Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2006 #1 Skrevet 9. juli 2006 Uff jeg er så lei.. Jeg er så plaget med urinveisinfeksjoner... Får det ca hver 3 måned.. Virker nesten som det kommer regelmessig... Jeg gjør alt som man skal,. holder meg varm, drikker surt, drikker mye, tisser etter samleie osv osv. Men det kommer likevel. Tranebær fungerer heller ikke. Den har visst bare virkning på infeksjoner forårsaket av E coli bakterier så det er vel kanskje ikke det jeg har... Man kan jo få det av andre tarmbakterier eller bakterier fra huden. Jeg har selexid liggende. Får ha det av legen siden jeg får det så ofte. Jeg får veldig kraftige infeksjoner.. gjør DRIT vondt og jeg tisser alltid blod. Så derfor sender de aldri inn urinprøve til dyrkning.. selexiden dreper alltid bakteriene.. Men jeg skulle egentlig likt å vite hva bakterier som er der..for da kan jeg jo få en viss anelse om hvorfor jeg får det.. (om det er fra tarm, hud osv) Det skal jeg gjøre neste gang! Er nettopp ferdig med en kur nå på 3 dager. Var enormt dårlig denne gangen.. aldri vært så ille før... jeg så bare prikker når jeg så ut i luften, føltes som jeg var shita full! Jeg skalv og var så kvalm at jeg kastet opp.. Forferdelig. Sitter å har litt småsvie enda også Uff... Er det noen som noen gang har blitt kvitt dette for godt?! En gang jeg var hos legen (vikaren for legen min.. legen var sykemeldt) så spurte jeg om jeg ikke burde fått en sjekk på hvorfor jeg fikk dette så ofte.. om det var noe galt med uriveiene eller noe. Men han sa bare at jeg ikke hadde det ofte nok til at jeg trengtes å sjekkes. Okeeei liksom! hver 3 måned er ikke ofte nok? OK! Noen som har fått sjekket uriveiene her? og fått forklaring på problemet? Noen som har prøvd alternativ behandling? akupunktur og lignende? Vurderer det! Jeg orker bare ikke slite med dette mer..!
Spoven Skrevet 9. juli 2006 #2 Skrevet 9. juli 2006 Jeg har ikke noen gode råd, men jeg tror nok jeg hadde bestilt time hos fastlegen og krevd nærmere undersøkelser og utredning. De kan ikke akkurat nekte deg, selv om enkelte leger har en "vet bedre enn du-holdning". Når du endatil tar alle forhåndsregler og likevel får det og må gå på kurer stadig vekk, og har det så ille når du får det, da bør du virkelig kreve en utredning!
Saeria Skrevet 9. juli 2006 #3 Skrevet 9. juli 2006 Enig med Spoven. Et annet alternativ er rett og slett å bytte fastlege.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 9. juli 2006 #4 Skrevet 9. juli 2006 Du har krav på utredning, og legen burde ha henvist deg til røntgen av nyrene dine for lenge siden. Før han prakker på deg mer antibiotika burde han ha funnet ut at det ikke ligger misdannelser e.l liknende bak dine plager. Jeg har også vært mye plaget, men har vært frisk det siste halve året. Har variert mellom Trimetoprim og Selexid, og har også Trimetoprim liggende i tilfelle jeg får UVI. Dersom du har brukt Selexid flere ganger må du nok regne med å ta en kur over flere dager enn før, men det skal legen din sjekke. Sist jeg brukte Selexid brukte jeg det i fem dager.
Mona:) Skrevet 11. juli 2006 #5 Skrevet 11. juli 2006 Jeg hadde urinveisinfeksjoner ca annahver-hvar tredje uke i ett og ett halvt år, og var mye plaget. Jeg fikk feber og var slapp og dårlig hele tiden, men fikk ikke de store smertene før det gikk oppover til nyrene (noe som skjedde flere ganger). Legen var håpløs og ga meg bare antibiotika som jeg ble immun mot. Jeg gjorde også alt det "riktige" jeg fikk beskjed om. Til slutt kontaktet jeg en privat lege og ble sendt på undersøkelser. Jeg tok røngten av nyrene, "tissetest" og fikk ett kamera som var VEL stort for ett urinrør pressa oppi der..og de fant ingenting..ett halvt år etter det, så slutta jeg å få urinveisinfeksjon, og har ikke hatt det siden. Du bør få sjekka OM det er noe (forlang mer enn røntgen av nyrene), og er det ikke det så må du bare vente til det går over rett og slett
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå