Krista83 Skrevet 6. juli 2006 #1 Skrevet 6. juli 2006 Jeg sliter skikkelig med matlysten nå i varmen. Klarer ikke spise ting jeg normalt spiser til lunch, i dag kom nesten maten opp igjen emns jeg satt og spiste et ostesmørbrød. Nå har jeg spist noe kinamat og dette gikk helt fint... Andre som sliter med matlysten i varmen? Hva gjør dere?
Gjest Narnia Skrevet 6. juli 2006 #2 Skrevet 6. juli 2006 Vet akkurat hvordan du har det. Takler ikke å spise varm mat i varmen, og blir mett av mye mindre enn ellers. Holder meg stort sett til frukt (rett fra kjøleskapet), enkel brødmat, smoothies og selvfølgelig masse vann!
Arkana Skrevet 6. juli 2006 #3 Skrevet 6. juli 2006 Jeg sliter (heldigvis) ikke med matlysten, men merker at jeg er mye mindre interessert i varme retter, spesielt gryteretter, ovnsretter, supper og slikt. Har derimot mer lyst på kalde paier, grillmat (som gjerne kan spises med salater), og vi spiser mye frukt, iskrem, sorbet, juice og lignende, alt som er kjølig og godt. Jeg drikker vann hele tiden, heller i meg et halvliters glass på null komma niks og henter meg et til rett etterpå, drikker flere liter om dagen. Merker fort om jeg har fått i meg for lite, for da får jeg litt hodepine, så jeg passer på at jeg drikker nok.
Leo Skrevet 6. juli 2006 #4 Skrevet 6. juli 2006 De få dagene det er snakk om i Norge tar jeg med stor ro! Jeg mister også matlysten når det er varmt, men jeg regner med at jeg "tar det igjen" f.eks. i julen. Det er bare i helt ekstreme tilfeller mennesker tar skade av å spise litt lite noen dager/uker. Drikk mye vann, så slipper du å bli slapp og uttørket!
aline Skrevet 6. juli 2006 #5 Skrevet 6. juli 2006 har det akkurat likedan. jeg har kjøpt biola naturell og frokostblanding med litt nøtter og tørket frukt jeg, det går stort sett greit å få ned en liten dose av når ingenting annet funker. også har jeg funnet ut at vårruller går fint, varmer dem i ovnen og lar dem kjøle ned igjen ganske mye før jeg spiser dem.
Xora Skrevet 7. juli 2006 #6 Skrevet 7. juli 2006 Matlysten er ikke på topp om dagen nei. Men salat, rundstykker med skinke og grønt på, is, salt kjeks og jordbær går ned iallefall. Og så grillmat på kvelden smaker fabelaktig Drikker masse masse vann. Og kanskje litt kald hvitvin ikveld
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2006 #7 Skrevet 7. juli 2006 Har også dårlig matlyst. Like greit, så slipper en å proppe seg full med masse drittmat
Pilar Skrevet 7. juli 2006 #8 Skrevet 7. juli 2006 Har også så lite matlyst at jeg nesten må sette på klokka for å huske å spise.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå