Gjest #Spidergirl# Skrevet 6. juli 2006 #1 Skrevet 6. juli 2006 Eg har hatt spiral i eit år ca. Mens er vekke og eg føler meg fin. I ein periode no har eg følt større humørsvingningar, meir svette (før denne heta ), og ikkje minst stikking i brystene! Vondt!!!!! Har også vært kvalm akkurat som eg skal ha mensen. Eg trur nok alt er som det skal med spiralen. Den har løsna før og då var det nokon heilt andre smerter enn dette. Er dette bivirkningar eller??
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 6. juli 2006 #2 Skrevet 6. juli 2006 Det er sikkert bivirkninger. Du er heldig som mistet mensen, noe som er helt vanlig med hormon spiral, Jeg fikk satt inn hormonspiral for 10 mnd siden og hadde nemlig forventet å miste mensen etter noen mnd, men har den fortsatt og da lengre enn før til og med, før hadde jeg den i 5 dager, nå har jeg den i 7-8 dager, helt motsatt av det jeg har hørt at man skal forvente.
topsy Skrevet 7. juli 2006 #3 Skrevet 7. juli 2006 Har nå 2. hormonspiral inne. Første gangen mista jeg mensen og hadde overhodet ikke mens på 5 år når jeg nå har satt inn for andre gang, har jeg mens og dessverre ikke men vanlige sykluser en gang.... den kommer i hytt og pine og akkurat når det passer som verst selvfølgelig. Men sånne bivirkninger som du beskriver har ikke jeg, kvalm etc. men jeg får samme bivirkninger som uten spiral, kjenner at jeg har eggløsning (ondt i underlivet og ømme bryster) Iflg. min lege er dette helt normalt, også det med uregelmessig mens, det er hormonene som er årsaken til dette. og kan være helt individuelt.
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2006 #4 Skrevet 7. juli 2006 Felleskatalogen: Bivirkninger: Hyppige (>1/100): Endokrine: Ødem. Gastrointestinale: Buksmerter, underlivssmerter, kvalme. Hud: Akne. Sentralnervesystemet: Hodepine, nedstemthet, humørforandringer. Urogenitale: Blødninger (frekvent eller forlenget blødning og spotting, avtar ofte etterhvert), amenoré, oligomenoré, dysmenoré, vaginal utflod, cervicitt, brystspenninger, mastalgi, reversible ovarialcyster. Øvrige: Vektforandringer, ryggsmerter, utstøtning. Mindre hyppige: Hud: Hirsutisme, håravfall, kløe. Urogenitale: Infeksjoner i underlivet. Sjeldne (<1/1000): Gastrointestinale: Oppblåsthet. Hud: Utslett, urticaria, eksem. Sentralnervesystemet: Migrene, redusert libido. Øvrige: Perforasjon av livmoren. Muskel-skjelettsystemet: Det er rapportert muskelsmerter når preparatet blir brukt i kombinasjon med østrogenbehandling. Ser ingenting om svette, men det pleier ta “litt” tid fra bivirkninger blir innrapprotert og de blir allment kjent.
Gjest #Spidergirl# Skrevet 7. juli 2006 #5 Skrevet 7. juli 2006 Felleskatalogen: Bivirkninger: Hyppige (>1/100): Endokrine: Ødem. Gastrointestinale: Buksmerter, underlivssmerter, kvalme. Hud: Akne. Sentralnervesystemet: Hodepine, nedstemthet, humørforandringer. Urogenitale: Blødninger (frekvent eller forlenget blødning og spotting, avtar ofte etterhvert), amenoré, oligomenoré, dysmenoré, vaginal utflod, cervicitt, brystspenninger, mastalgi, reversible ovarialcyster. Øvrige: Vektforandringer, ryggsmerter, utstøtning. Mindre hyppige: Hud: Hirsutisme, håravfall, kløe. Urogenitale: Infeksjoner i underlivet. Sjeldne (<1/1000): Gastrointestinale: Oppblåsthet. Hud: Utslett, urticaria, eksem. Sentralnervesystemet: Migrene, redusert libido. Øvrige: Perforasjon av livmoren. Muskel-skjelettsystemet: Det er rapportert muskelsmerter når preparatet blir brukt i kombinasjon med østrogenbehandling. Ser ingenting om svette, men det pleier ta “litt” tid fra bivirkninger blir innrapprotert og de blir allment kjent. ← Takk
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå