BK Skrevet 8. januar 2003 #21 Skrevet 8. januar 2003 Hei Ann Forup lurer bare på om du husket hva som var grunnen første gang du måtte sitte igjen?
Ann Forup Skrevet 8. januar 2003 #22 Skrevet 8. januar 2003 jeg husker desværre ikke hvorfor jeg skulle sidde efter første gang men den aller første gang var dengang jeg skulle holde mig væk fra skole i 3 dage fordi jeg rækte tunge af læren og det var vist i 3 klasse
Gjest Anonymous Skrevet 27. april 2003 #23 Skrevet 27. april 2003 Er det andre som har fått melding hjem?
Gjest Starya Skrevet 27. april 2003 #24 Skrevet 27. april 2003 Aldri melding, aldri gjensitting, veldig sjeldent skjenn. Jepp, jeg var en engel. Jeg er nå egentlig mest nysgjerrig på hvorfor gutten spør, jeg..
Gjest Zalomine Skrevet 2. juli 2003 #26 Skrevet 2. juli 2003 Jeg har aldri fått melding hjem nei, det kan jeg slett ikke huske. Jeg husker noe om at vi fikk kjeft for å ha kasta snøball mot en vegg (få år etter ga de opp og malte blink der....) men jeg trur ikke vi fikk melding. Egentlig var jeg "englebarn" jeg. Har aldri skulka en time, andri droppa leksene (glemte det en gang på vgs, men grunnet min "plettfrie vandel" fikk jeg ikke anmerking da jeg sa at boka dessverre var blitt igjen hjemme, men lovet å levere neste dag. Leverte neste dag, og ingen klaget på det nei) Jeg var ei pliktoppfyllende lita jente jeg. Meldingsboka mi, den er ganske full da, men det var meldinger fra hjemmet TIL skolen, om at jeg skulle være borte fra skolen grunnet en legetime, en tannlegetime, trekke ei tann, en legetime, en tannlege, trekke to tenner, tannlege, etterjsekk etter tanntrekking, og en legetime til, samt alle synstestene da! Men jeg var den som SKULLE gå på skolen, selv om jeg ikke var helt frisk. Falt meg ikke inn å benytte muligheten til å få være hjemme. Derfor trodde alle på meg når jeg VAR syk også da. Jeg kunne være på skolen en dag, borte den neste, når det var en stor prøve, og tilbake dagen etterpå, og ingen tvilte på at jeg hadde vært syk (dette GJORDE jeg i 8. klasse. Jeg var syk, men prøvde å gå på skolen, det gikk sånn ca annenhver dag, men da ble jeg dårligere neste dag...) Jeg kunne glatt sagt til mamma "jeg er syk, jeg orker ikke skolen", og fått melding uten at hun tvilte, men det gjorde jeg altså aldri. Men, en gang utnyttet jeg altså mitt "gode rykte" når jeg hadde glemt leksa. Kan love en ting, resten av klassen ville fått anmerkning for ikke å ha gjort leksa, men hun "visste" at jeg hadde gjort den. Forøvrig ble jeg litt slappere på vgs, gjorde leksene i friminuttet før timen, samarbeide med han jeg satt sammen med, vi gjorde havlparetn hver, og så med hverandre, men ingen mistenkte oss for noe slikt. Jeg fikk skryt for å ha vist GOD INNSIKT i en stil jeg skrev klokka 2 om natta, på senga, en gang også jeg, fordi jeg hadde glemt av den. følte selv når jeg leste den neste morgen at den var bare tull, men læreren likte den. Så nei, igjensitting eller meldinger hjem, det har jeg nok ikke fått.
Tjorven Skrevet 3. juli 2003 #27 Skrevet 3. juli 2003 Jeg var nok et lite "englebarn" da jeg gikk på skolen (sånn som alle de andre jentene i klassen også var), og har aldri fått noen tradisjonell melding med hjem. Men vi hadde en ordning med rosmeldinger og rismeldinger på barneskolen. De som hadde oppført seg bra fikk rosmelding med klistremerker og greier. Når man hadde 4 vanlige rosmeldinger, fikk man en stoooor 5. rosmelding. Det var kjempestas og alle jentene fikk bestandig dette. Gutta fikk alltid rismeldinger fordi de varså rampete, bortsett fra en som alltid fikk rosmelding sammen med jentene. Han synes ikke det var sååå gøy som oss...særlig ikke da han ble kåret til klassens løve av lærinnen vår fordi han oppførste seg så bra.
Gjest Vega Skrevet 3. juli 2003 #28 Skrevet 3. juli 2003 Jeg var stort sett grei, men ikke i sjette og syvende. Fikk da en ny lærer - byttet skole, og rektor var også en grinete en som burde jobbet i det militære. Jeg som nykommer fikk skylda for å ha påvirket halve skolen til å begynne å røyke, være frekk osv. Det var bare tull, jeg røyket ikke akkurat da. Dessuten fikk jeg høre at de som begynte som ny på skolen året før, også hadde fått skylda for å påvirke bygdeungdommen negativt... Jeg fikk melding med hjem - men jeg husker ikke om hva. Fordi jeg kunne forfalske mine foreldrers underskrift, så gjorde jeg det. Men jeg husker at jeg måtte sitte igjen to ganger, og at jeg fikk nedsatt oppførselskarakter. I sjuende fikk vi ny lærer - da var det bare rektor jeg kranglet litt med. Året etter fikk vi ny rektor - og konfliktene forsvant.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå