Gå til innhold

Hvilken hobby har du?


Gjest supergjest

Anbefalte innlegg

Gjest supergjest

Heisann,

Jeg leste et interessant innlegg i A-magasinet sist uke, hvor det ble påstått at kvinner er "sitt eget forbedringsprosjekt", og at vi mangler hobbyer "bare for morro skyld".

Dette stemmer selvfølgelig ikke, men er satt på spissen. Personlig mener jeg dette er et godt poeng, uten at det er hensikten å diskutere dette i denne tråden :)

Det jeg lurer på er hva som er din hobby :)

Selv har jeg nemlig ingen ut over typiske "forbedringsprosjekter" som hage, klær og sminke. I tillegg har jeg en veldig interessant jobb som tar mye tid, men det går for såvidt også inn under "forbedringsprosjekt".

Hva med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg strikker, broderer og hekler i tillegg til litt scrapbooking. Også leser jeg mye bøker. Det er definitivt strikking det blir mest av da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste årene har jeg ikke hatt tid eller energi til å holde på med hobbyer, men normalt sett maler jeg på tre, terracotta osv, lager juletrekuler, strikker skjerf (det eneste som blir som det skal innen strikking :sjenert: ) og holder delvis på med scrapbooking ettersom jeg ikke bare slenger bildene inn i et album uten å bruke litt sakser og penner for triksing og fiksing.

Holder på i hagen sommerstid men er ikke mer "opplyst" enn at jeg vet hva en rose, gyvel, rhodedendron og løitnantshjerte er :ler:

Ellers er jeg glad i å skrive og tegne, men det blir helst tegning med ungene da.

Jeg er hjemmeværende men har likevel en travel hverdag.

Har holdt på litt med decoupage. Glassmaling måtte jeg gi meg med da jeg reagerte på den sterke lukten (ikke stekeovnsmaling).

Alt i alt: jeg prøver ut nye hobbyer. Noen liker jeg og andre ikke. Å holde på med en hobby- det å konsentrere seg kun om den- er for meg veldig avslappende. Da "blokkeres" hverdagens kaos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg har hatt alle mulige slags rare hobbyer gjennom årene. Hver gang det har kommet en ny "feme" har jeg hengt meg på trenden :sjenert:

Akkurat nå er det perlesmykker, men jeg prøver fortvilet å unngå å bli fristet til å begynne med scrapbooking :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

strikker, hekler, broderer, syr i skinn, maler, perler, bøker, data, hund, er på en og annen fisketur.

så det mangler ikke på hobbyer her nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver med musikk - synger litt og spiller litt bassgitar, men først og fremst spiller jeg piano. Det blir mye øving, men det er så digg når jeg får til en skikkelig vanskelig passasje som jeg har slitt med! Ellers har det hendt at jeg har fått for meg at jeg skal sy kjole. Har sydd to stk, og glemmer hvor mye blod, svette og tårer det egentlig innebærer hver gang.... :sjenert: Jeg får egentlig et nytt innfall ganske ofte, alt fra å lese bøker til å repetere spansk liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"bare for morro skyld":Maling, fotografering, tegning, strikking, sying, piano, gitar, fiolin, matlaging, glassblåsing, keramikk, snekring/treutskjæring, drivhus, trening, akvarium, elsker å lese i leksikon og bøker generelt;)

"Mitt eget forbedringsprosjekt": oppussing og interiør.

Har mitt å henge fingrene i, men jeg liker det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

Jeg broderer, strikker, leser og legger store pusslespill. I tillegg driver jeg mye i hagen nå om sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hedda Gabler

Liker å drive med klipp, brett og lim. kakebaking er vel også nærmest en hobby, og lesing - seff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scrapbooking er min store lidenskap, og jeg har gjort hobbyen til en jobb.

På kveldstid er det scrappefri, og innimellom driver jeg med litt håndarbeid.

Litt sying strikking, hekling etc.

Kan man kalle internett en hobby så er nok det min hobby ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

En hobby er vel noe man gjør når man skal slappe av og kose seg, noe lystbetont? I såfall blir min hobby å lese bøker, titte på interiør og skrive litt. De få gangene jeg lager noe eller gjør håndarbeid koser jeg meg IKKE, men er heller dyd av nødvendighet/behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...