Gjest Gjest Skrevet 6. juli 2006 #1 Skrevet 6. juli 2006 Jeg fødte en jente for 6 mnd siden (mitt første barn), og etter det har jeg fått veldige komplekser for kroppen min... Kvier meg for å gå ut, treffe kjente, isolerer meg.. Jeg har alltid vært slank før, så dette er noe nytt for meg.. Veier bare 3-4 kg mer enn før, men kroppen er likevel så annerledes føler jeg.. uff. Har fått tjukkere armer, lår og bare hater mitt eget speilbilde nå.. Bare jeg er på butikken en tur føler jeg alle tenker `herregud så feit hun har blitt da`, og jeg blir helt uttafor og vil bare skynde meg hjem igjen og gjemme meg.. Orker ikke treffe alle de slanke, flotte (barnløse) venninnene mine, de vil ha meg med på stranda, ut på byn osv men det er helt uaktuelt.. Uff. dette ble sytete.. Må nevne at jeg tidligere har slitt med alvorlige spiseforstyrrelser i 3 år (vært innlagt flere ganger), så dette er virkelig et STORT problem for meg.. Orker ikke hate meg selv mer. Klarer heller ikke å finne klær jeg føler meg vel i.. Bukser er et mareritt, pga de feite lårene mine ødelegger alt! Går kun i mørke bukser med litt vidde. Dongeri er uaktuelt. Armene mine, som jeg tidligere var stolt over (sukk) gjemmer jeg bort under langarmede t-skjorter). Jeg har som dere skjønner alvorlig mangel på selvtillitt, og dersom jeg ikke er tynn er jeg ingentig liksom.. Uff. Vil bare være fornøyd med meg selv
Cognizance Skrevet 6. juli 2006 #2 Skrevet 6. juli 2006 (endret) Hva gjorde du for å bli kvitt spiseforstyrrelsene? Kan du bruke samme framgangsmåte nå, eller på annen måte nyttiggjøre deg erfaringene fra den gang, om hva som er lurt/ikke lurt for deg å gjøre? Endret 6. juli 2006 av Cognizance
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2006 #3 Skrevet 7. juli 2006 Et lite tips: Glem antall kilo du veier. Se deg i speilet, jeg tipper du ser en lutrygget kropp med hengende hodet (?) Om jeg har rett. Rett deg opp, press skuldrene bakover og brystkassa frem. Opp med hodet og smil! Ser du forskjell? DU ser faktisk et par kilo slankere ut ved å rette opp kroppsholdningen.. Jeg skjønner deg det med at alle tenker å ho har jammen lagt på seg.. jeg føler det også sånn.. men klue er jo at det er jo ingen som tenker sånn. Smiler du smiler de tilbake, kikker du ned bryr de seg ikke.. jeg sliter også med dårlig selvtillit, men de dagen jeg tar meg sammen og hever hodet, det er de beste dagene mine. Så det er noe med dette, smil til verden og den smiler tilbake.. det stemmer det.. Gå ut med vennene dine, la utsrålingen og stoltheten av ditt første barn lyse frem. Jeg er sikker på du er flott!!! Og en brun kropp er også slankere enn en blek en..ikke gjem deg bort i klær.. tvi tvi.. dette fikser du.
Gjest gjesta Skrevet 7. juli 2006 #4 Skrevet 7. juli 2006 jeg skal ikke si jeg vet hvordan du har det, men jeg skal gå ned masse kilo, her snakker vi over 35. Føler ting er håpløst og at ting ikke blir bedre så fort som jeg vil at de skal bli. Jeg prøver å ha fokus på at kroppen er noe jeg må ta vare på, trene, spise sunt og så prøver jeg å få tid til litt pleie så jeg føler at det er bedre innimellom. Selvtilliten din er nok det største problemet, da du ikke har lagt på deg så mye. kiloene vil nok ordne seg ganske fort. Du kan for eks begynne å trene litt styrke? Da vil du fort merke at armene som du likte før får sin gamle form tilbake. Ellers synes jeg du bør kontakt de som hjalp deg sist. ønsker deg alt godt, du burde nyte denne tiden med dattern din, de vokser så fort. ogvi begge burde være stolte av de vi er.
Gjest Tibz Skrevet 15. juli 2006 #5 Skrevet 15. juli 2006 Et lite tips: Glem antall kilo du veier. Se deg i speilet, jeg tipper du ser en lutrygget kropp med hengende hodet (?) Om jeg har rett. Rett deg opp, press skuldrene bakover og brystkassa frem. Opp med hodet og smil! Ser du forskjell? DU ser faktisk et par kilo slankere ut ved å rette opp kroppsholdningen.. Jeg skjønner deg det med at alle tenker å ho har jammen lagt på seg.. jeg føler det også sånn.. men klue er jo at det er jo ingen som tenker sånn. Smiler du smiler de tilbake, kikker du ned bryr de seg ikke.. jeg sliter også med dårlig selvtillit, men de dagen jeg tar meg sammen og hever hodet, det er de beste dagene mine. Så det er noe med dette, smil til verden og den smiler tilbake.. det stemmer det.. Gå ut med vennene dine, la utsrålingen og stoltheten av ditt første barn lyse frem. Jeg er sikker på du er flott!!! Og en brun kropp er også slankere enn en blek en..ikke gjem deg bort i klær.. tvi tvi.. dette fikser du. ← I really love people like u!
Gjest gjest1 Skrevet 15. juli 2006 #6 Skrevet 15. juli 2006 til deg. Forstår så godt at dette er vanskelig! Jeg kan iallefall fortelle deg en ting, og det er at INGEN andre enn deg selv legger merke til de 3-4 ekstra kiloene! Dette sitter i hodet, men det vet du jo helt sikkert selv. Og nettopp det gjør det så vanskelig....man føler seg tjukk, men det er nok denne berømmelige "alt-eller-ingenting"-følelsen som mange som har/har hatt spiseproblemer sliter med: Har man lagt på seg tre usle, latterlige små kilo, er det det samme som "tjukk"- og livet er svart. De utgjør forskjellen mellom "jeg er fin/bra/fornøyd" versus "jeg er tjukk/mislykket/stygg". Må nesten le av det, for det er jo sprøtt, ikke sant? Jeg har vært der/er der til tider selv...To kg opp, og uka er svartmalt. men jeg har jobbet mye med det, og blitt flinkere til å si til meg selv at det er INGEN som ser det likevel- og at det ikke er enten-eller. Jeg er like bra for det! Det var en tankevekker å lese innlegget fra...hm..husker ikke navnet, men hun skal jo ned 35 kg! How about that? Kjære deg- du har jo født et lite nurk! Klart man legger på seg da. So what? Drit i de såkalte "perfekte vennene" dine- du er du, og bra nok i massevis! Skal ikke vi jenter/kvinner snart slutte å være så slemme mot oss selv?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå