Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Leste litt om dette coca cola greiene. Forundrer meg over at det er ingen som har oppskriften?. må vel være mulig å finne ut nøyaktig hva den består av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen andre enn Coca cola mener du?

Går vel ann å finne ut hva den inneholder og sånn ca hvor mye du skal ha i av hver ingrediens. Tror jeg har lest at den orginale oppskriften ligger bak lås og slå i et bankhvelv i Usa. Kanskje noen andre vet mer? :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har hørt at det kun er 3 stykker som kan oppskriften, og at de aldri får være i samme stat samtidig. (Men det er godt mulig at det bare er en vandrehistorie.)

Skrevet

Noen tar patent på sine oppfinnelser, andre holder innholdet hemmelig. Coca Cola er blant de som holder oppskriften hemmelig. Mange prøver å finne frem til oppskriften ved prøving, feiling, analyser, men jeg tror at så langt er det ingen som har truffet spikeren på hodet.

Gjest Gjesta
Skrevet
Jeg har hørt at det kun er 3 stykker som kan oppskriften, og at de aldri får være i samme stat samtidig.

Hva i all verden skulle det være godt for? Én ting er at de ikke får ta samme fly samtidig, men ikke oppholde seg i samme stat?

Skrevet

I dagens VG står hele den mystiske oppskriften! Mye rart oppi, men i 1903 slutta de ihvertfall å ha kokain oppi!

Skrevet
I dagens VG står hele den mystiske oppskriften! Mye rart oppi, men i 1903 slutta de ihvertfall å ha kokain oppi!

Tviler sterkt på det. Om oppskriften skulle bli offentliggjort ville det vært store overskrifter all over. Så langt i dag har jeg ikke sett slike overskrifter. Og jeg tror heller ingen medier ville gått ut med oppskriften om de fikk tak i den.

Deler av hva coca cola inneholder kan kanskje være det det står om i vg. Men oppskriften tror jeg ikke er offentliggjort. Coca cola skal visstnok også inneholde en del "hemmelige ingredienser".

Denne damen er nå tiltalt for å ha villet selge oppskriften til Pepsi. http://atvs.vg.no/player/player.php?id=4276

Skrevet

www.cocacola.no

Her kan en lese om litt av hvert. Myter og fakta, en kan se på ingredienser. Der står det at alle hovedingrediensene er oppgitt på flasken, men blandingsforhold og navn på alle krydderene o.l. er ikke oppgitt noe sted og er låst inne i en bank i Atlanta.

Samme side sier forøvrig at coca cola aldri har inneholdt kokain... At det bare er en myte. Hmmmm, det har jeg vansker for å tro :forvirret:

Skrevet

Jeg skrev feil, den sto i gårsdagens VG. Ikke vet jeg om det er den riktige oppskriften, det er vel bare å prøve seg fram! ;)

Gjest Gjest
Skrevet
Hva i all verden skulle det være godt for? Én ting er at de ikke får ta samme fly samtidig, men ikke oppholde seg i samme stat?

Mulig det var under den kalde krigen og de var redd for atomangrep eller noe...? Jeg aner rett og slett ikke.

Skrevet

Oppskriften til cola ble avslørt for flere tiår siden. Sjefen for coca cola gikk ut i media og sa at det spilte ingen rolle, fordi "we're not selling a soda, we're selling an illusion"

Coca Cola og Pepsi var forøvrig like store i sin tid, og Pepsi faktisk hakket foran. Men så bestemte Pepsi seg for å teste ut medias innvirkning og kjørte totalt reklamefritt en periode. I løpet av den perioden gikk Coca Cola forbi med et digert hestehode Pepsi aldri har klart å ta igjen.

Om de igjen har valgt å gjøre oppskriften hemmelig igjen er det bare en gig. Dessuten, hva ville konkurrentene tjent på å lage en smak som var klin lik?

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis de lager en som er klin lik og selger den billigere vil man kunne ta kundene fra coka cola over tid!

• 2 år senere...
Gjest coca coliker
Skrevet

coca cola (her ettr kalt bare cola) ble funet op for ca 170 år iden, av dr.john pemberon. Det er bare 2 ansate som kjenner til opskriften bare nor 1 dør gies den videre til neste person som overtat.

en annen myte som også er litt "intresand" å avsløre er soker inholdet i coca.

enkelte sier at det i en 0.5 liter er 18 soker biter... vell jeg har aldrig veiet sukerbiter men jeg vet at det er ca 1 Kg på 10L coca. 4,88Kg på 50 liter.

COCA er LIVET . COCA er BEST COCA er TINGEN .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...