Gå til innhold

lånetelefon, hva kan jeg kreve?


Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest gjesta

leverte telefonen min til rep på elkjøp og fikk en lånetelefon uten kamera, mms og til og med uten fargeskjerm! Og den jeg leverte var en samsung d600. KJipt!

mener å ha lest at lånetelefonen skal ha de samme tingene som den andre jeg leverte, men finner det ikke igjen. Pleier å ha ganske god husk, så skjønner ikke helt at jeg sakl ha tatt det ut av løse lufta heller.

Han på elkjøp sa jeg hadde krav på en som kunne ringe og sende mld med. Var jo det jeg fikk...

noen som tilfeldigvis jobber hos forbrukerombudet og vet dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber ikke der, men du har rett. Jeg leste meg opp litt før jeg gikk for å levere inn min telefon, slik at jeg visste hva jeg hadde rett på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Har jeg??

ble litt sur da selgeren skikkelig arrogan svarte at jeg abre hadde krav på det aller nødvendigste. Fikk meg til å tvile.

Har du en link til en eller annen side hvor det står?

hadde vært så fint å tatt med til de. av prisipp, får jo ikke tlf raskere tilbake men, liker ikke selgere som er sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I paragraf 30 står det at du har rett på erstatningsgjenstand. Det står ikke noe om at den skal være tilsvarende (kan jeg virkelig ha husket feil?). Men de i butikken kan ikke vite om du bruker telefonen først og fremst som kamera, radio eller annet. De kan ikke bestemme hvilken av egenskapene som er viktige for deg. Du kan jo argumentere med det. Hvis du gidder, da, det er jo ikke så lenge telefonen din blir borte. Men det er alltid gøy med en liten butikkrangel :sjarmor: .

Du kan jo spørre hvor i forbrukerkjøpsloven det står at du bare har rett på en telefon til å ringe og sende sms med. Så kan du jo vise til at det ikke står i paragraf 30, som omhandler temaet. Da tror de sikkert at du har kjempesnøring på hele loven, og gir seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjesta

takk skal du ha :) fant heller ikke der det sto, men finner du det igjen senere så gjerne post det her. Så printer jeg det ut og viser dem når jeg henter telefonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende det ikke står likevel. Men du kan jo printe ut paragraf 30, for det står ikke noe som gir dem rett heller. Så er det bare å argumentere i vei som best du kan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
leverte telefonen min til rep på elkjøp og fikk en lånetelefon uten kamera, mms og til og med uten fargeskjerm! Og den jeg leverte var en samsung d600. KJipt!

mener å ha lest at lånetelefonen skal ha de samme tingene som den andre jeg leverte, men finner det ikke igjen. Pleier å ha ganske god husk, så skjønner ikke helt at jeg sakl ha tatt det ut av løse lufta heller.

Han på elkjøp sa jeg hadde krav på en som kunne ringe og sende mld med. Var jo det jeg fikk...

noen som tilfeldigvis jobber hos forbrukerombudet og vet dette?

ja, jøss det er sikkert krise om en ikke har fargeskjerm og kamera på mobilen.

vet du, du har et luxusproblem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

jaja, du har altfor mye fritid. Dersom jeg tar feil så si det da, men det var ike telefonen som var det store problemet, heller arogante selgere på elkjøp. Jeg får jo telefonen igjen og klarer meg så lenge,men er kjipt at man kun får det aller minste.

du som mener jeg har et luxusproblem, du har vel en sliten gammel telefon eller?

svar skikkelig da, når folk lurer på ting på forumet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

glemte å skrive at da jeg så det ikek var fargeskjem på telefonen ble jeg litt sjokkert fordi telefonen var helt ny og derfor trodde jeg alle nye telefoner hadde fargeskjerm. og kameraet bruker jeg veldig mye på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Du har ikke rett på å få låne tilsvarende gjenstand som du leverer inn. Det du har rett på er en telefon med grunnleggende funksjoner(altså i praksis en telefon som du kan ringe med).

Selv leverte jeg inn en P900 og fikk en 3410 i bytte. Snakker om tur tilbake til steinalderen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok desverre sant at du ikke har krav på en lik tlf....

En mobil sin primær oppgave er å snakke i. Det er også nesten "umulig" å pålegge alle butikkene å ha 50 forskjellige låne-telefoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjesta

jaja kjipt det da, men lurer på hvor jeg har lest det, og isåfall hvilken sammenheng det var i. Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...