Litt Lost Skrevet 9. juli 2006 #1 Skrevet 9. juli 2006 Tid for merking av klær og utstyr som brukes i barnehagen. Gjelder dette alle klær? Eller stort sett bare yttertøy? Hva gjør dere?
Sun Mei Skrevet 9. juli 2006 #2 Skrevet 9. juli 2006 Nei, merk alle klær. Alle sokker, truser osv. Absolutt alt. Og ikke merk bare den ene av to sokker i ett par Det er enkelt å bare skrive initialene til barnet inni klærne
liv Skrevet 9. juli 2006 #3 Skrevet 9. juli 2006 Mer alt ja! Ink truser og sokker! Unger tar av seg det utrolige. Opplevde at to jenter på 3 kranglet om hvem sin truse det var. (De hadde kledd av seg begge to). Akk så mye raskere den kranglen kunne vært avgjort om vi hadde vist hvem sin truse det var.
Gjest lilletroll Skrevet 9. juli 2006 #4 Skrevet 9. juli 2006 Ja alt!! Det er nesten viktigere å merke jo lenger INN mot kroppen du kommer, for yttertøyet kjennes jo som regel igjen, men prøv å plassere en bortkommen truse til rett barn Jeg har erfart at ALT jeg har glemt å merke forsvinner På sommerfesten i bhg lå alt gjenglemt umerket tøy utover benker og bord......det var GIGANTISKE mengder med tøy som kunne vært hos rettmessig eier om det var merket. (Det var nok til å bekle et middels stort u-land..)
Krista83 Skrevet 9. juli 2006 #5 Skrevet 9. juli 2006 Nå går ikke jeg i barnehagen, men likevell så merker jeg alle mine jobb tskjorter og gensere. Ting jeg ikke har rett på huden bruker gjerne mer enn en gang og lar dem være igjen på jobb. Har flere ganger kommet på jobb og klærne mine være borte. Så ja, merk alt!
Lucky? Skrevet 9. juli 2006 #6 Skrevet 9. juli 2006 Merk alt!! Jeg jobber i barnehage, og det er nesten umulig å holde styr på klær til 18 unger Yttertøyet er som liv sier lett å kjenne igjen, men merk alt!!
*Emma* Skrevet 9. juli 2006 #7 Skrevet 9. juli 2006 Må innrømme at eg er slapp m merking. Men jeg merker det som er "VIKTIG for meg". Betyr ikke så mye om jeg mister en truse eller et par sokker som ei ytterjakke liksom....
Varja Skrevet 9. juli 2006 #8 Skrevet 9. juli 2006 Er ikke alltid jeg klarer å følge opp med merking av alt, men jeg prøver. Jeg er nemlig redd for at datteren min plutselig skal stå uten sokker en dag fordi hun har sparket av seg par nr. 2 på en annen avdeling. Eller uten votter fordi hun har lagt det ene paret på plassen til Mia og det andre hos Gabriel og ingen finner noe!
Gjest Gjest_anneliane_* Skrevet 9. juli 2006 #9 Skrevet 9. juli 2006 Jeg har merket alt som barna har hatt med i barnehagen, og på skolen. På skolen har jeg da funnet etter en laaang stund klær som det sto navnet på barnet mitt, som jeg ikke ante at vi eide.. Det er lurt å merke alt, fort gjort å glemme hva de har av skiftetøy, dersom det ikke blir noe særlig brukt
*Emma* Skrevet 9. juli 2006 #11 Skrevet 9. juli 2006 Jeg skriver med sprit tusj på lappene.... Har sånne lapper til å stryke på men jeg hater å stryke...
Sun Mei Skrevet 9. juli 2006 #12 Skrevet 9. juli 2006 Med egnede merkelapper som du får bestilt, eller rett og slett initialer på vaskelappen. Og i mange klær nå så er det faktisk et felt for å skrive barnas navn på
F&b Skrevet 9. juli 2006 #13 Skrevet 9. juli 2006 Merk alt!! Jeg jobber i barnehage, og det er nesten umulig å holde styr på klær til 18 unger Yttertøyet er som liv sier lett å kjenne igjen, men merk alt!! ← Enig med deg Jeg jobber også i barnehage med 26 barn, håpløst å finne ut hvem som eier spessielt truser/strømpebukser osv uten navn Ligger alltid masse flotte klær i kurven uten navn, det merkelige er at det er sjelden noen savner det! Blir MYE tøy xtra skift til oss i b-hagen eller til frelsesarmeen da! Merk ALT!!
Litt Lost Skrevet 10. juli 2006 Forfatter #14 Skrevet 10. juli 2006 huffda.... Ikke det svaret jeg håpet på Får sette i gang med massiv merking
Gjest Apple- på jobb Skrevet 10. juli 2006 #15 Skrevet 10. juli 2006 Du får kjøpt en tøymerkingstusj som holder i vask etter vask! Det reduserer behovet for strykemerker. Når du skal stryke, får du tinge plassen foran tv'n, det gjør jeg (jeg hater også å stryke). Det er jo ikke så ofte man trenger å stryke i nye lapper, heldigvis...
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2006 #16 Skrevet 10. juli 2006 Må innrømme at eg er slapp m merking. Men jeg merker det som er "VIKTIG for meg". Betyr ikke så mye om jeg mister en truse eller et par sokker som ei ytterjakke liksom.... ← Nei, men det er uansett lite miljøvenlig å stadig miste sokker og truser. Dessuten tror jeg barnehagepersonell ville satt pris på å slippe å lete etter hvem sin truse det er. De prøver jo gjerne selv om det er umerket. Til slutt blir det vel samlet opp og kastet / levert til fretex en gang i året. Det er vel ikke det personalet skal bruke tid og krefter på.
Lipstick Skrevet 10. juli 2006 #17 Skrevet 10. juli 2006 Og merkelapper kan dere for eksempel bestille HER
Gjest Mirax Skrevet 25. juli 2006 #18 Skrevet 25. juli 2006 Hei! Ser dere har oppe tema merking av klær. Jeg er selv mor til 2 barn, og jobber i barnehage. For de som jobber i barehage er det tungt når klær ikke merkes, og vemmelig når foreldrene etterlyser klær og matbokser/termoser osv. Som mor har jeg brukt tusj på klær fra H&M hvor det står name, og stryke merker på alt annet tøy. Men disse lappene faller jo rett som det er av i vasken. Er det noen der ute som vet hvor man får tak i broderte merkelapper. Syr nemlig gjerne på navnelappene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå