Gå til innhold

Korleis opplever de graviditeten?


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Hei dokke nygravide!

Korleis opplever de graviditeten? Har de nokon symtomer enno? Eg er småkvalm og har vondt i magen, eller kjenner eg ikkje noko.

Har de fortalt om graviditeten til nokon?

Vi har lyst å fortelle dei nærmaste, men veit ikkje heilt når enno..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt forferdelig ømme pupper, så vondt at jeg har våkna om natta av at jeg gråter fordi det har gjort vondt... Nå er det heldigvis ikke så vondt lenger!

...selvom jeg innimellom skulle ønske det, sånn at jeg kunne kjenne det på kroppen, liksom :ler:

Ellers er jeg eksatremt trøtt, og har fått dilla på brød... Ikke det værste å få dilla på, heldigvis!

Inimellom er jeg hoven i beina. Jeg står og går mye på jobben, og utover dagen blir jeg helt nummen, og det prikker, så jeg må sette meg... :forvirret: Ikke noe godt!

Jeg har fortalt sjefen, og hun tok det veldig fint! Ble helt rør, jeg, for jeg hadde venta der værste.

Nå sitter jeg og pønsker på hvordan vi skal fortelle til familie om en ukes tid!

Vil finne på noe kreativt, det beste jeg har kommet på til nå, er å scrappe "Baby 08.03.07", og klippe bokstaver og tall fra hveradre, og legge en og en i konvolutter, for så å dele ut en konvolutt til hver, så får de sette sammen selv.

Gleder meg!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Spennande!! Åh, eg og vil ha symptomer!! Er så rart å ikkje kjenne seg gravid... Håpar tida fram til 12 veker går fort!! Men syns dei to siste dagane har snigla seg avgarde, så det spørs vel litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt uggen i magen naar jeg vaakner, men ikke direkte kvalm. Haaper ikke jeg blir det heller!

Ellers har jeg gaatt opp i bh-str. allerede! :overrasket: Bruker naa 80D, jeg som "alltid" har brukt en c-cup! Merker at det er mye mer behagelig aa gaa i mamma-behaa.

Ellers "skjer det noe" i livmoren neste hele tiden - ikke vonde smerter, men akkurat som livmoren strekker seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Jeg er litt uggen i magen naar jeg vaakner, men ikke direkte kvalm. Haaper ikke jeg blir det heller!

Ellers har jeg gaatt opp i bh-str. allerede!  :overrasket:  Bruker naa 80D, jeg som "alltid" har brukt en c-cup! Merker at det er mye mer behagelig aa gaa i mamma-behaa.

Ellers "skjer det noe" i livmoren neste hele tiden - ikke vonde smerter, men akkurat som livmoren strekker seg.

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste dagene har jeg merka en sammenheng i murringer i magen (i hele magen, fra under navel til midt mellom pupper og navel) etter orgasme. Syns det er litt rart, men har hørt det ikke er uvanlig, og at det kan minne om kynnere!

Noen som har det sånn?

Endret av Burpen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De siste dagene har jeg merka en sammenheng i murringer i magen (i hele magen, fra under navel til midt mellom pupper og navel) etter orgasme. Syns det er litt rart, men har hørt det ikke er uvanlig, og at det kan minne om kynnere!

Noen som har det sånn?

Her i gaarden har jeg vaert saa slapp i det siste at det ikke har vaert noe saerlig action, saa det kan jeg dessverre ikke svare paa! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt skrekkelig mye luft i magen, så mye at jeg har merket at buksene har blitt trange! Virker som det har blitt litt bedre nå. Kjenner også stikking nederst i magen, men det går over etter kort tid. Har vært litt småuggen i helga, på grensa til å være kvalm. Håper bare det ikke blir verre, er ikke sikker på om jeg takler månedsvis med kvalme....

Vi har fortalt det til familiene, ellers ingen.

edit: Glemte nesten at jeg er sulten støtt. Jeg som ikke har spist kveldsmat på mange år må nå gjerne spise kveldsmat to ganger før magen er fornøyd :ler:

Endret av Xania
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Må innrømme at jeg ikke har den store gravidfølelsen enda, siden kroppen fungerer normalt... Eneste jeg har merket er at jeg nesten konstant går rundt å er småsulten...

Må innrømme at jeg automatisk venter på disse berømte tegnene som kvalme, trøtthet osv nå, hehe... kan jo bli hypokonder av mindre :) Gleder meg til å kjenne graviditeten på kroppen (dette kommer jeg sikkert til å angre på at jeg sa om et par måneder... hehe )

Er bare såååå klar å fortelle alle den supre nyheten, og nå om sommeren er det veeeldig vanskelig å holde det skjult. Skal slite litt med å bortforklare hvorfor jeg ikke vil ha en øl i sommervarmen når vi er på besøk...

Men, målet er å holde det hemmelig til 12 uken, det vil si i slutten av august. Bare synd vi skal i bryllup før den tid... hmmm- kanskje jeg må "gå på penselin", ikke være helt i form..

