Gå til innhold

Burpens nedtelling mot mars

Burpen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:hoppe: :hoppe: ENDELIG! :hoppe: :hoppe:

Denne dagboka har jeg venta på at skulle komme frem fra innerst i skapet! ;) Jeg sier det igjen: GRATULERER SÅ MYE VENNEN!! :klem: Kos deg masse i svangerskapet, det går så mye fortere når du har en liten en fra før... jeg rakk omtrent ikke å registrere at jeg var gravid nå sist (om vi ser bort fra all spyinga og bekkenløsningen...) før det plutselig lå en liten varm bylt på magen min! :)

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, alle tre! :klem:

Felicity: Hun er 19 måneder, og selvfølgelig verdens herligste :hjerter:

Skrållan: Hehe, jeg måtte bare "skape" meg litt, før jeg hoppa ut... :fnise: Ka du love meg at det går fort, altså? Jeg syns de siste to ukene har sneeeeeeeeeeeeegla seg avgårde :sjenert: -men jeg gleder meg vanvittig til en deilig juli-dag, når jeg endelig er i mål! :hjerter_rundt:

----------------------------------------------------

Jeg merker INGENTING til dette svangerskapet, bortsett fra uteblitt mens og en skikkelig trøtthet... Jeg er vanvittig trøtt esten døgnet rundt, og jeg tror jeg kunne sovi i halvannet døgn om jeg hadde hatt muligheten til det :ler:

Jo, så er den venstre puppen min bittebittebittelittegranne øm. Innimellom. Men ikke på langt nær sånn som den var med Burpelita... Skulle ønske det var litt mer sånn, for å få en deilig bekreftelse på et hele!

Nå har jeg forresten bestemt meg for å ikke ta flere tester! :jepp: Jeg har ikke tatt mindre enn 3 CBD, 12 eller 13 BT-strips og 3 BT-EL-strips... :sjenert: Jeje, jeg syns jo det er å gøy å se strekene som kommer opp:)

Nå skal jeg hoppe i dusjen før jeg skal soooooove. Morgendagen blir lang,- helt fra morgen til kveld ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burpen skrev:
Skrållan: Hehe, jeg måtte bare "skape" meg litt, før jeg hoppa ut... :fnise: Ka du love meg at det går fort, altså? Jeg syns de siste to ukene har sneeeeeeeeeeeeegla seg avgårde :sjenert: -men jeg gleder meg vanvittig til en deilig juli-dag, når jeg endelig er i mål! :hjerter_rundt:

Hehe, skal vel ikke si så mye jeg da... var jo i skapet en god stund nå sist jeg og! :fnise: Javisst kan jeg love deg at det får fort! :) Det er bare de første 10-12 ukene som føles litt lange, for da er liksom alt så usikkert.. men med en gang du har tippa 10 uker, så flyyyyyr tiden! Plutselig skal du på ordinær UL, så er du 30 uker på vei, og så er jammen meg hele greia over! :Nikke: Tenk deg for en herlig sommer du går i møte da, høygravid og ventende på den lille babyen... :hjerte:

Sånn egentlig skal du vel være glad du ikke har masse symptomer, det kommer tidsnok en dag da du lengter tilbake til de dager du ikke merka stort til det! :ler: Men massiv trøtthet og bittelitt ømme pupper er jo fine symptomer så tidlig! :jepp:

Nei, nå våkner lillegutten her! Han skal vel ha pupp, kjenner jeg han rett! :fnise:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg stoler på at du har rett, Skrållan,- du er jo eksperten! :) Du har jo tråkka løypa før meg både første og andre gang, så jeg kan jo ikke gjøre annet enn å høre på deg!

Ja, det blir en herlig sommer... Å, som jeg gleder meg! :hjerter_rundt:

------------------------------------

Idag har vi visst om graviditeten i tre uker. TRE uker! Det føles som en evighet. Grønsj... Håper bare tida kan skyte litt fart nå, sånn at jeg hvertfall kommer meg på "den sikre siden",- 12 uker.

Jeg gleder meg til å fortelle verden om hemmeligheten vår, og jeg gleder meg til magen begynner å vokse :) Nå er den bare dvasken etter kiloene som ramla på pga amminga av Burpelita. Jeg var nemlig så heldig at kiloene kom på etter fødselen. Jeg har hørt om det tidligere, så jeg vet jeg ikke er unik, men det er forbanna kjedelig... :sjenert:

Har begynt å tenke litt på hva vi trenger av ting og tang:

* Ny bil

* Bilsete og base (Britax dersom vi kjøper bil med isofix, og det gjør vi jo, men hvis vi mot all formodning skulle kjøpe noe annet, må det bli Maxi Cosi)

* Adapter vogn/bilsete (kjekt å ha)

* Leandervugge m/to kroker (evt Miyo, men har ikke heeeelt sansen...))

* "Kle om" vogna (Bugaboo Cameleon), fra dark grey/sand, til dark brown/offwhite. Er ikke helt sikker ennå, må se om Bugaboo kommer med noen nyheter med det første.

* Babybag til Bugaboo Bee

* Så har jeg eeeeeegentlig lyst til å pøve en Emmaljunga City Cross. Brown check er bare dritlekker... (Hadde White Leatherette fortsatt eksistert, hadde det garantert blitt en Mondial med klassisk krom-understell, men den er ikke lenger i produksjon :( White Croc er ikke på langt nær så lekker, så det blir uaktuelt!)

*Meitai med sjalstropper

Vel, det er det jeg foreløbig har tenkt på... Kommer sikkert mer på lista etterhvert!

Jeg lurer på hvor stor/liten livmora mi er nå jeg, ved 6-7 uker... Når jeg konsentrerer meg, så føler jeg at jeg kan føle den innvendig, liksom. Vet ikke helt åssen jeg skal forklare det, men det er på en måte en "klump" inni der. Ikke som jeg kan ta på, eller kjenne fysisk med hendene mine, men jeg "kjenner" den allikevel når jeg konsentrerer meg skikkelig... Jeje, Burpen er rar!

Burpelita begynner å bli forkjøla, og jeg er ikke helt sikker på at natta blir god. Stakkars lille jenta mi :(

Nå skal jeg snart sove. Er stuptrøtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Dette er vel hva man kan kalle en glemt dagbok... :sjenert: -eller fortrengt eller noe. Jeg vet jeg har noen lesere her inne som jeg egentlig ikke vil ha. Fra det "virkelige liv"... Irriterende når noen har fått følelsen av/drømt/bare veeeeet ting som skjer i livet i Burpeheimen bare dager etter at jeg har skrevet her!

...menmen! Det er jo så koselig å ha en dagbok og se tilbake på, så jeg skal prøve og skjerpe meg... :)

Hvor skal jeg begynne?

Jeg begynner i begynnelsen av januar, jeg. Første skikkelige legekontroll, ved 13 uker :) Gleda meg til endelig å få helsekort! Fikk tappa en drøss med blod, så inn til legen, snakke, spørre, svare... Kvalmen var ekstremt ille. Trodde ikke det var mulig å være så kvalm så lenge. Hadde instilt meg på at den skulle forsvinne rundt 12 uker, og bitt tennene sammen fram til det, men når det ikke gav seg, så kapitulerte jeg. Legen tilbudte meg sykemelding, og jeg takka ikke nei når jeg først ble spurt...

Så opp på benken, for å høre hjertelyd. Legen lette, lette, lette og lette, men kunne ikke finne annet ann mageromling og min puls. Jeg hadde på forhånd sagt at jeg visste det var tidlig, og at jeg ikke skulle bli bekymra hvis han ikke fant noe. Da bekymringen viste seg i ansiktet hans, samtidig som han spurte om magesmerter og blødninger (som jeg jo hadde hatt...) ble jeg også såklart bekymra.

Ble henvist til gynekolog for ultralyd senere den dagen. Ringte sambo, og han kom og henta meg, så dro vi sammen. Vi var ganske så spente begge to, og jeg hadde psyka meg ganske godt ned, sånn at jeg ikke skulle bli skuffa. det er jo relativt vanlig å miste, så hvorfor skulle jeg være så heldig og ikke miste, liksom?

Vel inne hos gynekologen, spurte han første noen spørsmål, før det bar oppå benken hans.

Med magen full av guffe, og dingsen godt plassert oppå der, kunne både sambo og jeg se en sprell levende baby! Guuuuud så herlig!! Endelig kunne jeg puste letta ut!

...men det varte ikke lenge.

Gynekologen, som ikke tidligere hadde sagt noe, sa plutselig, at "joda, her står det riktig så bra til. Både med denne her... -og den andre!"

