Gå til innhold

Tips til kaker som kan fryses


yvoesp

Anbefalte innlegg

Kan egentlig "alt" av kaker fryses?

Sjokoladekaker, hvetedeiger osv

Har stor familie og mer enn nok å gjøre før selskapet. Pleier å lage sjokoladekake, kransekake og lefser på forhånd og fryse det ned, men hva annet kan jeg gjøre det med?

Risboller: hvor lenge er disse holdbar når de er i kjøleskap/ står kaldt?

Ikke for det- om jeg lager de for tidlig før selskapet, så er det to barn og en mann som snikspiser :ler:

Hva pleier dere å fryse ned for å ha til eks. gjester som plutselig kommer på besøk? Opptiningstid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det meste kan fryses. Nøttebunner og sukkerbrød er jo ypperlig, og så kan du fylle med akkurat det du vil. Gjærbakst er også helt fint å fryse. Risboller holder seg i allefall veldig lenge i kjøleskap. Jeg pleier ikke å ha særlig kaker i fryseren, men det er mest fordi jeg er så glad i å bake at det ikke er noe problem å bake når det trengs og har aldri hatt så store tilstelninger at jeg har trengt å bake på forhånd og fryse.

Denne kjempegode sjokoladekaken kan fryses med glasur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste kan fryses. Nøttebunner og sukkerbrød er jo ypperlig, og så kan du fylle med akkurat det du vil. Gjærbakst er også helt fint å fryse. Risboller holder seg i allefall veldig lenge i kjøleskap. Jeg pleier ikke å ha særlig kaker i fryseren, men det er mest fordi jeg er så glad i å bake at det ikke er noe problem å bake når det trengs og har aldri hatt så store tilstelninger at jeg har trengt å bake på forhånd og fryse.

Denne kjempegode sjokoladekaken kan fryses med glasur.

Vet du om sukkerbrød er lettere å dele etter å ha vært i frysen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hedda Gabler

Ja, særlig hvis de er ikke er helt opptint ennå.

Jeg pleier å bake suksesterte og fryse ned. Den er mettende og like god etter frysing. Pynter den når den har tint opp.

Eplekaker og andre formkaker er også greit å fryse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iskake  :)  alltid en suksess!

Ja, daimkake er kjempegodt syns jeg.

Nøttebunn med fløteis med daimbiter i oppå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mor lager alltid ripskake. En slagt iskake..

Har nesten alltid en slik i fryseboksen.

Den er kjempegod...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...