Gå til innhold

hjertet, nye metoder?

Fremhevede innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Min far ble innlagt på sykehus tidlig fredag. Han hadde et stort infarkt for femten år sia, mest av det var min feil fordi jeg kjeftet på han..., men heldigvis var han ikke alene da han fikk symptomene, men nå fredag ble han i klammer igjen.

Det skal MYE TIL FØR DEN STABUKKEN RINGER LEGEN... men da var han så syk at han ringte ambulanse selv.

Hva går de nye metodene ut på? Dvs å blokke opp årene i hjertet. Halve hjertet hans er skadet i 93, bortsett fra hans store hjerterom da, men...

Jeg er usikker hvilket hjertekammer som er mest rammet, men pleieren i sted sa at de hadde klart å åpne opp i dag, og satt inn et filter. Han bor i utlandet så jeg forstår ikke alt de sier...

Hva betyr det?

At de klarte åpne.... via å gå gjennom armen osv.

Han har ikke høyt kolestrol, og ikke høyt blodtrykk.

Nå har han ikke røkt siden han ble innlagt men han lovte meg ingenting ang det, og jeg presser ikke folk. Jeg spurte bare hva han hadde tenkt å gjøre med røykinga si...

Han mener han skal dø med støvlene på, det sa han ikke nu, men... jeg kan ikke styre en mann eller et annet menneske.

Men hva betyr all denne termologien?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet
Min far ble innlagt på sykehus tidlig fredag. Han hadde et stort infarkt for femten år sia, mest av det var min feil fordi jeg kjeftet på han..., men heldigvis var han ikke alene da han fikk symptomene, men nå fredag ble han i klammer igjen.

Det skal MYE TIL FØR DEN STABUKKEN RINGER LEGEN... men da var han så syk at han ringte ambulanse selv.

Hva går de nye metodene ut på? Dvs å blokke opp årene i hjertet. Halve hjertet hans er skadet i 93, bortsett fra hans store hjerterom da, men...

Jeg er usikker hvilket hjertekammer som er mest rammet, men pleieren i sted sa at de hadde klart å åpne opp i dag, og satt inn et filter. Han bor i utlandet så jeg forstår ikke alt de sier...

Hva betyr det?

At de klarte åpne.... via å gå gjennom armen osv.

Han har ikke høyt kolestrol, og ikke høyt blodtrykk.

Nå har han ikke røkt siden han ble innlagt men han lovte meg ingenting ang det, og jeg presser ikke folk. Jeg spurte bare hva han hadde tenkt å gjøre med røykinga si...

Han mener han skal dø med støvlene på, det sa han ikke nu, men... jeg kan ikke styre en mann eller et annet menneske.

Men hva betyr all denne termologien?

http://www.rikshospitalet.no/pasientinfo/a...47&nPubID4=2128

Les her. sist jeg tok angiografi måtte de også blokke. Går veldig fint, man er oppegående i løpet av et par timer

Gjest gjest1
Skrevet (endret)

Jeg tror de pleier å gå inn i en vene i låret/lysken og så blokker de ut -utvider åren- ved å legge inn en stent - et slags plastrør av netting som utvider seg til å passe langs med åreveggene slik at åren holdes åpen.

Fant en link på rikshospitalet-sidene jeg også med bilde av stent:

http://www.rikshospitalet.no/pasientinfo/a...47&nPubID4=2128

Endret av Rosin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...