Gjest gjest1 Skrevet 9. juli 2006 #1 Skrevet 9. juli 2006 Jeg skulle på jobbintervju sist uke, men det har blitt usatt. Ser fram til å få intervjuet overstått. Jeg vet ikke om det må brukes egen bil i jobben. Jeg sendte en åpen søknad til hun som skal intervjue meg, så jeg vet ikke hva de forlanger. Jeg trodde jeg først hadde søkt direkte på stillingen. Men alle jobber jeg har søkt på, så har jeg tatt vare på stillingsannonsen. Det har jeg ikke gjort her og jeg kan ikke huske denne stillingsannonsen. Jeg har ikke bil. Jeg har ikke råd til å kjøpe meg bil. Samboeren har bil, men jeg vil ikke bruke hans bil i jobb (av forskjellige grunner), ingen kan forlange at jeg skal skaffe meg bil eller bruke hans bil. Når jeg leser stillingsannonser og det står at de må ha egen bil, så søker jeg ikke. Så lenge jeg har sendt en åpen søknad, så vet jeg ikke hva som kreves fra arbeidsgiver. Bør jeg kontakte arbeidsgiver på forhånd og spørre om bilbruk eller bør jeg vente til intervjuet å så si jeg ikke har bil? For jeg (og samboeren) tenker litt slik at; dersom de gjerne vil ha meg, men jeg har ikke bil, så kan det være at kommunen ordner bil til meg. Det har skjedd andre plasser. Hva ville du ha gjort?
Grooo Skrevet 9. juli 2006 #2 Skrevet 9. juli 2006 Tja... Alltid fint med "intervjutrening", er det ikke? Så med mindre det passer deg dårlig, at du må ta fri fra nåværende jobb, reise langt etc. så hadde jeg vel bare reist på intervju tror jeg.
Gjest gjest1 Skrevet 9. juli 2006 #3 Skrevet 9. juli 2006 Jeg har 5 min å gå opp til der intervjuet skal holdes. Kanskje greit å ta med for treningens skyld!! Da venter jeg til intervjudagen.
Usikker Skrevet 9. juli 2006 #4 Skrevet 9. juli 2006 Møt opp du - du kan da ikke tape noe på det. Lykke til
abelille Skrevet 11. juli 2006 #5 Skrevet 11. juli 2006 Jeg ville også ha ventet til intervjuet med å ha sagt noe. Det kommer jo litt an på hva slags stilling du søker. Ikke alle kommunalt ansatte trenger bil. Det er veldig vanlig at kommunen har leasingbiler til f.eks. hjemmesykepleien, men at en del andre må ha sin egen.
Gjest gjest1 Skrevet 12. juli 2006 #6 Skrevet 12. juli 2006 Jeg ville også ha ventet til intervjuet med å ha sagt noe. Det kommer jo litt an på hva slags stilling du søker. Ikke alle kommunalt ansatte trenger bil. Det er veldig vanlig at kommunen har leasingbiler til f.eks. hjemmesykepleien, men at en del andre må ha sin egen. ← Det er hjemmesykepleien/ hjemmehjelpstjenesten.
abelille Skrevet 12. juli 2006 #7 Skrevet 12. juli 2006 Da tipper jeg at kommunen har leasingbiler. De to kommunene jeg har jobbet i har i alle fall hatt det til disse gruppene.
Gjest gjest1 Skrevet 13. juli 2006 #8 Skrevet 13. juli 2006 Så lenge det var jobb i både hjemmesykepleien og hjemmehjelpen, så måtte jeg ha egen bil. Så jeg tror ikke jeg får denne jobben. Men de ville ha meg som vikar i hjemmesykepleien.
Gjest gjest1 Skrevet 20. juli 2006 #9 Skrevet 20. juli 2006 Hadde jeg hatt bil, så hadde jobben mest sannsynlig blitt min. Men så lenge jeg ikke har bil, så står jeg som nr 2 på instillingsslistene.
abelille Skrevet 21. juli 2006 #10 Skrevet 21. juli 2006 Ingen mulighet for å skaffe deg en bil da? Trenger jo ikke være spesielt fancy. (Vi kjøpte f.eks. vår bil for 15 000 for 4 år siden. Da var den akkurat EU-godkjent, og vi beregnet å ha den i 2 år. Det har vært lite reperasjoner på den, så den har virkelig gjort nytten sin)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå