Gå til innhold

Babyboka

Xania

Anbefalte innlegg

Lenge siden jeg har vaert innom naa. :sjenert: Hyggelig aa hoere at det staar bra til med deg, til tross for trettheten...har det paa samme maate selv, ikke noe goey aa vaere saa sliten! Haaper onsdagsfri hjelper!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hyggelig å se deg Hollie! :klem: Tror absolutt onsdagsfri hjelper, har ikke hatt så mye energi på leeenge! Fikk til og med vasket stekeovnen og laget fudge før kvelden var over. :-D Er trøtt i dag, men ikke sånn utslitt trøtt som jeg bruker å være når helga nærmer seg. Synd det ikke er mulig å få gradert sykemelding for deg også. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så at det blir julebuffet til lunsj i kantina i dag. :sikle: Tror ikke jeg greier å motstå den. :sjenert:

Mannen insisterer på ribbemiddag til søndag. Ingen av oss har stekt ribbe før, så det blir jo et spennende prosjekt. :sjenert: Er ikke så glad i ribbe, men en liten bit går greit. Må ha medisterkaker også, det hører med. Kanskje blir det litt julepynting til helga også? På søndag er det bare ei uke igjen til julaften!! :nisseblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen insisterer på ribbemiddag til søndag. Ingen av oss har stekt ribbe før, så det blir jo et spennende prosjekt. :sjenert: Er ikke så glad i ribbe, men en liten bit går greit. Må ha medisterkaker også, det hører med. Kanskje blir det litt julepynting til helga også? På søndag er det bare ei uke igjen til julaften!! :nisseblunk:

Å, DET hadde vært noe det.... Ribbe til middag!! :sikle:

...men det blir ikke her i gården,- nå skal vi ikke "spise noe jul" før det er jul! Må hvertfall holde meg unna boka di på søndag, for ellers blir jeg vel frista forderva :ler:

Tenk at det bare er en uke igjen til jul! :hoppe: Jeg gleder meg som en liten unge, jeg!

...kanskje aller mest til romjula, for da kommer nok den beste pakkesangen,- 3D-ultralyd! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får holde deg unna her på søndag, Burpen, ellers skal jeg blåse masse ribbelukt over til deg! :ler: Gleder meg også til jul, men mest til å ha fri i romjula. Skal bli deilig å slappe av og sløve med litt julegodis og "familiefilmer" på TV. Og så kan jeg gå ut på tur i dagslyset. :) Nå er det jo mørkt når jeg reiser på jobb og mørkt når jeg kommer hjem. :sjenert:

Fant ut i dag at jobben dekker feriepenger for hele permisjonstiden, ikke bare de første 15 ukene!! :hoppe: Det var en gledelig nyhet! Selv om det bare blir feriepenger av 80% lønn så er det ganske mye bedre med 80% av 29 ukers lønn enn 80% av 15 ukers lønn!!

Skal få sendt permisjonssøknad både til jobben og trygdekontoret i løpet av neste uke, så er jeg ferdig med det. Vi har blitt enige om at jeg tar 29 uker (inkl. 3 uker før termin) og mannen tar 25 uker. Han ba pent om jeg ikke også kunne ta en uke ferie når han begynte permisjonen, så jeg kunne "lære ham rutinene", så det gjør jeg. Tror nok han har lært de fleste rutinene når knøttet passerer halvåret, men det er jo koselig med litt tid sammen. ;) Mannen tar to uker permisjon og en uke ferie etter fødselen, og to uker ferie til sommeren. Så tar jeg to uker ferie til jul. Da får vi faktisk 8 uker sammen alle tre, det blir kos. :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmm, nå har jeg kost meg med risgrøt til middag. :sikle: Hadde helt glemt hvor godt det er til vi hadde det sist søndag - da var det vel et år siden sist. :ler: Tipper det blir grøt litt oftere enn en gang i året fremover - går jo veldig raskt med 15-minutters ris og så er det godt. :)

Har også knasket i meg en av gårsdagens kanelboller. Bakte de med fruktose (Fedon-pakke av alle ting) istedenfor sukker, og merker ingen forskjell på smaken. Skal i alle fall være mye sunnere enn vanlig sukker, så det er nesten så jeg ikke får dårlig samvittighet av å gumle boller. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte å fylle ut søknad om fødselspenger nå, men så skal de slå sammen fødselspenger og adopsjonspenger til foreldrepenger og anbefaler (punkt 5) de som skal føde i 2007 om å vente til nytt søknadsskjema for foreldrepenger blir lagt ut midt i desember. Vil ikke vente, vil søke NÅ! :sur: Og er det ikke midten av desember nå da?? :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veeeel, fylte ut og printet den søknaden uansett, jeg. :sjenert: Hvis ikke det nye søknadsskjemaet kommer på NAV sine sider i løpet av neste uke sender jeg det inn! Har ikke tålmodighet til å vente mer, vil være ferdig med alt NÅÅÅ! Vel, oppussing av babyrommet blir vel ikke påbegynt før nyttår, men det blir i hovedsak mannens oppgave (holder meg unna maling). Så får heller jeg shoppe det vi mangler til knøttet. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen ringte nettopp, han skal jobbe overtid i natt for en gangs skyld. Tror jeg hopper i dusjen snart og finner senga etterpå da. Har hoppet over middagsluren min i dag så jeg er trøøøtt. :Gjesp::sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg, marthepia og Cr@sh ! :klem:

