Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi var idag på visning på en nydelig leilighet , men vil alikevel ikke gi full takst for den.

Vi tenkte vi skulle begynne med et bud som var 150 000 lavere enn verditaksten.

(håpefull ... haha). Leiligheten har stått til salg i 2 mnd uten respons..

Noen med erfaring på og by under takst..?

Videoannonse
Annonse
Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Har leiligheten stått 2 måneder uten respons, eller 2 måneder uten at den har blitt solgt?

Det er gjerne to forskjellige ting. Meglere setter gjerne en prisantydning som ligger under det selger er villig til å selge for, og leiligheter kan derfor bli liggende lenger på markedet.

Men det skader jo aldri å prøve? Hvis du virkelig har lyst på leiligheten, ville jeg absolutt budt på den (selv under takst). Som du selv sier; Det er jo lov å håpe!

Lykke til :)

Skrevet

Det har vært folk på visning, men ingen bud...hittils >;D

Skrevet

Hva har dere å tape på det. Smell til. ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Vi kjøpte rekkehuset vårt under takst, så det er absolutt verdt et forsøk!

Skrevet

Eneste som evt. kan skje er at selger ikke aksepterer budet, men da har dere jo mulighet til å gå høyere.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi la inn et bud på 100 000,- under takst.

Selger ville selge dersom vi høynet med 50 000,-

Vi gamblet og sa nei.

Har nå eid huset i 2 år og 4 måneder... :sjarmor:

Mayamor ikke innlogget

Skrevet

Vi har lagt inn bud idag med frist til mandag.. Så vi får se hva som skjer :)

Gjest Gjest
Skrevet

Krysser fingrene for deg Snibel!

Det er jo lov til å prøve seg, som en annen forklarte.

Gjest Gjest
Skrevet

Lurer på hvorfor en "flott leilighet " fortsatt står til salgs etter 2 mnd? Det kan være skjulte feil ....Jeg ville vært meget skeptisk til dette.

Gjest Gjest
Skrevet
Lurer på hvorfor en "flott leilighet " fortsatt står til salgs etter 2 mnd? Det kan være skjulte feil ....Jeg ville vært meget skeptisk til dette.

:ler: nei, hadde det vært SKJULTE feil, så hadde de ikke vært oppdaget før etter overtakelse :ler:

Gjest Gjesta
Skrevet

Den kan jo ha stått så lenge fordi selger ikke er interessert i å selge under takst da. Hvis ingen har lagt inn bud pålydende taksten mener jeg...

Skrevet (endret)

Vi har fått taksten da.. Det er litt fukt i kjeller.. Ellers er det pusset ganske grundig opp.

Jeg tipper heller at prisnatydningen er litt høy..Ikke vært bud tidligere.

Endret av Snibel
Skrevet

Litt fukt....anbefaler at dere er virkelig nøye på å sjekke at det ikke er råteskadd.

Skrevet (endret)

Litt fuktgjennomslag på veggene. Ny drenering i 80.

Endret av Snibel
Gjest Gjest
Skrevet

Har vært ¨på mange visninger det siste året. Og det er utrolig hvor mange feil det er , også ting som bare så vidt er antydet i salgsoppgaven.

På det siste huset, var det antydet noe fukt på badet. Vi fant i tillegg fukt i den "nye" garasjen, som i også lå i skrånet terreng. Det måtte graves opp/ny drenering og ville ha kostet oss 100 000.

Skrevet (endret)
Har vært ¨på mange visninger det siste året. Og det er utrolig hvor mange feil det er , også ting som bare så vidt er antydet i salgsoppgaven.

På det siste huset, var det antydet noe fukt på badet. Vi fant i tillegg fukt i den "nye" garasjen, som i også lå i skrånet terreng. Det måtte graves opp/ny drenering og ville ha kostet oss 100 000.

Når selger tegner eierskifteforsikring.. Vil sånt kunne bevises at eier hadde kjennskap til..? Og dekkes av denne eierskifteforsikringen?

Hva dekker denne eierforsikringen.. Og hva er " reklamasjonstiden" ?

Endret av Snibel
Skrevet

Når selger tegner eierskifteforsikring.. Vil sånt kunne bevises at eier hadde kjennskap til..? Og dekkes av denne eierskifteforsikringen?

Det kan jeg ikke svare deg på. Har hørt at mange sier forsikringen ikke er verd papiret det er skrevet på, men det trenger jo ikke stemme. Uansett, hvis dere finner "alvorlige" feil i etterkant, er det en lang prosess å få "godkjent" dette.

Mener for all del ikke å skremme det. Vet ikke hvor fort boligene bli omsatt i ditt området, men her hvor jeg bor (større by på vestlandet) går boligene veldig fort. De som blir stående er det ofte "noe med"

Ha det bare i bakhodet - og lykke til. Kjenner igjen følelsen av å ha funnet det rette. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...