Gå til innhold

svie etter sex

mmartinee

Anbefalte innlegg

har et problem jeg. noen dager etter sex begynner det å svi i underlivet. føles som jeg må tisse hele tiden, og når jeg gjør det så svir det noe fryktelig. jeg har en mistanke om at jeg hatt fått noen risp i nærheten av urinrøret. av og til kommer det bittelitt blod når jeg tisser. var i hverfall våt nok under sexen, og det var ikke for trangt. noen som vet hva dette er eller hva jeg kan gjøre med det?? skjedde nemlig forrige gang jeg hadde sex også.. plangsomt.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Det er nok urinveisinfeksjon. Jeg har hatt akkurat de samme symptomene som deg. Ikke uvanlig med blod. Gå til lege (eller legevaktren nå i julen)! Det blir verre og vondere jo lenger du venter. Du får en fem dagers antibiotikakur som tar knekken på dette, og, joda, du kan drikke alkohol under kuren, så julens festligheter vil ikke påvirkes av dette.

Grunnen til at det svir ekstra etter samleie, er nok at du får sæd inn i urinrøret, og det er ikke bra når en har infeksjon. For øvrig bør du alltid tisse etter samleie slik at evt. sæd blir skylt ut, det forebygger infeksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det kan være både sopp, risp eller urinveisinfeksjon.

Ta med urinprøve til legen, da de vil stixe den for å se etter utslag på endel stoffer som tyder på UVI.

Hvis det er et risp bør du unngå sex til det har grodd helt, ellers vil det sprekke opp. Hvis det er sopp får du antagelig beskjed om å prøve canesten vaginalkrem.

Men det høres ut som UVI etter symptomene å dømme, men for sikkerhets skyld, ta med en urinprøve til legen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...