Gå til innhold

Revnet strech jeans


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg har en HELT ny jeans i stretch (ikke vasket en gang!), kjøpt i utlandet (kan ikke byttes). Den revnet plutselig litt ca 10 cm nedenfor lommen bak, på det ene låret.

Hvordan er den beste måten å fikse det på?

Faen ass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Revnet den i sømmen eller på selve stoffet? Er det på sømmen på innsiden av lårene, vreng buksa, sy sik-sak-søm, helst med elastisk søm (må min maskin er den merket med oransje). Er det på sømmen på utsiden, sy rettsøm slik at hullet + litt over og under er tettet igjen. Dersom det er på selve stoffet er nok det letteste å legge en liten lapp under (altså på innsiden av benet) og sy så pent som mulig over denne. Det vil synes, men det gjør jo et hull også...

Et alternativ er å kjøpe en lapp på en sybutikk/knappebutikk som kan strykes på og hindrer at den revner mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Dersom det er på selve stoffet er nok det letteste å legge en liten lapp under (altså på innsiden av benet) og sy så pent som mulig over denne. Det vil synes, men det gjør jo et hull også...

Et alternativ er å kjøpe en lapp på en sybutikk/knappebutikk som kan strykes på og hindrer at den revner mer.

Det er i selve stoffet. Takk for tips, det skal jeg gjøre. Men bør jeg da sy over selve revnen i tillegg til å sy på lappen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du tenker på å feste en lapp på innsiden av buksen må du sy over revnen også, ja. Ellers vil trolig hullet bli større (i alle retninger). Du må "stoppe" revnen. Tett sik-sak-søm i stretchsøm synes jeg blir mest holdbart.

Dersom du tenker på lapp du kan sy/stryke på vet jeg ikke helt. Det vet de helt sikkert i butikken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...