monkeyfairy Skrevet 8. juli 2006 #1 Skrevet 8. juli 2006 Skal ta en abort om 1 uke *snufs* og skal begynne med enten p-piller eller spiral. Har ikke født enda, og har lest at det anbefales at man har et barn eller fler fra før før en begynner med spiral. Tror det er grunnet fare for infeksjon, som selvfølgelig er liten. Det jeg lurer på er om det er noen her inne som vil dele sin erfaring med spiral - gode og dårlige.
Pilar Skrevet 8. juli 2006 #2 Skrevet 8. juli 2006 (endret) Kobberspiral hadde jeg, og jeg la på meg ti kg og hadde konstant uregelmessige blødninger. Jeg hadde ikke født da den ble satt inn. Endret 8. juli 2006 av Pilar
Gjest Pet Skrevet 8. juli 2006 #3 Skrevet 8. juli 2006 Kobberspiral hadde jeg, og jeg la på meg ti kg og hadde konstant uregelmessige blødninger. Jeg hadde ikke født da den ble satt inn. ← Synes det høres veldig rart ut at du skulle ha lagt på deg av kobberspiral. Det den gjør er å hindre et befruktet egg i å feste seg, den skiller ikke ut hormoner eller noe annet som man skulle kunne legge på seg av. Kraftige og lange blødninger har jeg vært plaget med når jeg har brukt kobberspiral.
monkeyfairy Skrevet 9. juli 2006 Forfatter #4 Skrevet 9. juli 2006 Høres ikke spesielt positivt ut dette her. Har ikke hørt om at vektøkning er vanlig bivirkning, men heller at blødningene kan blir værre....huff. Håpte dere kun hadde positive erfaringer her jeg Hehe Men tusen takk for svarene
Pilar Skrevet 9. juli 2006 #5 Skrevet 9. juli 2006 Synes det høres veldig rart ut at du skulle ha lagt på deg av kobberspiral. Det den gjør er å hindre et befruktet egg i å feste seg, den skiller ikke ut hormoner eller noe annet som man skulle kunne legge på seg av. ← Ja, jeg er klar over hvordan kobberspiralen virker, likevel førte den til ti kg vektøkning på meg. Jeg syns det er like rart som deg. Jeg har prøvd en hel haug forskjellige prevensjonsmidler (og andre medisiner som også har vært uten hormoner som folk ofte legger på seg av), og ingen andre enn kobberspiralen har jeg lagt på meg av, så det er igrunnen ingen andre muligheter enn at det var den som var årsaken. Jeg spiste heller ikke noe mer enn normalt, og jeg er normalt ganske småspist av meg, så det er ingen sjans for at jeg spiste meg opp i vekt. Det skjedde rett og slett et eller annet mens jeg gikk med kobberspiral, men helt hva er jeg ikke sikker på. Ti kg pluss ble det ihvertfall som resultat, og det har jeg ikke hatt hverken før eller senere. Da jeg tok ut spiralen, forsvant nemlig kiloene av seg selv...
Pilar Skrevet 9. juli 2006 #6 Skrevet 9. juli 2006 Høres ikke spesielt positivt ut dette her. Har ikke hørt om at vektøkning er vanlig bivirkning, men heller at blødningene kan blir værre....huff. Håpte dere kun hadde positive erfaringer her jeg Hehe Men tusen takk for svarene ← Nå er det ikke akkurat vanlig å legge på seg med kobberspiral, så hvordan jeg greide det aner jeg ikke, men jeg gjorde nå det jeg da. Ang. uregelmessige blødninger så sies det jo at det kan gå seg til etterhvert, men etter 9 mnd var tålmodigheten min slutt. Alle reagerer jo forskjellig, så du kan jo prøve og se hvordan din kropp reagerer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå