Xania Skrevet 25. november 2006 Forfatter #361 Del Skrevet 25. november 2006 Har som sagt sovet leeeenge i dag og bare vært hjemme. Har fått lest en god del, ryddet litt sammen med mannen og spist deilige tortillas. Deilig å ikke ha noen planer for helga for en gangs skyld, synes det har gått i ett i det siste. Det er nok veldig viktig å høre på kroppen nå, slappe av og ikke legge alt for mange planer. Samtidig er det vanskelig når det føles som om det er tusen ting som må fikses før babyen kommer. Har i alle fall fått vært på Ikea og shoppet madrass til sprinkelsenga, skuffeeksjon til "kontoret" (som er et lite hjørne av soverommet vårt) og skoskap til gangen denne uka. Har et skrikende behov for oppbevaringsplass, så alle små hyller og skuffer hjelper veldig på. Har visst sovet litt for lenge i dag, er ikke trøtt i det hele tatt. Men, men, tror jeg sier natta likevel så jeg ikke blir helt vrangsovet her. Får kanskje ta med boka mi på senga, den bruker å være veldig god sovemedisin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 26. november 2006 Forfatter #362 Del Skrevet 26. november 2006 Må bare innom og litt for 26 uker i dag! Synes tida går så fort, straks er det bare tre måneder igjen til termin og det er jo ikke lenge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magolia Skrevet 26. november 2006 #363 Del Skrevet 26. november 2006 Ja, nå går tiden fort for mange av oss!!! Håper du har fått slappet av Xania! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 26. november 2006 #364 Del Skrevet 26. november 2006 26 uker Skjønner godt at KG blir nedprioritert når man er sliten... Men godt å se at det er liv i deg, hvertfall! Koser du deg med magen, spark og dult? Ha en in søndagskvel,- resten av den, hverfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 30. november 2006 #365 Del Skrevet 30. november 2006 Håper det er bra med deg snuppa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magolia Skrevet 6. desember 2006 #366 Del Skrevet 6. desember 2006 Håper du har det bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marthepia Skrevet 6. desember 2006 #367 Del Skrevet 6. desember 2006 Må bare innom og litt for 26 uker i dag! Synes tida går så fort, straks er det bare tre måneder igjen til termin og det er jo ikke lenge! ← JEG VET! Tiden går fort og fødselen nærmer seg med stormskritt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 7. desember 2006 Forfatter #368 Del Skrevet 7. desember 2006 Oj, nå er det leeeeeenge siden jeg har vært innom her. Men som sagt har KG blitt kraftig nedprioritert den siste tiden for jeg har ikke hatt ork til annet enn det mest nødvendige pluss litt lesing til de berømte sertifiseringene mine. Nå har jeg endelig bestått nr. to, så da er det bare fem igjen... Var hos legen i dag. Skulle egentlig til jordmor mandag, men hun hadde blitt sykemeldt en god stund og det fantes ingen vikarer på helsestasjonen så timen ble forskjøvet til 22. januar. Jeg har jo time hos legen 8. januar, men tenkte det var greit med en time der istedenfor hos jordmor nå, bare for å få sjekket at alt er bra. Babyen har vært så rolig i det siste, så jeg ville egentlig bare ha bekreftet at det ikke er noe galt. (Har kjent spark hver dag da, men mye mindre enn for 2 - 3 uker siden.) Alt var fint, og babyen sparket godt da legen skulle lytte etter hjertelyden. Hvis jeg kjente mindre bevegelser fremover og ble bekymret skulle jeg bare ringe fødeavdelingen og forlange en sjekk hos dem. Bedre med en sjekk for mye enn for lite, mente hun. Blir det noe roligere i magen nå, tror jeg det blir kakao/ligge på sofaen/dytte til magen-trikset på kveldene fremover. Babyen skal bli nemlig bli aktiv av søt drikke og litt klemming på magen. Legen sa det var helt vanlig å sove dårlig nå fremover, det er jo en naturlig forberedelse til nattevåk som skjer i kroppen. Men det hjelper jo ikke så mye at det er naturlig, når man går rundt som en zombie hele dagen Uansett ble jeg sykemeldt 20%, og kommer til å være hjemme på onsdagene fremover. Da skal jeg i alle fall sove leeeeenge og gå tur i dagslyset! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 8. desember 2006 #369 Del Skrevet 8. desember 2006 God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 8. desember 2006 #370 Del Skrevet 8. desember 2006 God helg fra meg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 10. desember 2006 Forfatter #371 Del Skrevet 10. desember 2006 God helg, Burpen og Cr@sh! (Eller vel overstått helg får jeg si, den er jo snart over. ) Babyen har vært så aktiv de siste dagene, kanskje den skjønte at mamma'n var litt bekymra? :klø: Jeg er ihverfall ikke lei for det, deilig å kjenne at det er liv! Har hatt ei rolig helg, bare vært ute og shoppet litt julegaver. Tror vi har bare fem gaver igjen, men de fleste er heldigvis planlagt. Kan hende det blir litt mer shopping på onsdag? Hadde vært deilig å bli ferdig med gavene snart, er jo bare to uker til julaften! Fant en kjempesøt hvit fleecedress med bamser på magen til knøttet på Cubus i dag, tenkte den passer fint til vogndress til å begynne med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magolia Skrevet 11. desember 2006 #372 Del Skrevet 11. desember 2006 Så deilig at den lille er aktiv!! Ingenting er herligere enn det! Jeg nyter hver en bevegelse jeg kjenner......... Tiden går kjempe fort nå, ikke bare frem til julaften -men til også til termin! Jeg er nesten skremt jeg.... Men så utrolig deilig det skal bli! Håper arbeidsuken din blir fin og at du nyter fridagen din på onsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #373 Del Skrevet 11. desember 2006 Synes også tida går kjempefort, magolia! Er under 3 måneder til 6. mars - etter nyttår er det bare 2! Så er det plutselig permisjon, og knøttet kan komme når som helst... Så spennende, men også skummelt. Et lite menneske som er helt avhengig av meg (og mannen)... Men gleder meg til den lille kommer, og er nok rimelig klar når terminen er der! Sovnet på sofaen i sted, var helt skutt. Ble vekket av telefon fra en kollega, var helt i ørska så jeg skjønte lite. Gleder meg til å kunne sove leeenge på onsdag, er slitsomt å være så trøtt. Var nesten skummelt å kjøre hjem fra jobb i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #374 Del Skrevet 11. desember 2006 Grudde meg fælt til å fortelle sjefen at jeg var 20% sykemeldt på fredag, men det gikk kjempefint. (Haaater å ta sånt på telefonen, men når sjefen sitter et annet sted må man jo bare. ) Han sa jeg bare måtte fokusere på det som var viktig nå. Det samme sa den lokale lederen som jeg leverte sykemeldinga til i dag. Veldig godt å møte forståelse, spesielt når jeg har litt skyldfølelse for å bli borte fra jobben. Typisk at det er mye å gjøre der nå, når det har vært rolig nesten et år... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #375 Del Skrevet 11. desember 2006 Skal stikke nesen ned i boka mi en halvtime nå, til mannen kommer hjem. Har så lyst til å bli ferdig med disse sertifiseringene nå, begynner å bli leeei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 12. desember 2006 Forfatter #376 Del Skrevet 12. desember 2006 Heldigvis bare en liten time igjen til jeg kan ta kvelden. Og i morgen kan jeg sove lenge. Håper det hjelper med en hjemmedag i uka, føler meg som en vridd sokk for tida. På programmet for i kveld står klesvask og julegavepakking- og sending. Må få sendt avgårde gavene som skal nordover snart. Mangler en, men det blir gavekort som kan sendes som brev så det haster ikke. Skal vaske babysengetøyet for andre gang i dag, så da kan vi re opp i sprinkelsenga. :-D Mangler vel egentlig bare laken, som vi glemte å kjøpe sist vi var på Ikea. Er ikke bare jeg som er glemsk for tida. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 12. desember 2006 Forfatter #377 Del Skrevet 12. desember 2006 Var forresten hos tannlegen i forrige uke, er bare fem år siden sist... Det var et par antydninger til hull, så nå er det tanntråd og fluorskylling hver kveld! Skal tilbake i juni, så får vi se hvordan det har gått. Da blir det røntgen også, tannlegen ville ikke ta det nå som jeg var gravid. Helt greit for meg, vil ikke utsette knøttet for unødvendig risiko. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magolia Skrevet 12. desember 2006 #378 Del Skrevet 12. desember 2006 Skal vaske babysengetøyet for andre gang i dag, så da kan vi re opp i sprinkelsenga. :-D Mangler vel egentlig bare laken, som vi glemte å kjøpe sist vi var på Ikea. ← Oi, har du kommet så langt at du har vasket og snart er klar for å re opp babysenga???? Jammen ikke verst! Jeg har også seng fra Ikea, men har kjøpt laken på en annen butikk (60x120) -gikk greit det!! Håper du får en fin kveld med julegavepakking .......og klesvask.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 13. desember 2006 Forfatter #379 Del Skrevet 13. desember 2006 Ahhh, deilig å sove lenge i dag! :-D Våknet halv ti, men var fremdeles trøtt så jeg spurte pent om ikke mannen hadde lyst til å lage frokost på senga til meg. Det hadde han ikke noe imot, så fikk jeg sløve litt til i senga. Herlig start på dagen! Fikk shoppet flere julegaver, røde tøyservietter og litt julepynt før jeg tok ukas mathandel. Rema hadde hele kasser med clementiner til 25 kr, så jeg ble fristet til å kjøpe en sånn. Mye bedre enn all sjokoladen jeg har mumset på i det siste. Tror det har noe å gjøre med at jeg har sluttet å trene, da blir automatisk godtesuget mye sterkere hos meg. Men det blir i alle fall ikke mer styrketrening, halebeinet har ikke murret en eneste gang siden jeg sluttet så det er tydelig vondtene var treningen sin skyld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 13. desember 2006 Forfatter #380 Del Skrevet 13. desember 2006 Ikea-sengene er vel 55x112, magolia? Går jo greit med laken som er litt større da. Kommer sikkert til å handle på Ikea, vi er stadig innom der for tida. Men kjekt å vite at andre laken også passer, hvis vi fortsetter å være så glemske. Fikk pakket julegavene som skal sendes i går, nå ligger de bare og venter på at jeg skal orke å skrive kort og legge ved. Men først skal jeg bake boller, har blitt så fristet i flere dagbøker her inne så nå er det min tur! Deigen står til heving, tror det blir halvparten kanelboller og halvparten vanlige boller. Fryseren er full, ellers hadde jeg laget en hel porsjon av hver. Kjekt å ha på lur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå