Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Jeg bare lurte på hvordan jeg skal utsette mensen med trionetta p-piller? Skal jeg fortsette å ta du gule, eller skal jeg hoppe over de hvite og begynne på nytt brett forfra igjen?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

KUN de gule kan brukes. De andre gir ikke god beskyttelse hverken mot mellomblødning eller at eggløsningen fortsatt blir undertrykket godt nok.

Skrevet

når du kommer til uka med "placebo" tabeletter,så hopper du over dem og begynner rett på et nytt brett.

Gjest Gjest
Skrevet
når du kommer til uka med "placebo" tabeletter,så hopper du over dem og begynner rett på et nytt brett.

Og få stor sjanse for å ende opp med mellomblødninger, eller eggløsning og dermed høyere sjanse for graviditet.

Var en tråd for en stund siden om akkurat samme tema hvor det er enkelt og greit forklart hvorfor det kun er de gule som er “trygge å hoppe over med http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=171408&hl=

Det står også i utsettelsesoppskrift i felleskatalogen:

Utsettelse av menstruasjonen: 21 tabletter: Fortsett på de siste 10 aktive tablettene (de gule) på et nytt brett uten den vanlige tablettfrie perioden. 28 tabletter: Placebotablettene på påbegynt brett utelates. Det startes deretter direkte på de 10 siste aktive tablettene (de gule) på et nytt brett. Utsettelsen kan fortsette i maks. 10 dager inntil de gule tablettene på det nye brettet er brukt opp. Regelmessig inntak gjenopptas etter vanlig 7 dagers tablettfri periode (for 21 tabletters brett) eller placeboperiode (for 28 tabletters brett).

Skrevet

Det er feil.

Med trionetta (ogde fleste andre trifasepiller) er det IKKE slik man gjør det, det der gjelder for enfasepiller.

for trionetta er det som tidligere beskrevet bare de gule pillene som brukes for å utsette mens. IKKE DE ANDRE!

Og når felleskatalogen siteres bør man vel ikke være i tvil.

for all del, KUN DE GULE!

Gjest Gjest
Skrevet

Er det rart mange blir gravide når de går på pillen?

også bare ooooops... P piller er faaen ikke sikkert assaaaa

Skrevet

:bukke:

Tusen takk for hjelpen.

:)

Klem fra malin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...