tuji Skrevet 6. juli 2006 #1 Skrevet 6. juli 2006 Toåringen vår kler av seg i senga hver kveld. Vi har sluttet med pysj og bruker bare body som ikke er for løs. Hvis den er det, klarer hun å smyge seg ut av den, og så tar hun av bleien for deretter å tisse i senga. Nå når det er så varmt ville vi helst latt henne ligge i bare bleie, men kan ikke det, for da tar hun den av. Hva gjør man med sånt? Kan ikke gå inn og sjekke hele tiden heller, for da sovner hun jo aldri.
Gjest Miloine Skrevet 6. juli 2006 #3 Skrevet 6. juli 2006 Kanskje hun ikke tar av bleien dersom hun ikke har på seg noen body!? Hun blir sikkert kjempevarm og tar av seg "i søvne" det hun kan ta av seg, men dersom hun bare har bleien så kanskje hun syns det er greit! Jeg er sååå flink til å få fram det jeg mener men håper du skjønte hva jeg mente!
tuji Skrevet 6. juli 2006 Forfatter #4 Skrevet 6. juli 2006 Vi har tisselaken, men det er noe styr likevel, for når vi oppdager det har hun som regel sovnet. Da blir det litt plunder å skifte sengetøy. Jeg tror hun tar av seg for at vi skal komme og prate med henne. Hun bruker litt tid på å sovne nå om dagen. En kveld tok jeg bare på henne bleien igjen mens hun sov, og ikke bodyen. Det første hun gjorde om morgenen var da å ta den av. I dag har hun bare en liten trøye og bleie, og jeg tror ikke hun har tatt den av. Har vel egentlig ikke sjekket, men har ikke hørt noe.
Lucky? Skrevet 6. juli 2006 #5 Skrevet 6. juli 2006 Vet jo ikke om du bruker vanlig bleie eller up & go, men jeg vet om noen som har det samme problemet og der bruker de nå up & go for det er litt vanskeligere å ta av seg. Så har de gjerne en truse på utsiden...
tuji Skrevet 6. juli 2006 Forfatter #6 Skrevet 6. juli 2006 Bruker up&go, og i dag tok jeg en truse utenpå. Skal gå og se om hun har fått det av seg nå.
Gjest Miloine Skrevet 6. juli 2006 #8 Skrevet 6. juli 2006 Jeg tror hun tar av seg for at vi skal komme og prate med henne. Hun bruker litt tid på å sovne nå om dagen. En kveld tok jeg bare på henne bleien igjen mens hun sov, og ikke bodyen. Det første hun gjorde om morgenen var da å ta den av. ← Å ja
Lucky? Skrevet 6. juli 2006 #9 Skrevet 6. juli 2006 Får håpe trusa og bleia holder seg på da Det gjør i allefall det på han jeg kjenner! Lykke til i allefall
Gjest Emera Skrevet 7. juli 2006 #10 Skrevet 7. juli 2006 Huff, får et aldri så lite flashback av denne tråden. Datteren min tok også stadig av seg bleien i den alderen. Og en morgen hadde hun gjort mer enn å tisse, for å si det slik... Jeg husker bare ikke hva det var som gjorde at hun sluttet med det der. Muligens var det ikke så festlig når det ikke var bare bimmelim lenger... Og jeg kan love at det ikke var så festlig å rengjøre unge + seng etterpå heller.
tuji Skrevet 8. juli 2006 Forfatter #11 Skrevet 8. juli 2006 I natt gjorde hun det igjen. Og i dag tidlig. Sukk.
Gjest Gjesta Skrevet 8. juli 2006 #12 Skrevet 8. juli 2006 Jeg ville ha tatt på henne noe hun ikke fikk av seg, og latt henne ligge med åpent vindu og uten dyne.
Gjest Gjest_monica_* Skrevet 8. juli 2006 #13 Skrevet 8. juli 2006 jeg måtte bytte ut vanlig bleie med trusebleie når min jente hadde en sånn periode. i tilleg brukte jeg sånne truser som er beregnet at man skal ha bleie under. det funka på dattra mi i alle fall. åsså tisselaken i tillegg klem monica
tuji Skrevet 8. juli 2006 Forfatter #14 Skrevet 8. juli 2006 Jeg ville ha tatt på henne noe hun ikke fikk av seg, og latt henne ligge med åpent vindu og uten dyne. ← Hun gjør det når det ikke er varmt også, og får av seg selv den trangeste body.
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2006 #15 Skrevet 8. juli 2006 Hun gjør det når det ikke er varmt også, og får av seg selv den trangeste body. ← jenta di er bare et geni på oppfinnsomhet Hun vokser det nok av seg. Vet ikke om du sier ofte, 'nei det her må du ikke gjøre', og gir hele opplegget hennes stor oppmerksomhet?? For hvis du gjør det, syns hun antagelig bare det er gøy, og hun VET at dere kommer inn til henne.. La det gå sin gang til hun blir lei
liv Skrevet 8. juli 2006 #16 Skrevet 8. juli 2006 Du har ikke sånn pose å legge henne i da? Sånn at hun ikke har mulighet til å fikle med bleien?
Gjest Miloine Skrevet 8. juli 2006 #17 Skrevet 8. juli 2006 Enig med Liv Dette skrev jeg i et tidligere innlegg i en annen tråd: Da sønnen min var på den alderen brukte jeg nattpose. Det gjorde det vanskeligere å turne rundt i senga slik du beskriver. Jeg vet ikke hvor vanlig dette er i dag men! http://www.going.no/ ←
tuji Skrevet 8. juli 2006 Forfatter #18 Skrevet 8. juli 2006 Har ikke prøvd pose. Er den umulig å få av for en liten luring?
Lucky? Skrevet 8. juli 2006 #19 Skrevet 8. juli 2006 Har ikke prøvd pose. Er den umulig å få av for en liten luring? ← Sett den på bak frem så glideløsen/snøringen kommer på ryggen. Får ho den av da, ja da er ho virkelig flink
Gjest gjest1 Skrevet 9. juli 2006 #20 Skrevet 9. juli 2006 Jeg også tror pose eller safe kan være løsningen. Det kan jo være det kun trengs en liten stund før dette ikke er like gøy å gjøre lenger. De har safe på babybutikker både med og uten stropper. Vi brukte en polstret en på eldste jenta fordi hun var helt ekstrem på å kaste ut dynen og ble iskald, mens vi låg og sov. Tror ikke hun skal klare å ta den av med det første i alle fall, men man vet aldri. (Mamma sydde forresten til meg når jeg var lita og satt glidelåsen på bakfrem, så det er jo også et alternativ om det er vanskelig å bruke de ferdig lagde bakfrem. Den vi har ville ikke kunne blitt brukt bakfrem)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå