deg kaffe og så ta den "ooooj jeg har ikke dekniiing på kortet", bør du løpe fort ut så du ikke får kaffen i trynet ;)

Gjest StoreSky
Skrevet

Fint, da har jeg fått svar jeg også! haha

Men jeg klarte dog å trykke på kakao med melk når jeg skulle ha kaffe.. SKUFFELSEEEE :sjenert:

Gjest Aethra
Skrevet

Maskinen deres er ganske enkel, tross "lure-komplekst"-utseende, men kaffen på 7-11 er blitt veldig middels dessverre. :grine:

Skrevet
Men å finne deg kaffe og så ta den "ooooj jeg har ikke dekniiing på kortet", bør du løpe fort ut så du ikke får kaffen i trynet ;)

Dersom det er vanlig kundebehandling på 7-11 har dere et problem. For ikke snakke om at det faktisk er dere som privatpersoner som risikerer straff for å skade andre. (Hva heter det? Legemsbeskadelse? Legemsfornærmelse? Noe sånt).

Gjest Ninakanin
Skrevet
Dersom det er vanlig kundebehandling på 7-11 har dere et problem. For ikke snakke om at det faktisk er dere som privatpersoner som risikerer straff for å skade andre. (Hva heter det? Legemsbeskadelse? Legemsfornærmelse? Noe sånt).

:klappe:

Og du trenger sårt et lynkurs i "humor", "ironi" og "billedbruk"!!

:ler:

Skrulle.. Trodde du virkelig at vi hiver 98 grader varm kaffe i trynet på folk?!

Skrevet
Skrulle.. Trodde du virkelig at vi hiver 98 grader varm kaffe i trynet på folk?!

Vel.... Jeg var innom en 7-11 i dag og skulle kjøpe kaffe. Hadde aldri vært innom akkurat den filialen, men gjør som jeg pleier. Finner kopp og skal til å trykke (pleier det før jeg betaler så går alt så mye fortere) og da kommer en ansatt løpene i full fart og kjefter så jeg følte meg 5 mm høy. :frustrert: Jeg kunne ikke bare komme å forsyne meg nei - jeg måtte jo betale for kaffen...... Jada sa jeg - jeg har ikke forlatt butikken enda, men jeg gjør det nå. Og da fikk jeg kjeft på nytt for ikke å ha betalt kaffen. Jeg hadde jo ikke engang rukket å trykke på knappen!!! :frustrert::frustrert:

Så jeg ville vel ikke bli veldig forbauset over å få varm kaffe i trynet på den 7-11 filialen i hvertfall.....

Gjest Ninakanin
Skrevet

Hos 7-Eleven har desverre kunden aldri rett... ;)

Nei men seriøst, vi blir skada i hodet vi som jobber der, for 90 prosent av kundene våre er fylliker, rusmisbrukere eller frekke fjortiser i helgefylla.

Gjest Gjest
Skrevet
Hos 7-Eleven har desverre kunden aldri rett... ;)

Nei men seriøst, vi blir skada i hodet vi som jobber der, for 90 prosent av kundene våre er fylliker, rusmisbrukere eller frekke fjortiser i helgefylla.

Skal det gå utover alle kunder av den grunn :overrasket: ???????

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...