Har dere noen gode forslag til hvordan jeg kan snike meg unna å fortelle nyheten?? Var i utdrikningslag for en stund siden, og brukte det berømte trikset med å fylle over alkoholfri rødvin på en tom alkoholholdig vinflaske :ler: Funket det!! Men litt verrre i et bryllup da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere noen gode forslag til hvordan jeg kan snike meg unna å fortelle nyheten?? Var i utdrikningslag for en stund siden, og brukte det berømte trikset med å fylle over alkoholfri rødvin på en tom alkoholholdig vinflaske :ler: Funket det!! Men litt verrre i et bryllup da....

Hva med at du kjører? Eller avtaler med de som serverer at det skal sjenkes alkoholfritt til deg på en diskret måte? Eller kanskje at du går på en diett som forbyr alkohol som pesten (f.eks south beach), og selvom du spiser mat du egentlig ikke skulle spist, vil du ikke gjøre vondt værre med alkohol? Eller at du går på medisiner som ikke passe med alkohol?

Det var hvertfall noen forslag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sammen "alkoholproblem" selv. Skal i utdrikningslag om noen dager, men har valgt aa hoppe over drinkekurset de skal ha. Det blir saa veldig "obvious" om jeg ikke drikker noe alkoholholdig da, og ikke kjoerer jeg, saa jeg har liksom ikke noen unnskyldning. Hadde aldri i verden blitt trodd hvis jeg sa jeg gaar paa penicilin...er saa elendig paa slike loegner! :ler: Skal i bryllup paa loerdag, og har tenkt aa be serveringspersonalet om aa gi meg alkoholfri vin (skal sjekke om de har det, eller om jeg skal ta med selv.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Eg har også ei "drikke-problem". Skal på jentetur på Berlin i veke 8. Kva kan eg ha som grunn for at eg ikkje drikk!??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veslo: er du sikker paa at du klarer aa holde graviditeten hemmelig en hel helg/uke paa jentetur?! Hadde ikke jeg klart! Er jo litt tidlig aa offentliggjoere det, men...uff, har dessverre ikke noen gode raad. Du kan kanskje si at du er paa "detox-kur" eller noe, men da maa du jo holde deg unna alt annet usunt ogsaa, saa det er ikke saa goey!

Men er ikke noen allergiske for alkohol? Hva med aa si at du har begynt aa reagere paa det, at du faar utslett eller noe lignende hver gang du drikker? Kanskje de gaar paa den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Veslo: er du sikker paa at du klarer aa holde graviditeten hemmelig en hel helg/uke paa jentetur?! Hadde ikke jeg klart! Er jo litt tidlig aa offentliggjoere det, men...uff, har dessverre ikke noen gode raad. Du kan kanskje si at du er paa "detox-kur" eller noe, men da maa du jo holde deg unna alt annet usunt ogsaa, saa det er ikke saa goey!

Men er ikke noen allergiske for alkohol? Hva med aa si at du har begynt aa reagere paa det, at du faar utslett eller noe lignende hver gang du drikker? Kanskje de gaar paa den?

:ler: Eg trur nok dei hadde skjønt tegninga med ein gong om eg hadde latt vere p drikke, samme kor mykje eg drikk! Sist eg drakk var i bryllupet, og då var heile gjengen der - og såg det gekk veldig bra :ler:

Men eg trur eg skal prøve Burpen sitt forslag om å helle alkoholfri vin på ei vanleg vinflaske... Er ikkje sikkert eg greier å halde det hemmeleg, men eg har ikkje lyst til å kjenne meg "tvungen" til å fortelle så tidleg... Er eit par venninner eg ikkje kjenner sååå godt som skal vere med også, har lyst at dei næraste skal få vite først..

Men vi får sjå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvalm, jeg er kvalm, jeg er kvalm!! :hoppe:

...men bare litt, altså! Hadde vel ikke vært så hoppende glad hvis ikke :ler:

Hvordan står det til med dere andre? Noe nytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fint at gleder deg for kvalmen, Burpen, det hadde ikke jeg gjort :tunge1:

Jeg har såvidt fått ømme pupper, og er sulten, sulten, sulten!! De andre symptomene har så og si forsvunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endel menssmerter (jeg vet det er naturlig, men synes det er skummelt likevel. Hele tiden redd mensen skal komme)

Er skikkelig kvalm. Verre og verre hver dag :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

hei dere! Vær glad så lenge dere slipper kvalme, det er ikke gøy!! Jeg klarer meg heldigvis litt bedre denne gangen enn i forrige svangerskap, da ble jeg sykmeldt et par uker fordi jeg knapt nok fikk i meg mat og drikke...

Er kvalm nå også, men nå har jeg lært litt hvordan jeg skal takle det. Spise ofte men lite er knepet her.

Ellers har jeg ikke så mange tegn utenom at jeg er veldig sliten. Og så flyr jeg på do da, må tisse hele tida. Sist hadde jeg ømme, store pupper og var forferdelig trøtt i tillegg.

Vi har forresten fortalt det til familie og nære venner. Fortalte det tidlig sist også. Syns det er like greit, så slipper jeg finne på unnskyldninger når formen er dårlig. Og sjefen er også informert ja.

Endret av Engel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...