Gjest rabrabara Skrevet 6. juli 2006 #1 Skrevet 6. juli 2006 Sikkert mange som synes at dette er et "bæpespørsmål", men tro det eller ei; jeg undrer meg. Jeg farger håret rødt, men er egentlig blond. For tiden er jeg på jakt etter jobb og jeg lurer på om man har lettere for å gjøre et godt førsteinntrykk dersom man er f.eks rødhåret. -Eller blond... Noen som har noen tanker når det gjelder dette, sikkert dumme, spørsmålet? Jeg kan legge til at jeg har ganske lys stemme og er vel redd for å ikke bli tatt seriøst dersom jeg er blond og "mild".
Gjest Gjest Skrevet 6. juli 2006 #2 Skrevet 6. juli 2006 Sikkert mange som synes at dette er et "bæpespørsmål", men tro det eller ei; jeg undrer meg. Jeg farger håret rødt, men er egentlig blond. For tiden er jeg på jakt etter jobb og jeg lurer på om man har lettere for å gjøre et godt førsteinntrykk dersom man er f.eks rødhåret. -Eller blond... Noen som har noen tanker når det gjelder dette, sikkert dumme, spørsmålet? Jeg kan legge til at jeg har ganske lys stemme og er vel redd for å ikke bli tatt seriøst dersom jeg er blond og "mild". ← Spør du meg vil jeg si at det er brunettene som får de beste jobbene. De ser mer seriøse ut, og tjener som regel best. På den annen side er det mange rødhårede som jobber som lærere.
Saeria Skrevet 8. juli 2006 #3 Skrevet 8. juli 2006 Hvis du "alltid" har farget håret, så synes jeg det er like greit at du stiller på intervju med ditt røde hår. Det er jo det som er "deg". Vær deg selv fra ytterst til innerst. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2006 #4 Skrevet 8. juli 2006 Kommer jo litt an på hva slags type jobb du søker etter -og hvor rødt håret er. Er fargen "naturlig" ville jeg ikke brydd meg, men er den litt mer knall ville jeg sett an i forhold til jobben. Går jo an å evt bare tone fargen ned litt hvis den kan oppfattes som litt voldsom.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå