Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2006 #1 Skrevet 7. juli 2006 Lurer på hvor ofte man bør gå til gynekologisk undersøkelse når man er i et fast forhold? (er over 20) har ikke vært på ca 3 år tror jeg..
Gjest Elfrida Skrevet 7. juli 2006 #2 Skrevet 7. juli 2006 3 år mellom hver er vel det som anbefales dersom man ikke har noen problemer tror jeg.
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2006 #3 Skrevet 7. juli 2006 Går hvert tredje år! Får innkalling fra Kreftregisteret som opplyser at det ikke er blitt sendt inn prøver på meg på 3 år. Veldig greit å få en sånn purring for jeg får jo ikke surret meg til det av meg selv.
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2006 #4 Skrevet 7. juli 2006 Hver 3 år, eller ved problemer eller partnerbytte. Noen få leger anbefaler også en sjekk etter cyster og andre problemer hvert år ved bruk av hormonprevensjon, men de fleste leger synes det er for kostbart til å ha som rutinekontroll.
ceca Skrevet 7. juli 2006 #5 Skrevet 7. juli 2006 Legen min vil kun gi meg P-piller fo ett år om gangen, så da går jeg en gang i året !! Ceca
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2006 #8 Skrevet 7. juli 2006 Har aldri vært på GU, og har ikke tenkt meg dit heller. Fikk brev fra kreftforeningen om anbefalt å ta livmorprøve hvert 3.år fra nå.. Men står over inntil videre. Den biten der har jeg angst for, blir litt for privat der nede for meg.
Gjest TS Skrevet 7. juli 2006 #9 Skrevet 7. juli 2006 takk for alle svar. Når skal man begynne å ta livmorprøver da? Burde kanskje somlet meg til en sjekk. Er det fastlegen som gjør GU?
Arkana Skrevet 7. juli 2006 #10 Skrevet 7. juli 2006 Man bør begynne med celleprøve når man har hatt sex eller er 25 år (avhengig av hva som skjer først). Det er anbefalt at en slik prøve tas hvert tredje år. Du kan gjøre det hos fastlegen.
Gjest I samme båt Skrevet 7. juli 2006 #11 Skrevet 7. juli 2006 Har aldri vært på GU, og har ikke tenkt meg dit heller. Fikk brev fra kreftforeningen om anbefalt å ta livmorprøve hvert 3.år fra nå.. Men står over inntil videre. Den biten der har jeg angst for, blir litt for privat der nede for meg. ← Jeg har samme problemet, så jeg kommer til å be om å få ta “Sen-C-Test” i stedet for tradisjonell celleprøve. Går ikke det, så får jeg satse på det går bra. Jeg er i en lavrisikogruppe, så for meg er faren for at jeg får en gjenoppblussing av psykiske problemer større enn det at jeg KAN ha farlige celleendringer. Tenkte jeg bare skulle tipse om det, det er sikkert flere det kan være aktuelt for.
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2006 #13 Skrevet 7. juli 2006 http://www.thebody.com/cdc/news_updates_ar.../pap_smear.html og http://www.google.co.uk/search?hl=en&q=%E2...le+Search&meta=
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2006 #14 Skrevet 7. juli 2006 takk for alle svar. Når skal man begynne å ta livmorprøver da? Burde kanskje somlet meg til en sjekk. Er det fastlegen som gjør GU? ← fra fylte 25 visstnok, og hvert tredje år.
Fremhevede innlegg