Pasha Skrevet 9. juli 2006 #1 Skrevet 9. juli 2006 Reiser til USA til høsten og lurer på hva som lønner seg ang mobil. Ta med sin egen (da bør det vel være sånn tre-band eller noe) eller bare kjøpe et simkort der? Kan vel bli fort dyrt å ringe fra USA med norsk kort
Pasha Skrevet 9. juli 2006 Forfatter #3 Skrevet 9. juli 2006 totalt i 3 uker. er vel mest de første 10 dagene vi har brukt for telefon
Gjest Cosmic Girl Skrevet 9. juli 2006 #4 Skrevet 9. juli 2006 Da jeg var der i 2002 var det umulig å bare kjøpe simkort. Mener simkortet på en eller annen måte var integrert i mobilen, og vi endte derfor opp med å kjøpe egen mobil til USA-abonnementet. Vi skulle være der i 5 uker totalt. Fikk en slags kontantkort-abonnement, men det tok noen dager å skaffe seg det fra vi leverte inn papirene, i tillegg til at vi måtte betale et rimelig høyt startgebyr. I tillegg var det noe med at hver stat hadde forskjellige satser, slik at når vi var utenfor den staten hvor vi hadde kjøpt mobilen, kostet det veldig mye mer både å ringe og å bli oppringt. Men mye kan jo ha skjedd siden den tid.. Det er jo tross alt 4 år siden nå, og teknologien utvikles raskt. Det spørs vel litt også om dere tenker på å ringe mye lokalt eller hjem til Norge. Hvis dere skal ringe lokalt, ville jeg tro det er mye billigere å ringe fra telefonkiosker, etc.
Pasha Skrevet 9. juli 2006 Forfatter #5 Skrevet 9. juli 2006 vi trenger telefonen mest når vi er i new york city, til å kanskje ringe tante som befinner seg i maryland og til å ringe de andre som også befinner seg i New york. da enten til hotellene de bor på eller evt til deres mobiler. Så kanskje det er like greit å bare ringe fra telefonkisoker de gangene vi trenger det. Hjem til norge sender vi bare hilsner på mail regner jeg med.
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2006 #6 Skrevet 9. juli 2006 Siden dere ikke skal være der så lenge, ville jeg satset på sms, mail og telefonkiosk. Evt avtale at de ringer dere i stedet. Hotelltelefon er dyrt å ringe fra, men vanlig pris inn.
MiniMjau Skrevet 13. februar 2007 #7 Skrevet 13. februar 2007 Min telefon går på båndene GSM 900, 1800 og 1900 MHz, fungerer den da i USA?
Pasha Skrevet 13. februar 2007 Forfatter #8 Skrevet 13. februar 2007 så lenge du ikke har kontantkort så bør den fungere da ja
Latee Skrevet 13. februar 2007 #9 Skrevet 13. februar 2007 Siden dere ikke skal være der så lenge, ville jeg satset på sms, mail og telefonkiosk. Evt avtale at de ringer dere i stedet. Hotelltelefon er dyrt å ringe fra, men vanlig pris inn. ← Ville satset på å ringe istedet for å sende sms. Mobilnettet i USA er ikke helt bra og man er ikke garantert at meldingen kommer fram.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå