Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Grrr, dumme kne! Har slitt med betennelse en god stund, og nå virker det som om det har satt seg skikkelig fast.

Det dumme er at jeg gikk med vondt kne en god stund før jeg gikk til legen - jeg kjente stikking når jeg belastet kneet mye, som f.eks når jeg syklet. Til slutt var det så ille at jeg fikk rotet meg til legen, men medisinene jeg har fått hjelper ikke.

Gikk først på betennelsesdempende i 10 dager uten å kjenne noe forskjell. Forrige fredag fikk jeg en kortisonsprøyte, men jeg er ennå ikke bra. Litt bedre, kanskje, men det er ikke mye.

Jeg prøver å holde meg mye i ro, men er utålmodig etter å komme meg på trening. Dessuten er det ekstremt upraktisk å ikke kunne sykle til jobb i denne varmen, blir aggressiv av T-banen...

Er det noen som har noen gode råd? Bør jeg holde meg litt i bevegelse, eller er total hvile best? Jeg prøver også å legge ispose på kneet daglig for å roe ned murringen.

Takknemlig for råd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pass på å gå med ordentlige sko med ordentlig såle!

Ellers hjelper sånn støttegreie rundt kneet for meg, men hjelper kanskje ikke ved betennelse det....? :forvirret:

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg har fått behandling hos fysioterapeut for diverse betennelser, og det har fungert utmerket.

Hold deg i ro inntil da, selv om det er vanskelig!

Skrevet

Jo, jeg har faktisk støttebandasje, og synes det hjelper litt. Har også brukt masse penger på fornuftige joggesko (OG hatt dem på meg selv på svette sommerdager).

Fraggel, hva slags behandling fikk du hos fysioterapeuten? Jeg husker jeg fikk strømbehandling med elektroder mot senebetennelse i armene for mange år siden, det hjalp alltid, men tok lang tid.

Gjest gjest1
Skrevet
Fraggel, hva slags behandling fikk du hos fysioterapeuten? Jeg husker jeg fikk strømbehandling med elektroder mot senebetennelse i armene for mange år siden, det hjalp alltid, men tok lang tid.

Jeg fikk det samme som deg, pluss akupunktur. En gang fikk jeg også brukket opp betennelsen, men det tror jeg var ved beinhinnebetennelse.

I tillegg til slik behandling bruker jeg alltid kremen Oridus eller noe sånt. Funker fint, men er ingen erstatning for noe.

Skrevet

Takk for hjelpen, men jeg var hos legen igjen i dag, og hun lurte på om det kanskje ikke var betennelse likevel. Skal ta mr-røntgen på tirsdag, så får vi se hva de finner.

Hva er denne Oridus-kremen, forresten? Er den smertestillende?

Gjest gjest1
Skrevet
Hva er denne Oridus-kremen, forresten? Er den smertestillende?

Den er betennelsesdempende tror jeg. Husker ikke helt, men den fungerer ihvertfall veldig godt som tillegg til behandling. Jeg pleier å smøre på litt hvis jeg kjenner tegn til smerter, og har ikke hatt betennelser på mange år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...