I dag har jeg eeendelig fått sendt alle julegavene som skal sendes. Puh, ute i siste liten som vanlig, men nå er det i alle fall gjort! :sjenert:

Var ute og shoppet litegrann i dag også, og var innom Expert en liten tur. Har så skrekkelig lyst på en ordentlig kjøkkenmaskin, den vi hadde tok nettopp kvelden og var vel bare drøyt to år gammel. (Sånn går det når man kjøper crap, den var dårlig. Gikk nesten ikke ann å elte en kakedeig i den engang. :sjenert: ) Nå er det Kenwood som står på ønskelista! Mamma har en sånn en; den er sikkert eldre enn meg og fungerer fremdeles like bra! Får se, kanskje blir det en sånn etter jul. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhh, fant endelig skjemaet for søknad om foreldrepenger hos NAV! Da skal jeg fylle ut og sende inn i kveld. De hadde kalt det "Krav om ytelse ved fødsel og adopsjon" og "gjemt" det under skjemaer... Har allerede sendt søknad til jobben, så da er i alle fall det gjort!

Helgen var en rolig affære. Søndagen gikk jeg og mannen en liten tur i marka. Deilig med frisk luft og natur, men halebeinet er ikke glad i aktivitet. Vondtene gikk heldigvis over i løpet av kvelden. Kommer til å bli en sofagris når det er sånn at det gjør vondt bare å gå tur... :sjenert: Ribbemiddagen ble faktisk veldig god. Mannen styrte bare veldig på kjøkkenet, jeg fikk til nød lov å skrelle poteter og varme surkål. :ler: Fint at han liker seg på kjøkkenet i alle fall! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:Gjesp: Sååå trøtt, og vannvittig mett etter en helt vanlig lunsj. Merker at det ikke er plass til så mye mat i magen lenger, det er noen andre som okkuperer den plassen. ;) Jaja, lider nok ingen nød, det blir vel nok mat i juletida uansett. :sjenert:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snaaart ferdig med julegavene! :-D Mangler bare litt til mannen. Har allerede kjøpt et års abonnement på "Hytteliv" til ham, håper det faller i smak. Han tenker i alle fall myyye på den hytta han skal bygge. ;) Tenker det blir litt klær i tillegg, det ønsker han seg bestandig.

Mannen skulle ut og kjøpe gave til de to minste nevøene i går, men kom hjem uten gave til dem og med et digert glis. Han hadde kjøpt julegave til meg isteden... Ble ikke noe særlig nysgjerrig da! :sjenert:

Ellers nærmer vi oss vel ferdig med "juleforberedelsene". Ikke det at vi styrer så mye, men litt ekstra blir det jo. Har igjen å vaske bak vaskemaskina på badet (hei hybelkaniner :vinke: ), oppi matskuffene på kjøkkenet og avise fryseren i tillegg til vanlig "helgevask". Så skal det lages marsipankonfekt - blir enkelt med marsipankuler dyppet i sjokolade, noen med valnøtter på. :sikle: Mmmm, marsipan med sjokolade er noe av den beste godisen jeg får! (Men skal helst bare være til jul og påske ellers blir det ikke like kos. Liker ikke at julemarsipanen kommer i butikkene flere måneder før jul!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:vinke:

Lenge siden jeg har vært innom her nå. Sånn blir det i en hektisk eksamensperiode... :sjenert:

Burde vel få ut finger'n og søke om permisjon vi også snart! Må finne ut en gang for alle åssen vi skal ordne det! :)

Blir spennende å se hva du får til jul! Hn må hvertfall være ganske fornøyd med gaven selv, når han kom glisende hjem :sjarmor:

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: til deg også,Holly!

Tror ikke det haster så voldsomt med den permisjonssøknaden, Burpen, er bare jeg som ikke vil ha den hengende over meg lenger... :sjenert: Godt at du er ferdig med eksamen nå da! Deilig med en velfortjent juleferie da?! :sjarmor:

Har forresten ikke fått sendt den søknaden enda selv. Har fylt ut og skrevet under skjema, måtte legge ved dokumentasjon på lønn også. Tar med siste lønnsslipp hjem i dag, så kan den sendes. (Irriterer meg forresten at man selv må oppgi brutto inntekt + dokumentere den med lønnsslipp/selvangivelse når det er tallene arbeidsgiver oppgir til NAV som bestemmer fødselspengene uansett. Er de bare veldig glad i papirer?? Fatter heller ikke hvorfor søknaden må fylles ut og så skrives ut på papir og sendes, og så skal NAV registrere det elektronisk hos seg. Dobbelt arbeid, spør du meg. :sur: *Drømmer om at det det offentlige klarer å tilby flere tjenester på nettet etter hvert*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Holly! :nisse:

Tenk, nå skal jeg ikke tilbake på jobb før 2. januar 2007! :overrasket: Det er deilig!

Skal ut og spise "førjulspannekaker" med et par venninner nå, det blir kos. :-)Etterpå blir det rett hjem til sofaen - eller kanskje senga - er stuptrøtt! :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...