Gå til innhold

Borettslag og husdyrhold


Ava Adore

Anbefalte innlegg

Jeg bor for tiden i en borettslagleilighet og har en tid vurdert å skaffe meg hund. Nå har jeg "en på hånda" som virker lovende etter min smak mtp gemytt, lynne og bruksområde.

Noen som vet hvordan det er med regler for husdyrhold? Kan de nekte meg det? Har forsøkt å få tak i lederen i borettslaget for å undersøke, men uten hell hittil.

Takk for alle svar!

Ava Adore

Endret av Ava Adore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for nyttig link! Skal selvfølgelig sjekke opp reglene som gjelder for borettslaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Tror det er litt opp til borettslaget å bestemme på årsmøtet. Hos oss er det f.eks lov å ha ett firbeint dyr som skal holdes i bånd ute. Det står i borettslagsreglene som alle får når de flytter inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det har vært oppe en sak i lagmannsretten ang hund borettslag. En hund som ble båret opp og ned oppgangen kan ikke sies å være tl sjenanse for andre (jmf teksten borettslagsloven): Les her og her . Det er mdlertid snakk om tolknngsspm for juristene dette her. Men da er det jo snakk om man har penger, ork og guts til å gå til rettssak mot eget borettslag.

denne tråden har temaet dyr i borettslag blitt diskutert:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...slagsloven&st=0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg snakket med lederen i borettslaget her. Det er tillatt med dyrehold, så lenge det ikke er til sjenanse for de andre beboerne. Har avtalt å hente hunden i neste uke for å ha henne på prøve en stund for å se hvordan det fungerer. Spennende :)

Takk for svar alle sammen!

Ava Adore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lenger tilatt og nekte dyrehold, de kan heller ikke kreve at du søker om lov for å ha dyr.

Beboerne kan klage om det er til sjenanse og de kan få medhold dog..Og det er jo klart at det er litt ålreight komme overens med naboene også..:)

Vi har jo vært på hus/leilighetsjakt en stund nå , så vi har alltid ringt når det har vært borettslag og sjekket syn på dyrehold først.

Endret av Snibel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg bor for tiden i en borettslagleilighet og har en tid vurdert å skaffe meg hund. Nå har jeg "en på hånda" som virker lovende etter min smak mtp gemytt, lynne og bruksområde.

Noen som vet hvordan det er med regler for husdyrhold? Kan de nekte meg det? Har forsøkt å få tak i lederen i borettslaget for å undersøke, men uten hell hittil.

Takk for alle svar!

Ava Adore

Regler/styrevedtekter skal du få når du flytter inn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...