Malin23 Skrevet 8. juli 2006 #1 Skrevet 8. juli 2006 Hei Bare lurte på om det finnes en kort utdanning for å få kontorjobb, og som kanskje går an å ta hjemmefra???
aline Skrevet 8. juli 2006 #2 Skrevet 8. juli 2006 hva slags kontorjobb er det du tenker på da? jeg har hatt masse forskjellige kontorjobber, og har ingen utdannelse innen det i det hele tatt, så det er ikke sikkert du trenger utdannelse. det kommer jo an på hva slags kontorarbeid du vil drive med.
Malin23 Skrevet 8. juli 2006 Forfatter #3 Skrevet 8. juli 2006 Det er egentlig det samme. Ønsker bare en enkel kontorjobb, men det er så vanskelig å få uten utdanning.
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2006 #4 Skrevet 8. juli 2006 Så lenge du kan litt data, så stiller du sterkt. Det er iallefall min erfaring. De fleste bedrifter har egne rutiner på ting, så de foretar gjerne egen opplæring. Om du ønsker å ta noen form for utdanning, så kan du se på forskjellige datakurs/datasertifiseringer og kanskje noen kurs innen økonomi. Men det kommer helt an på hva slags kontorjobb du er ute etter som aline sier. Selv har jeg hatt flere kontorjobber uten å ha noen relevant utdanning.
Gjest Lea Skrevet 8. juli 2006 #5 Skrevet 8. juli 2006 Jeg har heller ingen utdanning, men har jobbet på kontor de siste 6-7 årene. Det kreves at du har kjennskap til data (gjerne mer enn bare "litt"). Det er jo mange funksjoner på et kontor. Innen økonomi (regnskap), markedsføring og lederstillinger kreves det stort sett utdannelse. Men du kan jo prøve å få en jobb på sentralbord, kundeservice, ordrebehandling osv. Dette er ofte stillinger der det ikke kreves utdannelse, men de ønsker gjerne folk med erfaring. Se etter deltidsstillinger og kanskje helgejobber, så er det lettere å komme inn og skaffe seg litt erfaring i alle fall.
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2006 #6 Skrevet 8. juli 2006 Vil anbefale kurs i bedriftsøkonomi/regnskap på feks BI. Ja, det er dyrt, men det er en skole som er anerkjent innen fagmiljøet (selv om skolen ikke er så veldig bra på lavere nivå..)
Jane How Skrevet 8. juli 2006 #7 Skrevet 8. juli 2006 Få deg noen jobber via vikarbyrå eller sommerjobber, så du har litt erfaring. Det er ikke mye som skal til for å få via vikarbyrå, og enhver erfaring kan du legge vekt på slik at du stiller sterkere til neste jobb.
aline Skrevet 8. juli 2006 #8 Skrevet 8. juli 2006 jeg startet på ordrekontor, trengte ikke noe utdannelse for det, og jobbet etterhvert opp erfaring nok innen kontor til at det ikke var vanskelig å få forskjellige typer stillinger innen kontor, også helt uten utdanning. fortsett å søk, meld deg gjerne inn hos vikarbyrå kanskje? aetat kan kanskje hjelpe? du trenger nok mer erfaring en du trenger utdannelse, som andre sier her så gjøres ting gjerne forskjellig fra sted til sted, så for mange så er det viktig med ting som telefonstemme, evnen til å kommunisere og hjelpe, ryddig. men det er klart, ønsker du å jobbe innen regnskap eller forskjellig slikt, så bør det sikkert være mulig å ta kurs om dette for å øke muligheten til å få den typer stillinger. min erfaring er at det går fint å starte i en enkel stilling, gjerne som vikar, og gjør du en god jobb er det lett å komme inn i firmaet og også å arbeide seg oppover og endre stillingstyper etterhvert.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå