Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Reiser til USA til høsten og lurer på hva som lønner seg ang mobil.

Ta med sin egen (da bør det vel være sånn tre-band eller noe) eller bare kjøpe et simkort der?

Kan vel bli fort dyrt å ringe fra USA med norsk kort

Videoannonse
Annonse
Skrevet

totalt i 3 uker. er vel mest de første 10 dagene vi har brukt for telefon

Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Da jeg var der i 2002 var det umulig å bare kjøpe simkort. Mener simkortet på en eller annen måte var integrert i mobilen, og vi endte derfor opp med å kjøpe egen mobil til USA-abonnementet. Vi skulle være der i 5 uker totalt. Fikk en slags kontantkort-abonnement, men det tok noen dager å skaffe seg det fra vi leverte inn papirene, i tillegg til at vi måtte betale et rimelig høyt startgebyr.

I tillegg var det noe med at hver stat hadde forskjellige satser, slik at når vi var utenfor den staten hvor vi hadde kjøpt mobilen, kostet det veldig mye mer både å ringe og å bli oppringt.

Men mye kan jo ha skjedd siden den tid.. Det er jo tross alt 4 år siden nå, og teknologien utvikles raskt.

Det spørs vel litt også om dere tenker på å ringe mye lokalt eller hjem til Norge. Hvis dere skal ringe lokalt, ville jeg tro det er mye billigere å ringe fra telefonkiosker, etc.

Skrevet

vi trenger telefonen mest når vi er i new york city,

til å kanskje ringe tante som befinner seg i maryland og til å ringe de andre som også befinner seg i New york.

da enten til hotellene de bor på eller evt til deres mobiler.

Så kanskje det er like greit å bare ringe fra telefonkisoker de gangene vi trenger det.

Hjem til norge sender vi bare hilsner på mail regner jeg med.

Gjest Gjest
Skrevet

Siden dere ikke skal være der så lenge, ville jeg satset på sms, mail og telefonkiosk. Evt avtale at de ringer dere i stedet. Hotelltelefon er dyrt å ringe fra, men vanlig pris inn.

• 7 måneder senere...
Skrevet

Min telefon går på båndene GSM 900, 1800 og 1900 MHz, fungerer den da i USA?

Skrevet

så lenge du ikke har kontantkort så bør den fungere da ja

Skrevet
Siden dere ikke skal være der så lenge, ville jeg satset på sms, mail og telefonkiosk. Evt avtale at de ringer dere i stedet. Hotelltelefon er dyrt å ringe fra, men vanlig pris inn.

Ville satset på å ringe istedet for å sende sms. Mobilnettet i USA er ikke helt bra og man er ikke garantert at meldingen kommer fram. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...