Hadde jeg ikke liggi på benken, hadde jeg deisa i bakken... "Hæ!? Du tuller?", sa jeg, og da han avkrefta det, visste jeg ikke om jeg skulle le eller grine. Jeg valgte å le!

Herlighet,- TVILLINGER!! :hoppe:

De kommende dagene og ukene gikk til å bearbeide sjokket. Gleden har vært der fra første stund, men den har forandra seg i det siste... Nå virkelig gleder vi oss til å bli trebarnsforeldre til sommeren!

Fikk vite på ultralyd i uke 17 at det er to gutter vi venter, og på ordinær ul i forrige uke (19), ble det bekreftet. De er også etter all sannsynlighet enegga! Herlig, herlig!! Kan tro de skal ha det mye gøy med folk og fe eterhvert...

Siden de er enegga, og deler morkake, får vi tett oppfølging på sykhuset, med kontroll annenhver uke fram til uke 30, og hver uke etter det.

Det praktiske er foreløbig under kontroll. Ny og større bil er kjøpt, og utstyr er bestilt :) Deilig å ha det unnagjort før jeg blir altfor stor, og bekkenet tar livet av meg...

Magen har blitt stor (tilsvarer en gjennomsnittlig 30-ukersmage i sf-mål), og jeg kjenner godt med liv hver eneste dag! Nå håper vi bare de har tenkt til å holde seg der inn så lenge som overhode mulig...

Sånn ellers er Burpelita verdens herligste lille go'jente! Hun blir to år på lørdag, og gleder seg stort... :hjerte: Blir helt satt ut av å tenk på hvor fort tida har gått. -men vi har mye fint i vente, så jeg depper ikke av den grunn!

...merker at det er lenge siden jeg har vært her inne, for jeg husker ikke smileys-kodene. Satser på mer fargerike innlegg herfra siden. Akkurat nå gidder jeg ikke å bla gjennom for å finne riktig smiley på riktig plass... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, Pysepus! :klem:

UL-termin er 26. juli, imli... (Mens-termin er 16. og EL-termin er 22. sånn ca...)

----------------

Burpelita er i barnehagen, lykkelig levert vel vitende om at hun skal få bursdagskrone på hodet idag, og at de skal spise deilig fruktsalat med vaniljekesam. Fruktsalat tar virkelig lang tid og lage, altså!! Stod opp kvart på seks idag, og var ferdig sånn ca kvart på åtte... :overraska:

Neste bursdag blir det kake. Myyyye enklere!! :ler:

Nå står dagens dagens lille lur for tur... Skal bli deilig å legge hodet på puta igjen nå, etter en tidlig start på dagen! :)

Etterpå må jeg lage gele til morgendagens barnebursdagsselskap, og handle litt...

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen, gratulerer så mye med de to gutta! :hoppe: Kjempemoro altså! :)

Tenk at Burpelita er 2 år i morgen!! :rødme: Tiden går virkelig fort! Gratulerer med dagen til snuppa på forhånd! :bursdag:

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg! Husker deg godt fra mitt forrige svangerskap og leste litt i boka di dengang. Så utrolig moro at du skal ha tvillinger i juli!!!! Jeg skal nemlig også ha tvillinger den 30. juni. Nesten samtidig med andre ord. Mine er sansynligvis to gutter, men legen klarer ikke helt å bestemme seg ang tvilling 2. Var på Ul i dag og hun kunne verken si det ene eller det andre.... Spennende:-)

Jeg kjenner igjen tvilling-sjokket i uke 12. Omtrent slik var det for oss også. Var på Ul i uke 12 og ante fred og ingen fare da legen annonserte at her er det 2. Trodde jeg skulle besvime. Jeg trengte virkelig noen uker på å bearbeide sjokket før jeg kunne glede meg noe særlig, men nå er det bare moro.

Jeg har også en 2-åring i hus. Han er 2 mnd eldre en datteren din. Kan tenke meg det blir livlig i heimene våre til sommeren:-)

Får følge med i boka di fremover. Klem fra en annen tvillinggravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Wow, ikke bare en til, men to. :)

Gratulerer så masse. Koselig å lese noen ord fra deg igjen (selv om jeg ikke har vært her på lenge).

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...

Gratulerer Burpen!!!!!! :hoppe:

Også tvillinger, ligger det i slekta?

Spennende, så gøy! :klem:

Vi prøver nå, på nr 2... første pp... spent!

IKM om to uker..

Gøy å 'se' deg igjen! (tidligere epica her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...