Gå til innhold

Hva skal man skrive?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg har nettopp fått beskjed om at en venninne (la oss kalle henne Elise) jeg var veldig nær tidliger har mistet mannen sin. Jeg og min venninne var i samme idrettsmiljø og vi var masse sammen. Vi har hatt god kontakt hele tiden etterpå, men etter at jeg flyttet til utlandet for 2 år siden har det bare blitt med julekort. Nå har jeg som sagt fått den ubeskrivelige triste beskjeden om at mannen hennes er død av kreft, 29 år gammel. Det er helt ufattelig!! Jeg og han jobbet faktisk sammen mens vi studerte så jeg kjente han godt også.

Jeg har pratet med en felles venninne av oss, hun kjenner Elise og sier at Elise ikke vil prate så mye om det enda. Derfor vil jeg ikke ringe henne, men sende en blomst med et kort. Hva skal jeg skrive på kortet? Jeg leter etter et lite dikt. Jeg vil så gjerne vise min medfølelse, aller helst ville jeg vært hos henne, men det går dessverre ikke...

Jeg føler med henne og er så trist på hennes vegne, jeg føler en stor sorg selv også når jeg tenker på dette.... Det har ikke gått opp for meg enda.

Kan noen hjelpe meg med hva jeg skal skrive til denne flotte jenta i en så tøff og vanskelig tid - for å vise at jeg bryr meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Dette skrev jeg til en god venninne som mistet sin mann:

Kjære .......

Ord blir fattige i en sådan stund.

Jeg tenker på deg og føler med deg.

Dette er forferdelig trist.

Men ...., du må forsøke å finne trøst i alle de gode minnene du sitter igjen med.

"De beste går først".

Klem fra ...... :dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv akkurat det du føler og tenker. Dette avsnittet du skrev syntes jeg var fint.

Jeg føler med henne og er så trist på hennes vegne, jeg føler en stor sorg selv også når jeg tenker på dette.... Det har ikke gått opp for meg enda.

Jeg ville ellers prøvd å unngå klisjéer og slikt som mange typisk lirer av seg i slike sammenhenger, det sier ingenting. Det er bedre med selvvalgte ord om dine egne tanker og følelser. Og du trenger ikke skrive så mye heller, det viktigste er at venninnen din vet at du tenker på henne og er der for henne om hun trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De over sier mye fornuftig, si hva du føler, men ligg unna klisjeer. En ting jeg har gitt bort når noen har mistet en nær er et stearinlys, gjerne et litt spesielt et som varer en stund. Da kan man tenne det hver gang man tenker ekstra mye på den som er borte, og det har jeg fått positive tilbakemeldinger på. En blomsterbukett varer ikke så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar.

Jeg skulle gjerne gitt henne et fint lys og skrevet noe fint til henne, men jeg bor ikke i Norge nå og skal bestille blomster og sende henne. Er det fint å gi en solsikke eller blir det for "muntert"? Jeg synes den er fin når den er pyntet og jeg synes den symboliserer håp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fint å gi en solsikke eller blir det for "muntert"? Jeg synes den er fin når den er pyntet og jeg synes den symboliserer håp.

Jeg synes det hadde vært fint, man får mye blomster når man har mistet noen og det er så flott med muntre, fargerike og frodige blomster/buketter istedet for bare hvitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Tusen takk for svar :)

Nå skal jeg bestille den blomsten og skrive en hilsen til henne.

Jeg kan fortsatt ikke tro det er helt sant at han virkelig er borte. Men han hadde visst vært veldig syk på slutten så det var vel egentlig det beste. Det er bare at det er så ufattelig likevel. Nå er hun alene med de to ungene deres og skal oppdra dem alene. Jeg er ikke i tvil om at hun klarer det helt utmerket, hun er sterk og flott og er veldig ressurssterk. Men ensomheten hun må føle, hvor urettferdig det er....

Jeg gleder meg til å treffe henne igjen - håper det ikke blir lenge til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Tusen takk for svar  :)

Nå skal jeg bestille den blomsten og skrive en hilsen til henne.

Jeg kan fortsatt ikke tro det er helt sant at han virkelig er borte. Men han hadde visst vært veldig syk på slutten så det var vel egentlig det beste. Det er bare at det er så ufattelig likevel. Nå er hun alene med de to ungene deres og skal oppdra dem alene. Jeg er ikke i tvil om at hun klarer det helt utmerket, hun er sterk og flott og er veldig ressurssterk. Men ensomheten hun må føle, hvor urettferdig det er....

Jeg gleder meg til å treffe henne igjen - håper det ikke blir lenge til.

SKriv en hilsen med dine egne ord slik du har gjort her inne.. En slik hilsen bør være personlig..

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...